کد خبر: 947452
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
رئیس پلیس تهران بزرگ خبر داد
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از فعالیت فرهنگی ۱۷‌مسجد غیر‌فعال در سه‌منطقه شوش، مولوی و هرندی خبر داد و گفت: در این مناطق تعدادی از منازل پلاک قرمز پلمب و آب، گاز و برق آن‌ها هم قطع شده است.
محبوبه قربانی
جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، صبح دیروز سردار حسین رحیمی در حاشیه هفتمین مرحله دستگیری سارقان و مالخران گفت: «در این مرحله از طرح پلیس ۲۱۰‌نفر از مجرمان سابقه‌دار و سارقانی که دارای گروه و باند بودند دستگیر شدند و ۴۸‌باند در این عملیات منهدم شده است. تاکنون این سارقان به ۲‌هزار فقره سرقت اعتراف کردند که ۱۲۸‌نفر از این افراد دارای سابقه قبلی هستند. همچنین از این افراد تاکنون ۵۶‌دستگاه خودرو توقیف و دو قبضه سلاح کمری و ۳۰۰‌دستگاه انواع گوشی سرقتی و مقادیر متعددی اقلام سرقتی کشف و ضبط شده است.» سردار رحیمی گفت: «در این طرح ۲۰‌باند زورگیر گوشی‌قاپ و سارق، ۹‌باند سارق اماکن و منازل، ۱۴‌باند سرقت لوازم خودرو، چهار‌باند جعل و کلاهبرداری، پنج‌قاتل که دو نفر از آن‌ها سابقه قتل نیز داشتند و ۱۲‌محکوم فراری شناسایی و دستگیر شده‌اند. همچنین توانستیم سه‌گروه سارق مسلح را قبل از وقوع سرقت شناسایی و بازداشت کنیم.»
فعالیت ۱۷‌مسجد غیر‌فعال در مناطق پلاک قرمز
سردار رحیمی با اشاره به طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در مناطق شوش، مولوی و هرندی نیز گفت: «طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در سراسر تهران برگزار می‌شود. در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر در مناطق شوش، مولوی و هرندی اقدامات ترمیمی و تشکلی در حال انجام است. همچنین ۱۷ مسجد که در این مناطق غیرفعال بود فعال شدند و با هماهنگی روحانیت، اقدامات فرهنگی شروع شده است.» وی با گلایه از عدم همکاری برخی دستگاه‌ها در این سه منطقه گفت: «دستگاه قضایی و معاون دادستان لحظه به لحظه همراه پلیس بوده و قطع برق، آب و گاز منازل پلاک قرمز در این مناطق آغاز شده است که از هفته آینده تخریب این منازل نیز انجام خواهد شد. منازل پلاک قرمز بلوک‌بندی شده و نیرو‌های پلیس به صورت شبانه‌روز در این مناطق حضور دارند. تاکنون‌۷۸ باب منزل در این سه منطقه پلمب و اقدامات لازم برای شناسایی مالکان آن در دست انجام است. در این مناطق تعدادی خرده‌فروش هستند که اقدامات لازم برای دستگیری آن‌ها آغاز شده است. تاکنون پنج‌هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری و بالغ بر ۶۰۰‌خرده فروش نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند که از این پنج‌هزار معتاد متجاهر، ۴۰۰‌نفر دارای بیماری‌های واگیردار مانند ایدز و عفونی می‌باشند که در حال حاضر همراه تعدادی کودک معتاد زیر ۱۸‌سال بلاتکلیف هستند.»
 
گفت‌وگو با متهمان
اغفال خواننده زیرزمینی با صدای ناشناس!
بعد از پرس و جو از مأموران در پلیس‌آگاهی متوجه شدیم یک خواننده زیرزمینی و آهنگساز در بین متهمان است که ۱۴‌سال سابقه کار دارد و کنسرت‌هایش به ترکیه و دبی هم رسیده بود. پسر جوان به اتهام تهدید با اسلحه دستگیر شده که در بازجویی‌ها به سرقت و فروش خودروی عمویش نیز اعتراف کرده بود. او تقصیراتش را گردن صدایی ناشناس انداخت و گفت: «این صدا همه زندگی مرا نابود کرد!»
چند سال داری؟
۲۹ سال.
از اتهام تهدید با اسلحه بگو، چرا و به چه انگیزه‌ای.
شش‌سالی بود که مدام صدایی به من می‌گفت: چه کار کنم و چه کار نکنم. چه ترانه‌ای بخوانم یا نخوانم. گاهی هم می‌گفت: اگر می‌خواهی اوضاع کاری‌ات بهتر شود این کار را انجام بدهم یا ندهم. مثلاً پدرت را به زیارت بفرست. این شد که با پدرم صحبت کردم، اما او فکر کرد مواد مصرف می‌کنم و به خاطر توهم آن است. حتی او مرا در کمپ نیز بستری کرد، اما در آنجا از من تست گرفتند و فهمیدند که اشتباه شده است.
این صدا چه ربطی به برادر رفیقت داشت؟
اوایل فقط صدا را می‌شنیدم، اما این اواخر تصویری را می‌دیدم که برادر کوچک یکی از دوستان صمیمی‌ام بود. خیلی ناراحت شدم. او در این سال‌ها برای من دشمن‌تراشی و زیرآب زنی می‌کرد. تا اینکه این اواخر تهدید کرده بود برای خواهرم ایجاد مزاحمت می‌کند. همین باعث شد تصمیم بگیرم از کرمانشاه اسلحه‌ای بخرم و سراغش بروم.
از روز حادثه بگو.
صبح روز حادثه مقابل خانه او کمین کردم و وقتی آن پسر جوان از خانه بیرون آمد مقابلش رفتم و اسلحه را بیرون آوردم. سپس به او گفتم: «دست از سر خواهر و خانواده‌ام بردار وگرنه تو را خواهم کشت.» او از ترس سوار خودروی‌اش شد و فرار کرد.
چطور دستگیر شدی؟
از طریق دوربین‌های مدار بسته.
از سرقت خودروی عمویت بگو.
شبی در خانه عمویم مهمان بودیم که سووییچ ماشین او را برداشتم و بعد خودروی‌اش را سرقت کردم. سپس مشخصات خودرو را در سایت دیوار گذاشتم و آن را فروختم.
مگر نیاز مالی داشتی؟ گفته بودی که وضع مالی‌ات خوب بود.
من با دوستم و برادرش خیلی رفیق بودم آن‌ها از همه دارایی‌های من خبر داشتند و در این مدت به بهانه‌های مختلف تمام دارایی‌ام را بالا کشیده بودند. والا وضع مالی خوبی داشتم و آدم معروفی بودم.

قتل باجناق به پیشنهاد خواهرزن!
مرد ۴۰ ساله که در حیاط پلیس‌آگاهی کنار دیگر متهمان نشسته بود به اتهام قتل باجناقش دستگیر شده بود. پشیمانی در چهره‌اش دیده نمی‌شد و از جرمش احساس رضایت داشت! سراغش رفتیم و باب گفت‌وگو باز شد.
با باجناقت اختلاف داشتی؟
خودم با او اختلافی نداشتم، اما دختر و همسرش از او خیلی گله داشتند به خاطر اینکه او مرد فاسدی بود.
چطور متوجه شدی او رفتار غیر‌اخلاقی دارد؟
روزی خواهر همسرم گفت: کسی را برای کشتن شوهرش سراغ دارم؟ تعجب کردم و علت را پرسیدم که متوجه شدم او دخترش را در خانه اذیت می‌کند و همسرش و فرزندانش از او خسته شده‌اند.
با همین حرف این تصمیم اشتباه را گرفتی؟
نه، تحقیق کردم و دخترش نیز حرف‌های مادرش را تأیید کرد به همین دلیل سراغ چند نفر رفتم که قبول نکردند تا اینکه تصمیم گرفتم خودم این کار را انجام دهم.
چرا خواهر همسرت چنین پیشنهادی را به تو داد؟
به خاطر اینکه به من اطمینان داشت.
اطمینان داشت یا مطمئن بود که از پس این کار برمی‌آیی؟
(سکوت متهم)
از قتل بگو.
برای انجام نقشه، از کرمانشاه یک اسلحه خریدم و روز حادثه به خانه مقتول رفتم. خواهرهمسرم در را باز کرد و وقتی وارد خانه شدم با اسلحه به او شلیک کردم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار