کد خبر: 947308
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: یک گزارش محرمانه مربوط به فرار مالیاتی در رابطه با کارت‌های بازرگانی در طول سه سال اخیر است که‌نشان می‌دهد ۲۸‌هزار میلیارد تومان مطالبات قانونی دولت روی زمین مانده است. طبق یک گزارش دیگر ۵/۳ میلیارد دلار از ارز‌های ۴۲۰۰ تومانی که دولت پرداخته است تاکنون تعیین‌تکلیف نشده‌است.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی آسیب‌شناسی نظام بودجه‌ریزی کشور که روز گذشته در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد با اشاره به اینکه لایحه بودجه ۹۸ و آنچه تفسیر می‌کنیم با بودجه سال ۷۸ و ۸۸ و سال‌های دیگر تفاوت محتوایی ندارد، اظهار داشت: خبری از ادبیات جنگ اقتصادی نیست و مشکلاتی در آن وجود دارد که البته ظرفیت‌سازی‌هایی نیز صورت گرفته‌است، پیشنهاد کردیم برای آنکه روند کشور متوقف نشود بودجه دو دوازدهم تصویب شود که بتوان تصمیمات پایه‌ای گرفت.

شستا ربطی به دولت ندارد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور که در وزارت کار عنوان کرده‌بودند می‌توان شرکت‌های زیرمجموعه تأمین اجتماعی را فروخت و حتی مجانی به بخش خصوصی واگذار کرد، اظهار داشت: به نظرم دولت اشتباه گرفته است سازمان تأمین اجتماعی دولتی نیست و برای کارگران و کارفرمایان است. دولت اگر هنر دارد به شرکت‌های دولتی ورود کند. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه اصلاح ساختار اقتصادی علاوه بر بحث لایحه بودجه سایر ساختار‌های نظام اقتصادی را نیز در بر می‌گیرد، از اصلاح ساختار بانک مرکزی، نظام بانکداری و قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۸ خبر داد.

نیمی از منابع بودجه غیرواقعی است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و افزود: یک دوم درآمد‌های ۴۰۷ هزار میلیارد تومانی بودجه واقعی است، اما بقیه آن که مربوط به نفت و اوراق استقراض است که به عنوان سرمایه‌فروشی و کسری واقعی بودجه قلمداد می‌شود. وی گفت: برای اصلاح روش‌های درآمدی به سازمان مالیاتی فشار آوردیم و خواستیم که تراکنش‌های بانکی از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال بررسی شود و بر اساس آن مالیات گرفته شود. در این راستا، ۱۸هزار میلیارد تومان مالیات وصول شد که تا امروز یک ریال مالیات نداده بودند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به سؤالی درباره جامعیت داشتن یا نداشتن بودجه گفت: در این رابطه مشکلی که ما داریم این است که درباره بودجه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها احکامی نداریم که عملکرد آن‌ها را کنترل کند و صرفاً نتایج بودجه این نهاد‌ها در لایحه بودجه منعکس می‌شود. بنابراین بودجه این مؤسسات به طور کامل در بودجه بررسی نمی‌شود. وی با تأکید بر اینکه برای اصلاح ساختار بودجه ضروری است که از ظرفیت دارایی‌های بلا‌استفاده دولت و اوقاف استفاده شود، اظهار داشت: در یک بررسی ابتدایی که در این باره انجام شده، این مبلغ حدود ۱۰ برابر حجم نقدینگی ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومانی کل کشور است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار