کد خبر: 947457
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
رئیس شورای شهر تبریز:
رئیس شورای شهر تبریز در خصوص خبر توقف روند اجرایی پروژه‌ی میدان آذربایجان، گفت: عملیات اجرایی پروژه‌ی میدان آذربایجان متوقف نشده است؛ در این رابطه پرونده‌ها و صحبت‌های زیادی شده و کمیسیون تحقیق و نظارت و عمران شورا در این رابطه تحقیق کرده و اکنون پرونده‌ی آن به دادستان و بازرسی ارسال شده است.
شکور اکبرنژاد در نشست خبری، با اشاره به عملکرد شورای پنجم، اظهار کرد: شفاف سازی و اصلاح ساختارها از عملکرد شورای پنجم شهر محسوب می‌شود، نظارت شورا بر عملکرد شهرداری نیز از جمله اقدامات شفاف سازی شورا است. 
  
وی افزود: ضربه‌ای که از شورای چهارم خوردیم به دلیل عدم نظارت دقیق بر عملکردها بود، براساس رویکرد شفاف سازی، سعی می‌کنیم تمامی جلسات شورا در فضای مجازی به طور کامل پخش شده و تمامی مصوبات شورا را در دسترس عموم قرار دهیم. 
 
 وی با بیان این‌که درآمدزایی شورا از طریق تغییر کاربری فضای سبز به حداقل رسیده است، گفت: عمده درآمد شهرداری‌ها از تراکم فروشی، تغییر کاربری و ماده 100 است که در این دوره از شورا درآمد شهرداری از محل تراکم فروشی و ماده 100 کم‌تر از یک درصد بوده است. 
 
رئیس شورای شهر تبریز ادامه داد: البته اکنون در محلات کم برخوردار زمینی باقی نمانده تا فضای سبزی ایجاد کنیم، اما شهرداری در چندین منطقه، با ایجاد برخی پارک‌های محله‌ای، تحولی ایجاد کرده است. 
 
 وی بیان کرد: شورا و شهرداری با وجود فشارهای اقتصادی و تحریم‌های قدرتمند و استکبار، همواره تلاش کرده با فساد سیستماتیک مقابله کنند؛ اگرچه هنوز در برخی رده‌های پایین شهرداری ارتباط ناسالم وجود دارد و مردم از این مسائل رنج می‌برند. 
 
 رئیس شورای شهر تبریز با بیان این‌که انتظاراتی که از «تبریز 2018» داشتیم برآورده نشد، گفت: گردشگری می‌تواند فضای کسب و کار را در جامعه رونق دهد، معتقدم در تبریز 2018 آنچنان موفق عمل نکرده و به نتایج مطلوبی دست نیافتیم. 
 
 وی افزود: محدودیت‌ها در شهر تبریز در حوزه‌ی گردشگری فراوان است که از مسئولان و مدیران ارشد استانی انتظار داریم برای رونق این صنعت در استانمان تلاش کنند. 
 
 وی با بیان این‌که در جذب سرمایه موفق عمل نکرده‌ایم، گفت: اگر به درآمد شهردار وابسته باشیم نباید انتظار تحول و پیشرف آنچنانی داشته باشیم. 
 
اکبرنژاد با اشاره به دریافت تسهیلات بانکی شورا با سود‌های کلان در دوران گذشته، گفت: بحث وام‌ها و سودهای کلان آن از جمله دیگر مشکلاتی است که باید شورا و شهردار تبریز برای رفع آن رسیدگی کند. 
 
 وی افزود: اصلاح ساختار شهرداری در بحث ورود نیروهای انسانی به شهرداری آنگونه که انتظار داشتیم محقق نشده است، در حال حاضر حدود 400 نفر نیروی انسانی از طریق استخدام دولتی جذب شهرداری شده‌اند که باید ساختار را نسبت به این افراد توانمند اصلاح کنیم. 
 
 اکبرنژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر سیاسی بودن شورای شهر تبریز، اظهار کرد: سیاست را در شورا دخیل نمی‌کنیم؛ چرا که در این صورت سیاسی بودن به مسائل اجتماعی، عمرانی و اقتصادی شهر ضربه وارد می‌کند.
 
 وی افزود: انتخاب در هیئت رئیسه‌ی شورا براساس شایستگی است و به هیچ وجه نوبتی نیست، بهتر است به گذشته برنگردیم و مسائل تفرقه انگیز را مطرح نکنیم. 
 
 وی با اشاره به اهمیت انجام کارها به صورت جمعی، افزود: تازمانی که ما کارهای خود را به طور جمعی انجام ندهیم، پیشرفت نخواهیم کرد، افراد در کشورهای پیشرفته‌ای مانند ژاپن، منافع فردی را در راستای منافع جمعی قرار می‌دهند و به همین دلیل از هر لحاظ به طور گستره متحول می‌شوند. 
 
رئیس شورای شهر تبریز در بخش دیگر سخنان خود ضمن قدردانی از اقدامات امام جمعه‌ی تبریز در مسائل اخلاقی و انسانی در جامعه، گفت: اگر در جامعه اعتماد و شادابی احساس می‌کنیم به برکت حضور و اندیشه‌ها و اخلاق حجت الاسلام آل هاشم بوده است، همچنین از استاندار آذربایجان شرقی خواستار توسعه‌ی اقتصاد و فرهنگ و فضای کسب و کار در استان هستیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر