کد خبر: 947652
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
استاندار اصفهان در دیدار معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور، تاکید کرد:
دکتر عباس رضایی اظهارداشت: روستا‌های زیادی در اصفهان قابلیت توسعه گردشگری دارند و لازم است نهاد‌هایی همچون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برنامه ریزی لازم برای آن‌ها داشته باشند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري اصفهان، دكتر عباس رضايي در ديدار معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور، با ايشان با اشاره به ظرفيت بالاي توسعه گردشگري در بسياري از روستاهاي استان، اظهارداشت: روستاهای زیادی در این استان قابلیت توسعه گردشگری دارند و لازم است نهادهایی همچون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برنامه ریزی لازم برای آنها داشته باشند.
استاندار اصفهان با اشاره به اينكه توسعه روستاها از محل گردشگری زمينه ساز ايجاد فرصت های شغلی زیادي خواهد شد، تصريح كرد: استانداري اصفهان از هرگونه طرح در اين خصوص حمایت خواهد كرد.
رضايي از تشكيل کارگروه ویژه ای برای توسعه گردشگری روستاها در استانداری خبر داد و اظهارداشت: اگر برای روستاییان ايجاد اشتغال شود بسیاری از مسائل و مشکلات به دست خود آنها حل خواهد شد.
عباس رضايي تصريح كرد: 88 درصد جمعیت استان اصفهان شهر نشین و فقط 12 درصد روستایی هستند و در اين راستا اجرای طرح هایی مانند منظومه توسعه روستایی اگر با اشتغالزایی همراه باشد، مي تواند كمك زيادي به توسعه روستاها داشته باشد.
استاندار اصفهان از مهاجرت حدود 450 هزار نفر از شهرستان های غرب اصفهان از جمله فریدن، در در چهار دهه گذشته خبرداد و افزود: بايد همه امکانات مورد نیاز روستاییان از آب آشامیدنی سالم تا اشتغال فراهم شود تا از مهاجرت به شهرها جلوگيري بعمل آيد.
رضايي به مشکلات روستاییان شهرستان های مختلف استان اشاره كرد و افزود: مشكلاتي از قبيل سند روستایی، کنتور آب و واگذاری زمین و ... وجود دارد و لازم است كه نهادهایی مانند بنیاد مسکن براي حل اين مشكلات اقدام كنند.
وي بر درنظرگرفتن رويكردي واحد براي برای حل مسائل و مشکلات روستاها در كل كشور تاكيد كرد و اظهارداشت: نيروها بايد همگن باشند و نمي توان با تغيير مديران ارشد استان ها روشهاي متفاوتي بكار گرفته شود.
استانداراصفهان خاطر نشان كرد: استانداری وظيفه نظارت، پیگیری و هماهنگی را بر عهده دارد و مجری و اجرا کننده طرح ها نيست.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نيز در اين ديدار با اشاره به اينكه اين بنياد برای مشارکت در جهت اجرای طرح های مشارکتی آمادگی کامل دارد، تصريح كرد: از اواخر دولت هشتم، 450 روستا به عنوان هدف گردشگری در کشور مد نظر قرار گرفتند و تعدادی از آنها مانند ابیانه دارای بافت ارزشمند و تاریخی هستند که در مرحله نخست برای آنها ردیف بودجه تخصیص یافت و این کار به خوبی در حال پیشرفت است.
شاملو اصفهان را یکی از قطب های گردشگری کشور برشمرد و اظهارداشت: با توجه به خشکسالی های اخیر، توسعه گردشگری روستایی کمک بسیاری به اقتصاد استان می کند و در اين راستا 18 روستا در مرحله نخست برای هدف گردشگری تعیین شدند.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاكيد بر اينكه اين روستاها بايد در کارگروه ملی مطرح شوند تا بودجه ای برایشان تخصیص یابد، اظهارداشت:  آنچه پس از اجرای طرح های گردشگری در روستاها مهم است، بهره برداری درست و کامل از ظرفیت های ایجاد شده می باشد و لازم است سازمان میراث فرهنگی و فعالان گردشگری در این زمینه کمک بیشتری کنند.
محمدرضا شاملو از مشاركت 19 استانداري براي اجراي طرح آمایشی با همکاری یکی از دانشگاه های شهر تهران با هدف توسعه روستاها و محور اصلی اشتغال، خبر داد و اظهارداشت: امید است اصفهان در اجرای اين طرح مشارکت داشته باشد.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به نزديك بودن كار عمران روستایی بنیاد مسکن با دهیاری ها اشاره كرد و افزود: بنیاد مسکن متولی اجرای طرح هادی در روستاهاست و دهیاری ها در این زمینه، کمک می کنند و بسیاری از مسائل در استان ها با همکاری استانداری ها و فرمانداری ها حل شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان نيز در این نشست به تشريح  برنامه هاي بنياد مسكن روستايي در اصفهان  پرداخت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر