کد خبر: 947472
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
مجموعه‌ای ارزشمند از قدیمی‌ترین تصاویر حرم رضوی و بافت قدیمی اطراف حرم، در قالب نمایشگاهی دائمی در محل موزۀ مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش درآمد.

مجموعه‌ای ارزشمند شامل بیش از 40 عکس از قدیمی‌ترین و ناب‌ترین تصاویر حرم رضوی و بافت قدیمی اطراف حرم، در قالب نمایشگاهی دائمی در محل موزۀ مرکزی آستان قدس رضوی در معرض نمایش قرار گرفته است.

در بخشی از این نمایشگاه، تصاویری از صحن‌های قدیم و جدید حرم رضوی در دوره‌های مختلف، حضور زائران ایرانی و خارجی و شخصیت‌ها در حرم مطهر، بنای مصلای مشهد در دورۀ قاجار، تصویر حرم مطهر پس از به توپ بستن گنبد توسط روس‌ها، ساختمان قدیم کتابخانه و موزۀ آستان قدس، نمای قدیم و جدید مسجد 72 تن، تصاویر مراحل نوسازی بافت اطراف حرم مطهر، تصاویری از مسجد گوهرشاد، معماری اماکن متبرکۀ اطراف حرم از جمله مقبرۀ شیخ بهایی، مرمت و نوسازی گنبد پیر پالاندوز، تصاویری از حرم مطهر و مسجد گوهرشاد پس از زلزلۀ سال 1315 خورشیدی، تصاویری از قبرستان قتلگاه در شمال حرم رضوی در دورۀ قاجار، تصاویری از صحن حرم مطهر در ایام شهادت و ولادت ائمۀ اطهار علیهم‌السلام و... در معرض نمایش مراجعان قرار داده شده است.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه‌روزه از ساعت 8 صبح تا 6 بعدازظهر، به محل گنجینۀ تاریخ حرم رضوی واقع در طبقۀ همکف موزۀ مرکزی آستان قدس رضوی در صحن کوثر مراجعه کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار