کد خبر: 947640
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
با تلاش مبتکران سمنانی صورت گرفت:
مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از ثبت اختراع «آسفالت هادی سیگنال‌های الکترونیکی و مقاوم در برابر یخ زدگی» به همت محققان دانشکده مهندسی عمران دانشگاه سمنان خبر داد.

داود معروفی با بیان اینکه این اختراع در حوزه راهسازی بسیار کاربردی است افزود: این اختراع با تلاش دکتر غلامعلی شفابخش عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه سمنان، مهدی فیروزنیا دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران، دکتر سیدمحمد میرعبدالعظیمی دکتری مهندسی عمران، پویان فخاریان دانشجوی دکتری مهندسی عمران و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در اداره کل ثبت اختراعات کشور به شماره 96928 به ثبت رسید .
دکتر شفابخش عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه سمنان با اشاره به شرایط سخت ساخت جاده‏ در مناطق سردسیر به دلیل پایین بودن مقاومت آسفالت در برابر رطوبت و یخ‌زدگی و ایجاد مشکلات در مراحل روسازی گفت: ارتقای عملکرد حرارتی و مقاومت در برابر یخ‌زدگی مخلوط آسفالتی گرم در جاده‌ها به عنوان روکش از جمله مزایای این اختراع است .
وی استفاده از آسفالت به عنوان ماده‌ای رسانا جهت انتقال امواج الکتریسته برای نصب علائم هشداردهنده در کف جاده‌ها را از دیگر مزایای این آسفالت عنوان کرد .
دکتر شفابخش خاطر نشان کرد: این محصول در مناطق سردسیر و روسازی برای آسفالت‌های قدیمی کاربرد دارد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار