کد خبر: 947693
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: نسبت به سال گذشته کمک‌های مردمی و مشارکت آحاد جامعه به کمیته امداد ۳۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حسین دشتی پیش در آستانه سالروز تشکیل کمیته امداد اظهار کرد: در حال حاضر کمیته امداد هزار دانشجو و پنج هزار و 500 دانش‌آموز را تحت حمایت خود قرار داده و سعی می‌کند با کمک‌هایی که به نسل آینده می‌کند، زمینه تحصیل و ارتقا مدارج علمی آنها را به شایستگی فراهم کند.

وی با بیان اینکه کمک‌های مردمی و مشارکت آحاد جامعه به کمیته امداد و افراد تحت پوشش این نهاد انقلابی 33 درصد به نسبت سال قبل افزایش یافته است، تصریح کرد: مردم خیر و خیرخواه استان اردبیل در بخش صدقات چهار میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه در قالب طرح اکرام محسنین پنج میلیارد تومان به کمیته امداد کمک شده است، گفت: ‌با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل جمع‌آوری زکات بوده، کمیته امداد موفق شد در سال‌جاری با کمک خیرین و مؤمنان در مناطق مختلف استان پنج میلیارد تومان زکات جمع‌آوری کند.

دشتی با قدردانی از کمک و همراهی مؤسسات خیریه استان که به صورت گمنام در همراهی و همسویی در تأمین نیاز نیازمندان کمک کار کمیته امداد هستند، افزود: یکی از اولویت‌های این نهاد تأمین جهیزیه برای خانواده‌های بی‌بضاعت بوده به طوریکه ما با همکاری بسیج مستضعفان در ترویج ازدواج آسان و تأمین جهیزیه و اقلام مورد نیاز زوجین اقدامات خوبی را آغاز کردیم به طوریکه با همکاری مؤسسه حضرت رقیه 15 قلم کالا شناسایی و نسبت به اهدای آن به زوجین اقدامات خوبی انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در کنار این کمک‌ها یکی از رویکردهای کمیته امداد بحث توانمندسازی خانواده‌هاست که در نتیجه ایجاد فرصت‌های اشتغال شکل می‌گیرد که کمیته امداد با توجه ویژه استاندار اردبیل در این حوزه موفق شده 40 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا به خانواده‌های نیازمند پرداخت کند.

دشتی اضافه کرد: دو هزار و 100 نفر از خانوارهای کمیته امداد از این تسهیلات در حوزه اشتغال استفاده کردند تا با ایجاد مشاغل مختلف زمینه تقویت اقتصادی و خوداتکایی خودشان را فراهم کنند.

وی با تبریک فرا رسیدن 14 اسفند سالروز تشکیل کمیته امداد به فرمان امام راحل ادامه داد: همچون سال‌های گذشته و در آستانه عید نوروز جشن نیکوکاری را با کمک خیرین در پایگاه‌های مدارس و شهری برگزار خواهیم کرد به طوریکه 15 اسفند جشن نیکوکاری در همه مدارس با همکاری آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: روز 16 اسفند این جشن در قالب پایگاه‌های شهری و روستایی در مناطق مختلف برگزار شده و در 17 اسفند نیز در میعادگاه‌های نماز جمعه میزبان هموطنان خیر و نیکوکاری خواهیم بود که در آستانه عید نوروز دست نیازمندان را خواهند گرفت.

دشتی هدف از برگزاری این جشن را تأمین نیازهای معیشتی خانواده‌های نیازمند در آستانه شب عید و تأمین حداقل‌ها برای آنها اعلام کرد و گفت: ما خوشحال هستیم که با درایت نماینده ولی فقیه در استان کمپینی راه‌اندازی شده تا عید نوروز را ساده و بی‌تکلف برگزار کنیم که قطعاً این حرکت مورد استقبال کمیته امداد قرار گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر