کد خبر: 947502
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
برخی تصاویر آئینه‌ای تمام نما از بی وفایی دنیایند. از این جمع، تنها صاحب این قلم حیات دارد ودریغاگوی دوستان رفته.

سرویس تاریخ جوان آنلاین: محمد رضا کائینی، دبیر سرویس تاریخ روزنامه جوان، به مناسبت سالروز درگذشت «حجت الاسلام والمسلمین منذر»، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

برخی تصاویر آئینه‌ای تمام نما از بی وفایی دنیایند. از این جمع، تنها صاحب این قلم حیات دارد ودریغاگوی دوستان رفته.
ماجرا به اوایل دهه هشتاد بازمی گردد. زنده یاد استاد علی ابوالحسنی (مندر) مایل بود تا با نوادگان دانشمند مرحوم آیت الله العظمی حاج میرزا حسین خلیلی تهرانی دیدار وگفت وگویی داشته باشد. حضرات هیچیک در ایران مقیم نبودند. شادروان پروفسور احمد خلیلی استاد بازنشسته دانشگاه سوربن پاریس (پاریس هفت) بود و مرحوم دکتر عباس خلیلی پزشکی مقیم در آلمان. اما نهایتا مجال دیدار پیش آمد وهردو مسافرتی به تهران داشتند ودر منزلی در حوالی‌میدان دانشگاه شهید بهشتی ساکن شدند.
 
چیزی که در خلال گفت: وشنود‌های این دیدار جالب می‌نمود، گرایش محسوس آن دو به جریان"مشروعه خواه"بود. با اینکه آنان نوه مرحوم"حاج میرزا حسینِ حاج میرزا خلیل"ِمشروطه خواه بودند، اما از پدر خود آیت الله حاج شیخ محمود خلیلی-که فرزند آخر مرحوم حاج میرزا حسین بود-نقل می‌کردند که:"وقتی خبر بردار شدن شیخ فضل الله به نجف آمد، بسیاری از مشروطه خواهان متدین ومنصف گفتند:گناه این کار به گردن ماست! "
 
مرحوم ابوالحسنی از مشاهده این همه حق طلبی و رک گویی آن دو، به اعجاب آمده بود واز آن‌پس، بار‌ها ایشان را تحسین می‌کرد. پس از اتمام آن‌مجلس، نوار آن گفت: وگو‌ها را به آقای ابوالحسنی دادم وخودم نیز کپی آن را دارم. امید می‌برم که اندیشکده استاد منذر، هرچه زودتر به نشر بایسته آن اهتمام ورزد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار