کد خبر: 947643
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: اجرای طرح تحول سلامت سبب کاهش ۲۴ درصدی هزینه‌ها در بخش پزشکی و درمانی در این استان شده است.

نوید دانایی بیان کرد: بزرگترین دستاورد طرح تحول نظام سلامت در کشور و به تبع آن در استان سمنان، کاهش پرداخت هزینه های درمان از جیب مردم است.
وی، مدیریت هزینه های دارو و موارد مصرفی را یکی از علت های این کاهش عنوان و بیان کرد: با صرفه جویی و کاهش هزینه های مربوط به آنتی بیوتیک های پرهزینه در 6 ماه نخست امسال نسبت به 6 ماه سال گذشته، با کاهش 22 درصدی هزینه ها روبه رور بودیم که این آمار هم اکنون به 24 درصد رسیده است.
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، به مدیریت هزینه های آزمایشگاهی اشاره کرد و گفت: امسال با تجهیز و ارجاع کلیه آزمایش های تخصصی به یک آزمایشگاه دولتی در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، در بخش هزینه های آزمایشگاهی، کاهش سه درصدی قابل مشاهده است.
دانایی اضافه کرد: یکی دیگر از راه های کاهش هزینه های درمانی در استان سمنان، مدیریت هزینه های تصویربرداری بوده است که با اقدامات لازم این هزینه ها نیز به صورت چشمگیری با کاهش مواجه شد.
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، مدیریت هزینه های خدمت و اقامت را از دیگر راه های کنترل و کاهش هزینه های پزشکی و درمانی در این استان معرفی کرد و افزود: عقد قرارداد با مراکز خصوصی ارائه دهنده خدمت و دریافت خدمات با تعرفه دولتی و همچنین تدوین و اجرای ساز و کار مناسب دریافت خدمات خارج از بیمارستان در کوتاهترین زمان از دیگر راه های کاهش هزینه های پزشکی و درمانی انجام شده در استان بود.
دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حدود سه هزار دانشجو دارد که 2 رشته مقطع کاردانی، 18 رشته مقطع کارشناسی، 10 رشته مقطع کارشناسی ارشد، 2 رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود.
این دانشگاه هشت دانشکده ، 6 بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهد‌یشهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر