کد خبر: 947466
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی:
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان این که آموزش‌های فرهنگی و مذهبی جزو اولویت‌های مدیران و مربیان مهدکودک‌ها است، گفت: همواره در مهد کودک‌ها تلاش می‌شود تا علاوه بر اجرای برنامه‌های آموزشی، تربیتی و تفریحی برای نونهالان برنامه‌هایی در زمینه‌های فرهنگی و مذهبی نیز ارائه شود.
محسن ارشدزاده در مراسم اختتامیه جشنواره سراسری سرود نماز مهدکودک‌های استان اظهار کرد: مسئولیت راه اندازی مهدهای کودک برای آموزش و تعلیم کودکان در استان با بهزیستی بوده ودر کل استان، بیش از یک هزار مهدکودک تاسیس شده و از این میزان حدود نصف آن در روستاها و شهرستان‌ها فعال هستند.
 
وی افزود: حدود 48 هزار کودک در سطح استان از برنامه‌های مهد کودک‌ها استفاده می‌کنند.
 
وی افزود: بخشنامه‌های مربوط به جشنواره سراسری سرود نماز مهدکودک‌های استان در اردیبهشت ماه سال جاری به تمامی مهدکودک‌های استان ابلاغ شده و به دنیال آن 380 اثر با ثبت نام در سامانه به دبیرخانه ارسال شده است.
 
ارشدزاده اضافه کرد: کمیته ارزیابی تشکیل یافته و در نهایت شش اثر برگزیده شدند، همچنین نتایج این ارزیابی‌ها به تهران ارسال شد و استان ما به عنوان اولین استان از نظر تعداد آثار هست و دو اثر از آذربایجان شرقی به عنوان آثار نمونه کشوری انتخاب شدند.
 
وی در خصوص اهمیت یادگیری در دوران کودکی بیان کرد: دوران کودکی از لحاظ یادگیری و تاثیر آن در دوران نوجوانی و جوانی بسیار تاثیرگذار بوده و در مورد آموزش احکام دینی نیز با اینکه کودکان مفهوم نماز خواندن را نمی‌دانند اما با آشنایی با احکام آن، آمادگی لازم را پیدا می کنند.
 
مدیرکل بهزیستی استان افزود: آشنایی کودکان با اماکن مذهبی و اجرای برنامه‌های کودکانه در قالب سرود، داستان و نقاشی مفاهیم دینی باعث الگوبرداری بچه‌ها و اشتیاق و آمادگی بیشتر برای دوران بعد از سن تکلیف می‌شود.
 
مراسم اختتامیه اولین جشنواره سراسری سرود نماز مهدهای کودک استان با موضوع اذان، وضو و نماز با حضور مدیر کل بهزیستی استان، نماینده امام جمعه تبریز و تعداد کثیری از مربیان مهدهای کودک از سراسر استان در تالار معلم برگزار و از آثار برتر این جشنواره تجلیل به عمل آمد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر