کد خبر: 947635
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۲
درخواست مأمور پلیس از فرهاد مجیدی، یکی از مربیان تیم فوتبال استقلال تهران برای انجام تست الکل و ارائه مدارک، خشم بازیکن سابق آبی‌پوشان پایتخت را به همراه داشت. مجیدی در حالی که از لحظه اعتراض خود فیلم گرفته، آن را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است!
جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، اعتراض افراد متوهم و مشهور به فرمان پلیس سابقه‌ای طولانی دارد، به طوری که همواره در خیابان‌ها و جاده‌ها همزمان با متوقف شدن خودرو‌ها شاهد اعتراض سلبریتی‌هایی هستیم که گمان می‌کنند شهرت آن‌ها یعنی یک امتیاز فراقانونی. شاید بتوان این اعتراض را نشانه‌ای از روح جمعی جامعه مقابل یک درخواست قانونی قلمداد کرد. فراموش نکنیم که اعتراض بیجای بازیکنان فوتبال تیم ملی ایران به داور بازی مقابل ژاپن هم سبب بازماندن تیم ایران از رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا شد.
فرهاد مجیدی، بازیکن سابق و مربی کنونی استقلال تهران آنگونه که در صفحه اینستاگرامش توضیح داده، شامگاه پنج‌شنبه پس از بازگشت هوایی از سفر اهواز سوار بر خودروی شخصی خود از فرودگاه مهرآباد خارج و به سمت خانه در حرکت بوده که در یکی از بزرگراه‌ها توسط سروان پلیس متوقف می‌شود. مجیدی مدعی است که مأمور پلیس با رفتاری زننده از او درخواست تست الکل کرده که او مانع شده و از رفتار پلیس فیلم گرفته و آن را منتشر کرده است. براساس فیلم منتشر شده که به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد، رفتار مجیدی حکایت از یک پیام روشن دارد و آن تمرد از فرمان پلیس است. او به جای پذیرش فرمان پلیس که نماد اجرای قانون است، دست به رفتاری ساختارشکنانه می‌زند، اما مأمور پلیس در واکنش به رفتار مجیدی به او یادآوری می‌کند که گذشته او در تیم پرطرفدار تهرانی نمی‌تواند مانعی برای انجام وظیفه باشد.
واکنش مقام‌های پلیس
انتشار این فیلم واکنش سردار حمید هداوند، جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ را به دنبال داشت. وی گفت: وظیفه پلیس است که با متخلفانی که با سرعت غیرمجاز در معابر تردد می‌کنند، برخورد کند. فرهاد مجیدی هم اگر با سرعت غیرمجاز رانندگی کرده باشد، باید به واکنش پلیس احترام بگذارد، چراکه در تمام دنیا با رانندگان متخلف برخورد قاطع می‌شود. وی افزود: مأمور پلیس وقتی خودروی مجیدی را متوقف کرد، از وی خواست تا تست الکل بدهد، اما بنا بر دلایلی او از انجام این کار امتناع کرده است. سردار هداوند با اشاره به اینکه دستگاه‌های ثبت سرعت پلیس، سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده‌اند، گفت: این میزان سرعت در رانندگی تخلف است و پلیس قطعاً با متخلف برخورد خواهد کرد و برایش فرقی نمی‌کند که چه کسی پشت فرمان باشد. جانشین رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: این حرکت در رانندگی مخاطره‌آمیز بوده و آقای مجیدی حق نداشته که با دوربین تلفن همراه خود عمل پلیس را زیر سوال ببرد، چراکه افسر پلیس وظیفه خود را انجام داده است.
سردار هداوند خاطرنشان کرد: بهتر آن بود که آقای مجیدی به جای اینکه فیلم را در فضای مجازی منتشر و فضا را ملتهب کند به ما مراجعه می‌کرد و پس از بررسی‌های لازم به این موضوع رسیدگی می‌شد.
سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا هم گفت: ماجرا حوالی ساعت ۲بامداد در بزرگراه شهید مدرس اتفاق افتاده و مأمور پلیس، خودروی هیوندای توسان را به علت سرعت غیرمجاز متوقف کرد. این خودرو با سرعت ۱۳۰کیلومتر در حال حرکت بود، در حالی که سرعت مجاز در بزرگراه مدرس ۸۰کیلومتر است. وقتی مأمور راهور از راننده درخواست مدارک شناسایی را کرد، فرهاد مجیدی ادعا کرد که هیچ‌یک از مدارک را به همراه ندارد. سرهنگ جهانی با بیان اینکه، برابر قانون مأمور پلیس از راننده درخواست کرده تا در دستگاه تست سلامت فوت کند، متأسفانه آقای مجیدی از پذیرش درخواست مأمور پلیس خودداری کرده و به این دلیل که فوتبالیست مطرحی است، این کار را انجام نمی‌دهد و شروع به فیلم گرفتن از مأمور پلیس راهنمایی و رانندگی کرده است. سرهنگ جهانی گفت: در نهایت خودروی توسان توقیف و به پارکینگ منتقل شد و در بررسی‌هایی که انجام دادیم، مشخص شد مأمور راهنمایی و رانندگی هیچ تخلفی انجام نداده و برابر قانون رفتار کرده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمید سعادتمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
سلام . لزوم اطمینان از آگاهی های اجتماعی و دینی و اخلاقی به مثابه واکسیناسیون فردی و جمعی است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار