کد خبر: 947330
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: حضرت زهرا (س) بعنوان بانوی دو عالم و پاره تن رسول خدا (ص) مظهر عفت و پاکدامنی و اسوه زنان مسلمان است.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی در آیین گرامیداشت ولادت حضرت صدیقه طاهره(س) و روز زن با اشاره به میلاد بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه (س) و تبریک روز زن گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در همه امور همچون عبادت، علم و دانش و ولایتمداری سرآمد بودند.
وی با اشاره به جایگاه والای زن در اسلام گفت: زنان در جهان غرب مورد ظلم قرار گرفته اند و از آنان به عنوان ابزاری برای تجارت و فساد استفاده می‌شود.
عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه با بیان اینکه در فرهنگ غرب حجاب و بسیاری از ارزش‌های مسلمانان را ضد ارزش تلقی می‌کنند، گفت: ما با گردشگری مخالف نیستیم بلکه استفاده از دریا و امکانات گردشگری حق مردم است، اما چنان که با فساد همراه بوده و ارزش‌ها رعایت نشود مخالفیم.
آیت الله پورمحمدی افزود: جامعه نباید میدان تاخت و تاز کسانی باشد که با ارزش‌های اسلامی مخالف هستند.
وی در ادامه سخنانش به برخی ویژگی های حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: بقای نسل پیامبر از وجود آن حضرت است و این را بسیاری از مفسران ضمن تفسیر سوره کوثر بیان کرده اند.
وی اظهار داشت: نامگذاری حضرت زهرا (س) از سوی خداوند بوده و 9 نام مقدس آن بزرگوار بنا به دلایل و خصلت های این بانوی بزرگ اعلام شده است.
آیت الله پورمحمدی با اشاره به فضایل حضرت فاطمه (س) به نقل از شیعه و سنی گفت: برای زیارت و صلوات بر آن حضرت و تسبیحات حضرت ثواب زیادی قرار داده شده است.
وی گفت: حضرت زهرا (س) دارای مصحفی به نام مصحف فاطمه است که دارای نکات و موضوعات ارزشمند است و اگر بخواهیم شخصیت آن حضرت را بشناسیم باید ویژگی های وجودی ایشان را بیشتر مطالعه کنیم.
فرماندار شهرستان عجب شیر افزود: سالروز ولادت بانوی بزرگوار اسلام، حضرت فاطمه الزهرا(س) که از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) به عنوان روز زن نامگذاری شده است نقطه عطفی در احیای فرهنگ فاطمی است. 
عادل اصغرپور گفت: روز میلاد دختر گرانقدر رسول خدا(ص) که تمام ارزش های متعالی در وجود ملکوتی اش جلوه گر است به عنوان روز زن، افتخاری بزرگ برای بانوان به شمار می آید تا با بهره گیری از شخصیت والا و الهی حضرت فاطمه الزهرا(س) در تکامل و ارتقای شخصیت خود اقدام کنند. 
وی ادامه داد: نقش زن در دوران پیش از اسلام جز سند ننگین بر پیشانی مردان نبود، اما رسول مهربانی و رحمت با احیای خلقت پاک و تأثیرگذار زن و تکریم پاره تن خویش، به عنوان سمبلی از عطوفت و پاکی، خبر از ارزش و جایگاه رفیع زنان در خلقت داد، و با تعیین جایگاه راستین آنان بر محوریت زن در تربیت نسل‌ها و انسان‌ها و رشد جوامع تأکید کرد. 
وی گفت: جلوه جمال الهی و کانون مهر و محبت و تجلی مهرورزی و صبوری در نهاد زنان گذاشته شده است و این مساله به خوبی نقش و جایگاه زنان را در تحکیم پایه های اجتماع و خانواده مبرهن می سازد به نحوی که به فرموده رهبر معظم انقلاب، عنصر اصلی تشکیل خانواده زن است. 
در پایان این مراسم از پنج مادر نمونه، فرهیخته و کار آفرین شهرستان تجلیل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر