کد خبر: 947613
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب همه تلاش‌شان را کردند تا از آبی که محمود واعظی (رئیس دفتر رئیس جمهور) و محمدجواد ظریف گل‌آلود کرده‌اند، بیشترین استفاده را برای فضاسازی به نفع پالرمو و CFT و در کل FATF انجام دهند. روزنامه سازندگی در یادداشتی آورده که: «صحبت‌های ظریف در مورد پالرمو و CFT که گفت: من اگر اصرار کنم من را متهم به خیانت و وطن فروشی می‌کنند، نشان داد که ایشان خشم عمیقی از عدم موفقیت این لوایح داشته و دلیل اصلی استعفایش این فشار‌ها بوده است».
در حالی که در متن‌های رسمی و غیررسمی منتشر شده در مورد استعفای ظریف حرفی از لوایح FATF نیست، روزنامه سازندگی صراحتاً مدعی می‌شود که دلیل اصلی استعفای ظریف فشار‌ها در مورد پالرمو و ... بوده است. همه این فضاسازی برای ماهی گرفتن از آب گل‌آلود استعفاست.
اما فقط روزنامه سازندگی نیست که این خط دروغ را دنبال می‌کند. روزنامه شرق هم در یادداشتی به قلم محمد تقی فاضل میبدی با عنوان «نه به استعفای ظریف» تلاش کرد استعفا را مرتبط با این لوایح بداند: «از روزی که بحث FATF مطرح شده و ایران برای ادامه معاملات بانکی نیازمند همراهی با تصمیمات جهانی است، باز هم مخالفان برجام در مقام مخالفت با پذیرش لوایح چهارگانه گروه ویژه اقدام مالی برآمده‌اند... موانع موجود، کار را برای دکتر ظریف و وزارت خارجه دشوار کرده است».
همچنین روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم الیاس حضرتی، مدیرمسئول روزنامه و نماینده عضو فراکسیون امید نوشت: «آقای ظریف… صحنه را به نفع چه کسانی خالی می‌کنید؟ کسانی که نشان داده‌اند نه مصلحت را تشخیص می‌دهند و نه حکمتی در کارشان هست و نه عزت واقعی را پاس می‌دارند…همین‌ها هستند که اکنون مانع تصمیم‌گیری مستقل نهاد‌های رسمی کشور در حوزه FATF شده‌اند و یک بحث کارشناسانه تخصصی را به سطح نازل کوچه و خیابان و پیامک و شعار تنزل داده‌اند و با فضاسازی جلوی یک تصمیم درست را گرفته‌اند.» روزنامه ایران نیز در یادداشتی به قلم عباس عبدی با حمله به شورای نگهبان نوشت: «این حد از تنوع و تضاد در مراجع تصمیم‌گیری در روابط خارجی مطلقاً قابل پذیرش نیست. باید دروازه ورود و خروج به این حوزه فقط منحصر به وزارت خارجه کشور شود... اگر از این زاویه نگاه کنیم اصل استعفای آقای ظریف، نوعی هشدار جدی نسبت به تبعات این وضع نابسامان است».
آنچه روشن است آنکه رسانه‌های جریان حامی ظریف با یک الگوی مشخص و البته هماهنگ با یکدیگر در صدد دلیل تراشی کاذب برای استعفای ظریف هستند تا هم افکار عمومی را از دلیل اصلی یعنی اختلافات داخلی دولت روحانی منحرف کند و هم موضوع FATF طبق آنچه خود می‌خواهد پیش ببرد. حامیان دولت در جلسه بررسی این لوایح در مجلس خواستار فرصت بیشتر و جلسات بعدی برای بررسی آن شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار