کد خبر: 947638
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
مسوول قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبرداد:
مسوول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از رقابت ۵ هزار و ۱۵ نفر در هفدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در این استان خبر داد و گفت: تعداد ثبت نام کنندگان در این دوره نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته است.

مجتبی نورمحمدی با اشاره به اینکه به نسبت جمعیت، سمنان در تعداد شرکت کنندگان در این آزمون در کشور رتبه اول را داراست، افزود: این آزمون همزمان با سراسر کشور در دو بخش حفظ قرآن به جز جزء ۳۰ و مفاهیم و عترت و تدبر درقرآن و حفظ جزء ۳۰ در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی سمنان حال برگزاری است .

وی ادامه داد: ثبت نام این آزمون به صورت الکترونیک طی یکماه انجام شد که به علت استقبال از این ازمون تمدید که در این راستا ۵ هزار و ۱۵ نفر در آن شرکت کرده‌اند که ۴ هزار و ۹۹۹ نفر خانم و ۷۱۶ نفر را اقایان تشکیل می‌دهند .

مسوول دفتر قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه در آزمون قرآن کارکنان دولت ۸۳۷ نفر از استان شرکت کردند متذکر شد: بیشترین شرکت کنندگان از اداره جهاد کشاورزی و حوزه بهداشت و درمان استان بوده‌اند .

نورمحمدی یادآور شد: در بخش شفاهی که از ۱۱ اسفند در سراسر استان برگزارمی‌شود نیز شرکت‌کنندگان در دو بخش به رقابت می‌‌پردازند که یک بخش کسانی که امروز در حفظ کل شرکت کرده‌اند در بخش شفاهی نیز باید به رقابت بپردازند و بخش دوم که حفظ جز سی در قالب طرح بشارت شرکت رقابت می‌کنند .

وی از برگزاری مسابقات قرآنی دانش‌آموزی کشوری در سه گروه حفظ مفاهیم و الکترونیکی در ۲۰ رشته خبر داد و گفت: این مسابقات بعد از این مسابقات برگزار می‌شود.

مسئول قرآن وعترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان همچنین تصریح کرد: پس از برگزاری ازمون کتبی برگه‌ها به صورت الکترونیکی تصحیح و تا پایان امشب نتایج اعلام می‌گردد .

نورمحمدی با اشاره به اینکه در سال گذشته سه هزار و ۷۴۷ نفر در این آزمون شرکت کرده بودند، اضافه کرد: امسال این آزمون ۸۰ درصد در ثبت نام رشد داشته که با توجه به پراکندگی و کمی جمعیت در استان از نظر جمعیتی در کشور اول است، در این راستا موسسه جامعه‌القران شاهرود با بیش از ۲ هزار ثبت نامی بیشترین متقاضی ثبت‌نام در این آزمون را داشته است .

وی اذعان کرد: جوایز این مسابقات برای کسانی که رتبه ۹۰ به بالا را کسب نمایند اعزام به کربلای معلی ، مشهد مقدس و ... است .

گفتنی است این آزمون در هشت حوزه در دو نوبت همزمان در استان و در شهر سمنان در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان سمنان درحال برگزاری است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر