کد خبر: 947695
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: خشونت و اعتیاد جزو اصلی‌ترین معضلات اجتماعی استان است که می‌توان با استفاده از ظرفیت مدرسان آموزش خانواده در راستای کاهش آن اقدام کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، یوسف خدادادی در کارگاه مدرسان آموزش خانواده در اردبیل اظهار داشت: مشکلات فرهنگی و اجتماعی در جامعه علل و عوامل مختلفی دارد و بهترین راه حل برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آموزش دانش‌آموزان در مدارس است.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی امروزه به یک بحث جدی در جامعه تبدیل شده است و باید به صورت علمی ورود پیدا کنیم، گفت: خشونت و اعتیاد جزو اصلی‌ترین معضلات اجتماعی استان است که می‌توان با استفاده از ظرفیت مدرسان آموزش خانواده در راستای کاهش آن اقدام کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با اشاره به اینکه موثرترین مکان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مدرسه است، افزود: مدیران و مربیان برای اینکه بتوانند دانش‌آموزان را آگاه به آسیب‌های اجتماعی بکنند بایستی سه فاکتور، درک درست از آسیب‌ها، شناخت عامل آسیب‌های اجتماعی و انتقال آن به دانش‌آموزان و اولیا را در نظر بگیرند.

خدادادی با تاکید بر ارائه آموزش مهارت‌های زندگی به قشر نوجوان بیان کرد: مهارت‌های ده‌گانه رفتاری را باید به دانش‌آموزان آموزش دهیم تا بتوانیم زمینه برای مصون‌سازی این قشر از آسیب‌های اجتماعی را فراهم کنیم که در این زمینه آموزش و پرورش نقش اساسی دارد.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: بایستی عوامل موثر در بروز آسیب‌های اجتماعی را به گونه‌ای به دانش‌آموزان تفهیم کنیم که هم سبب هدایت آنان شود و هم بدآموزی نداشته باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال تحصیلی 98-97، هشت مورد کارگاه تربیت مدرس و 23 مهارت فرزند پروری در استان برگزار شده است، گفت: 250 نفر از مدرسان آموزش خانواده در این کارگاه‌ها شرکت کرده‌اند.

منصور صاحب افزود: پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال تحصیلی جاری این مدرسان بتوانند به 60 هزار نفر از اولیا را در سطح استان تحت پوشش برنامه آموزشی مهارت‌های فرزندپروری قرار بدهند که این برنامه به صورت مشترک توسطه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و اداره کل آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر