کد خبر: 947317
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
شهردار وعده داد:
استاندار سمنان از پارک‌موزه دفاع‌مقدس سمنان به عنوان یکی از جذاب‌ترین پارک‌موزه‌های ایران نام برد و خواستار تسریع در احداث این مجموعه فاخر شد.

علیرضا آشناگر در جلسه هیات امنای پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه مجموعه پارک‌ موزه دفاع مقدس از همه نظر بسیار مطلوب، زیبا و ارزشمند است افزود: باید در استان سمنان‌مجموعه‌ای را داشته باشیم که در شان مردم ، شهدا و ایثارگران این استان باشد.

استاندار سمنان به بازدید خود از دیگر پارک‌موزه‌های دفاع‌مقدس کشور اشاره و خاطرنشان کرد: پارک‌ موزه دفاع مقدس سمنان یکی از جذاب‌ترین و زیباترین پارک‌موزه‌های کشور است.

وی با اشاره به اهمیت این پارک‌موزه تصریح کرد: پارک موزه علاوه بر نقش موثر در بسط و توسعه فرهنگ دفاع مقدس، تاثیر بسزایی در جذب گردشگر نیز خواهد داشت و به ماندگاری مسافران و زائران کمک خواهد کرد.

آشناگر ادامه داد: این پارک موزه می تواند در معرفی فرهنگ والای هشت سال دفاع مقدس به عامّه مردم و بویژه جوانان موثر واقع گردد.

وی با بیان اینکه جوانان کشور باید با دلاوری های مردم ایران در دوران جنگ هشت ساله آشنا شوند اظهار امیدواری کرد: پارک‌موزه سمنان به شکلی فاخر احداث و تبدیل به یک اثر ماندگار معماری شود.

آشناگر توصیه‌کرد: در تکمیل و تجهیز مجموعه پارک‌موزه ، توجه به ایجاد یک حسّ حماسی به مردم مورد توجه قرار گیرد و استفاده از نور و آب نیزبه‌عنوان نماد پاکی شهدا به‌عنوان یک اصل ، جدی گرفته شود.

وی با اشاره به مشارکت شهرداری در ساخت این موزه گفت: شهرداری به گونه ای اقدام کند که در جاده سازی منتهی به پارک موزه و استفاده از المان‌ها به گونه ای پیش رود که این حس را در مردم القا کند که به نقطه‌ای متفاوت و خاص رسیده اند.

استاندار همچنین از شهرداری سمنان خواست نسبت به ساخت سازه‌ها و مجموعه‌های جدیدی که در محدوده پارک‌موزه ایجاد می‌شود، نظارت بیشتری کرده و علاوه بر تعیین حریم منطقه، حساسیت‌های لازم را این منطقه در نظر بگیرد.

همچنین شهردار سمنان وعده داد: شهرداری سمنان 20 تا 25 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پارک موزه هزینه کند.

سیدمحمد ناظم رضوی در این جلسه اظهار داشت: بر اساس توافقات گذشته، شهرداری سمنان در موضوع پارک‌موزه دفاع مقدس ورود کرده و اقدامات مطلوبی را نیز تاکنون انجام داده است.

وی با بیان اینکه شهرداری سمنان تا پایان سال آینده هشت میلیارد تومان در این پروژه هزینه می‌کند ادامه داد:شهرداری قرار است در نهایت با صرف ۲۰ تا ۲۵ میلیارد تومان تلاش کند تا این پروژه ارزشمند و فاخر را با همکاری تمامی دستگاه‌ها به پایان برساند.

شهردار سمنان با بیان اینکه سال گذشته ۳ میلیارد تومان از اعتبارات شهرداری سمنان به‌پارک موزه تخصیص داده شد افزود: تا کنون ۱ میلبارد و 300 میلیون تومان هزینه شده و تا پایان سال این رقم به یک میلیارد و 800 میلیون تومان خواهد رسید .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر