کد خبر: 947341
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
مراسم گرامیداشت روز وکیل مدافع در کردستان با ادای سوگند تخصصی 25 وکیل جدید برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، سه‌شنبه‌شب و در ویژه‌برنامه‌ای که با حضور وکلا، حقوقدانان و فعالان عرصه قضایی در سنندج برگزار شد، سالگرد استقلال کانون وکلای مدافع گرامی داشته شد.

معاون منابع انسانی دادگستری کردستان در این مراسم از تلاش‌ها و خدمات وکلای مدافع استان تقدیر کرد و گفت: نقش وکلای مدافع در احقاق حقوق موکلین و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این بزرگواران شایسته والاترین تقدیرهاست.

یزدان فلاحی افزود: بدون شک تضارب آرا بین قضات و وکلا امری عادی بوده و از همین محل نیز قاضی به دنبال حل مساله و وکیل هم به دنبال رفع مشکل موکل خویش است.

وی اظهار داشت: وکلا از نخبگان و اندیشمندان جامعه بوده و زندگی خود را وقف اجرای قانون و رفع مشکلات مردم می‌کنند.

محمدرئوف ادمن رئیس کانون وکلا استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: هم اکنون 384 وکیل پایه یک عضو کانون کردستان هستند و خرسندیم امشب نیز 25 نفر سوگند عرصه مقدس وکالت را یاد می‌کنند.

وی افزود: برای نخستین بار در کشور وکلای کردستانی در کنار  سوگند یادکردن به زبان فارسی به زبان کردی نیز سوگند یاد می‌کنند و این مهم نشان از جایگاه والای وکلای کردستانی است.

در ادامه این مراسم نیز تعدادی از وکلای کردستانی مواردی را در خصوص وضعیت شغلی و دغدغه‌های تخصصی خویش بیان کردند و مراسم قرائت سوگند 25 وکیل پایه یک کردستانی به دو زبان کردی و فارسی برگزار شد.

انتهای پیام/76/2330

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر