کد خبر: 947422
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
زمانی وجود دارد که یک همکاری موفق بین انسان و روبات‌ها اهمیت قطعی دارد. این مطالعه اصول راهنما را نشان می‌دهد که انتخاب نوع در طی تبادل اشیا را تنظیم می‌کنند و همکاری بین یک سیستم روباتیک و یک فرد را تشویق می‌کنند.
مترجم: رضا محمدی
سرویس فناوری جوان آنلاین: زمانی وجود دارد که یک همکاری موفق بین انسان و روبات‌ها اهمیت قطعی دارد. این مطالعه اصول راهنما را نشان می‌دهد که انتخاب نوع در طی تبادل اشیا را تنظیم می‌کنند و همکاری بین یک سیستم روباتیک و یک فرد را تشویق می‌کنند.

این مطالعه که در سال ۲۰۱۸ اجرا شد رفتار افراد را زمانی که باید یک شیء را درک کنند آنالیز کرده و زمانی که به جای استفاده از آن، باید آن را به یک شریک تحویل دهند. محققان به بررسی انتخاب دست و قرار دادن دست روی آن اشیا در طول تحویل و زمانی که وظایف بعدی توسط گیرنده انجام می‌شود، پرداختند.
عابران تمایل دارند که شیء را درک کنند و «دسته‌ها» را بدون مانع دریافت کنند. این انتخاب به گیرنده اجازه می‌دهد که وظایف بعدی را با اشیا انجام دهد.

فرانسیسکا، دانشجوی دکتری می‌گوید: «ما تشخیص دادیم که به روشی که یک روبات یک شیء را در مطالعات روی تعامل انسان و روبات دریافت می‌کند، توجه کافی به آن توجه نشده است. به عنوان مثال، هنگامی که از یک پیچ‌گوشتی عبور می‌کنیم و می‌دانیم که گیرنده باید از آن استفاده کند، دسته را آزاد می‌گذاریم تا درک و استفاده بعدی از شیء را تسهیل کنیم. هدف از پژوهش ما انتقال همه این اصول راهنما روی یک سیستم روباتیک است تا از آن‌ها برای انتخاب نوع درک صحیح و تسهیل تبادل اشیا استفاده شود.»

تأثیر این مطالعه مشارکتی سناریو‌های جدید نوآوری تکنولوژیکی را باز می‌کند و مزایایی را برای فعالیت‌های مختلف اجتماعی فراهم می‌کند که در آن همکاری انسانی- روبات به‌خوبی تأسیس شده است و هنوز برقرار است. درواقع، این امکان وجود دارد که مراحل تولید در یک زمینه صنعتی بهبود یابد، در حالی که در توان‌بخشی، روبات‌ها می‌توانند به بیماران با نتایج طبیعی‌تر و مؤثر کمک کنند. در ادامه محققان معتقدند: «به همین دلیل، ما به نسل جدیدی از روبات‌ها نیاز داریم که برای تعامل با انسان‌ها به شیوه‌ای طبیعی طراحی شده‌اند. این نتایج به ما این امکان را می‌دهد که روبات را به عنوان همکار انسانی از طریق معرفی قواعد ساده به روبات آموزش دهیم. شاید به طور شگفت‌آوری، درک و دستکاری به عنوان یک عمل بسیار شهودی و صریح برای ما انسان‌ها تلقی می‌شوند. ما قصد داشتیم بر رفتار انسان‌ها تأثیر بگذاریم در حالی که تعامل با یک کار دستکاری رایج و تحویل یک مثال کامل است که در آن تنظیمات کمی برای رسیدن به هدف مشترک برای رسیدن ایمن یک شیء از یک طرف به دیگران انجام می‌شوند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر