کد خبر: 947462
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
عضو شورای اسلامی شهر تبریز:
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: باید نیرو‌های کت شلوار پوش کت شلوار را در بیاورند و بیل بدست بگیرند و مشغول شوند.

فرج محمد قلیزاده در ابتدای صد و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: لازمه بررسی علمی و کارشناسی بودجه این است که از بودجه سال گذشته اطلاعاتی داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس آمار و ارقام نسبت به بررسی و تصویب بودجه سال آینده اقدام کنیم.

وی ادامه داد: اصرار برخی از اعضا بررسی سریع بودجه است ولی اگر اگر می خواهیم کار مفیدی بکنیم باید در کمیسیون های تخصصی بررسی های لازم انجام گیرد و کمیسیون ها در حوزه های خود اطلاعاتی بدهند تا مردم مطلع شوند و خروجی سال های گذشته نیز معلوم شود و نسبت به آن برای سال آینده تصمیم گیری شود.

قلیزاده با بیان اینکه اگر بودجه سال 98 چشم بسته تصویب شود هیچ نتیجه ای برای آینده نخواهد داشت خاطرنشان کرد: از کمیسیون عمران تقاضا دارم چون بیشترین هزینه کرد بودجه در حوزه فعالیت این کمیسیون است باید توجه بیشتری داشته باشد.

وی افزود: اعلام شود تا بودجه سال گذشته چگونه هزینه شده است، آیا انحرافی وجود داشته است یا خیر و گزارش مکتوب ارایه شود.

محمدباقر بهشتی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز امروز در ابتدای صد و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: بر روی لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری تبریز کلی کار کارشناسی انجام گرفته و خوشبختانه اطلاعات بودجه اسمی کارکنان نیز طی چند روز گذشته توسط شهرداری ارایه شده است.

وی ادامه داد: برخی تبصره های جدید نیز در بودجه سال 98 وجود دارد که بررسی شده و لایحه آماده است تا در صحن علنی بررسی شود.

محمد اشرف نیا رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: بودجه سال گذشته تقریبا پروژه های بالای 500 میلیارد بوده که حدود ۶۴ پروژه بود بصورت تک به تک توسط کارشناسان بررسی شده است و گزارش کتبی به رییس شورا ارایه شده است.

وی ادامه داد: نسبت به گذشته از نظر کنترل بسیار خوب‌بوده است و از نظر کیفیت و اجرا پروژه ها رو به بهبود هستند.

اشرف نیا در مورد بررسی پروژه های سال آینده نیز توضیح داد و گفت: در رابطه با وضعیت سال آینده از دوماه گذشته بررسی پروژه ها آغاز شده است و پروژه های سال آینده در سه بخش پروژه های خود گردان، پروژه هایی که ناقص و در حال اجرا و پروژه های مطالعاتی مورد بررسی کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک بررسی شده است.

غلامحسین مسعودی ریحان رییس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: در حال حاضر مصوباتی در شورا وجود دارد که بعد از تصویب مسکوت مانده اند و تا زمانیکه کمیته ای برای پیگیری مصوبات و نظارت بر آنها نباشد کار بجایی نخواهیم برد.
وی ادامه داد: پیشنهاد می شود کمیته پیگیری و نظارت بر مصوبات شورا ایجاد شده و تعدادی از اعضای شورا و کارشناسان عضو شوند و مصوبات را پیگیری و نظارت کنند.

مسعودی ریحان افزود: اینکه مردم در مصوبات و عملکرد چقدر دخالت دارند معلوم نیست و در تصویب بودجه از شهروندان هیچ نظری اخذ نمی شود و لازم است در تدوین بودجه از نظرات شهروندان استفاده شود.

عبداله تقی پور رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: در بحث بودجه ابتدا باید ببینیم درآمد شهرداری در سال 97 چقدر محقق شده است و نسبت با این تحقق پیش برویم و اگر بدانیم درآمد شهرداری چقدر است در سال ۹۸ شاهد بودجه ای واقعی خواهیم بود.

سعید نیکو خصلت نیز گفت:کمیسیون بودجه زحمات زیادی برای بودجه کشیده ولی برخی طرح ها و ایده ها توسط اعضای شورا اعلام می شود ولی متاسفانه نتیجه ای ندارند و باید بررسی شود چرا مصوبات شورا در برخی قسمت ها اجرا نمی شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ مورد طرح و پروژه یادداشت کرده ام که بعد از کلی بررسی و جلسه فعلا اجرایی نشده است افزود: بودجه بر اساس برندیگ شهری تدوین نمی شود و این امر مشکل آفرین خواهد بود.


محمد باقر بهشتی  رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: در جلسات کمیته بودجه کارشناسان بررسی های کارشناسی لازم را انجام داده اند.

وی ادامه داد: در لایحه پیشنهادی شهرداری تبریز درآمد ۲۷۸۰ میلیارد تومان بوده و  بودجه براساس واقعیت بررسی شده و برخی تبصره های جدید آورده شده است و بنظر می رسد شهرداری را ملزم کنیم تا هر 6 ماه یک بار گزارش تبصره ها را در صحن علنی اعلام کنند. 

بهشتی ادامه داد: نظر کارشناسی کمیسیون برنامه و بودجه برای درآمد مبلغ ۲۶۶۸ میلیارد تومان است و بررسی بودجه فرمول کشوری و مصوب دارد و باید طبق آن بررسی شود.

وی افزود: مجموع هزینه های جاری شامل هزینه های پرسنلی خدمات شهری و... در حدود ۱۱۹۴ میلیارد تومان و کل ارقام تکراری بودجه در حدود ۵۷۷ میلیارد تومان و بودجه عمرانی شهرداری تبریز نیز چیزی حدود 1474 میلیارد تومان است.

بهشتی با بیان اینکه در لایحه پیشنهادی شهرداری تبریز درصد اعتبارات جاری لایحه ۴۸ جاری و ۵۲ عمرانی است گفت: پرسنل شهرداری رسمی که از بودجه جاری حقوق میگیرند ۳۳۲۰ نفر در سال ۹۶ بوده که این عدد در سال 97 به 3214 نفر و در سال 98 به 2894 نفر کاهش خواهند یافت.


رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز همچنین گفت: در بخش خدمات اداری ۲۲۶۹ نفر در سال گذشته 2 هزار و 222 نفر در سال ۹۷ و 2 هزار و 36 نفر در ۹۸ مشغول بکار و در بخش خدمات شهری نیز یک هزار و 51 نفر در سال ۹۶،  ۹۹۲ نفر در سال 97 و ۸۵۸ نفر در ۹۸ فعالیت دارند.

بهشتی با اعلام اینکه کل هزینه های پرسنلی اجتناب ناپذیر است و حتما باید انجام گیرد افزود: مجموعا درآمد ها و هزینه های شهرداری رقم کلی با حذف ارقام تکراری ۲۶۸۸ میلیارد تومان توسط کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد می شود.

فرج محمد قلیزاده  عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: شهردار و موحدنیا و دبیری تاکید دارند که ارقام بودجه واقعی هستند ولی اعداد و ارقام چیز دیگری بیان می کنند.

وی ادامه داد: تفریغ بودجه سال ۹۶ نشان داد که از بودجه سال 96 حدود ۱۹۰۰ میلیارد محقق شده و طبق اعلام کارشناسان وضعیت اقتصادی سال ۹۸ نسبت به امسال خوب نخواهد بود.

وی ادامه داد: اگر امسال معجزه اتفاق بیفتد حدود ۲۰۰۰ میلیارد از بودجه محقق خواهد شد و بعید بنظر می رسد که دولت در سال آینده برای شهرداری ها کمکی داشته باشد و چیزی که بیشتر قابل توجه و ‌نگران کننده است اعداد و ارقام تفریغ بودجه ۹۶ است، چراکه در این بودجه مشخص شد که حدود ۵۰۰ میلیارد در حوزه عمرانی هزینه شده است.

وی ادامه داد: اگر برای هزینه های جاری ۳۰ درصد افزایش در نظر گرفته شود چیزی بنام بودجه عمرانی باقی نخواهد ماند و اگر توجه و تفکری نشود سال آینده هیچ فعالیت عمرانی در شهر اتفاق نخواهد افتاد.

شکور اکبرنژاد نیز در این زمینه گفت: از کشور های دیگر آمادگی دارند سرمایه گذاری های بزرگی در شهر تبریز انجام دهند و باید برای کارهایی که برای تبریز سرنوشت ساز هستند وقت بگذاریم.
فریدون بابایی اقدم همچنین با اشاره به اینکه اصلی ترین عملکرد شورا تصویب بودجه است گفت: برای تصویب بودجه و کلیات نباید عجله کرد، چراکه بحث های پرسنلی چالشی بزرگ در شهرداری است.

وی ادامه داد: پیشنهاد می شود بودجه را ریز به ریز بررسی کنیم و بجای اینکه از درآمد به هزینه برسیم از هزینه به درآمد می رسیم.

شهردار تبریز نیز دراین خصوص گفت: حساسیت دکتر بابایی بجا است و باید برای کاهش هزینه های جاری یا تعدیل نیرو‌ داشته باشیم و یا حقوق پرسنل را کاهش دهیم و اگر جلسات متعدد هم برگزار کنیم نتیجه ای نخواهد داشت.

فرج قلیزاده نیز در این خصوص گفت: اگر با نیروهای موجود برخی کارها انجام گیرد و بصورت امانی صورت گیرد حداقل ۱۵۰ میلیارد تومان صرفه جویی خواهیم داشت و با این مبلغ حداقل یک مسیرگشایی انجام می گیرد.

وی ادامه داد: باید نیروهای کت شلوار پوش کت شلوار را در بیاورند و بیل بدست بگیرند و مشغول شوند.

قلیزاده با اعلام اینکه در منطقه 9 ، ۳۰۰ نفر نیرو‌ وجود دارد خاطر نشان کرد: این منطقه در سال گذشته فقط ۱۱ پروانه صادر کرده است.

پس از بحث و بررسی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز کلیات بودجه سال 98 با رقم 2668 میلیارد تومان مورد تصویب اعضای شورای شهر تبریز قرار گرفت.

انتهای پیام/60001

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر