کد خبر: 947266
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰
در کنار اقداماتی که در راستای اشتغالزایی برای جوانان استان کرمانشاه انجام شده است، بسیج سازندگی درحوزه کشاورزی و منابع طبیعی نیز هفت پروژه آب رسانی بسیار مهم را به سرانجام رسانده است.
ميترا شهبازى
سرویس ایران جوان آنلاین: ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان کرمانشاهی از خدمات آموزشی بسیج سازندگی برخوردار شدند. این آموزش‌ها که در راستای کاهش بیکاری برنامه‌ریزی شده، بیشتر در زمینه‌های آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، دام و طیور، کشاورزی، گلخانه و صنایع دستی با همکاری سازمان‌های جهاد کشاورزی، فنی حرفه‌ای و میراث فرهنگی ارائه شده است. البته خدمات بسیج سازندگی به همین جا ختم نمی‌شود و علاوه بر آموزش جوانان، در حمایت از آن‌ها به ۴۶۷ نفر مبلغ ۵ میلیارد و ۷۲۳ میلیون تومان نیز تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

پاییز ۹۶ بود که زلزله‌ای به بزرگی ۳ /۷ ریشتر در استان کرمانشاه رخ داد. حادثه‌ای که طی آن خانه‌های بسیاری ویران شد و تعداد زیادی از مردم کار خود را از دست دادند. با این حال از همان ساعات اولیه حادثه این گروه‌های جهادی و بسیجی بودند که همواره تلاش کردند تا خسارت ناشی از حادثه را کمتر و کمتر کنند. امروز که حدود یک سال و نیم از آن حادثه می‌گذرد هنوز نیرو‌های بسیجی در کنار مردم کرمانشاه هستند و با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به جوانان سعی در کاهش معضل بیکاری استان دارند. اتفاقی که مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه درباره آن می‌گوید: «در حوزه آموزش ۳۵۶۴ نفر مورد آموزش‌های حرفه آموزی، دام و طیور، کشاورزی، گلخانه، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی با همکاری سازمان‌های جهاد کشاورزی، فنی حرفه‌ای و میراث فرهنگی قرار گرفتند.» البته این تمام کاری که سازمان بسیج سازندگی برای این مردم خسارت دیده کرده است نیست. چرا که علاوه بر مهارت آموزی به جوانان در حمایت از آن‌ها به ۴۶۷ نفر نیز مبلغ ۵ میلیارد و ۷۲۳ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده است. تسهیلاتی که می‌تواند از هر یک از این جوانان آموزش دیده یک کارآفرین بسازد. سرهنگ حسین قبادی بصیر با اشاره به دیگر اقدامات بسیج سازندگی در راستای کاهش بیکاری در استان اضافه می‌کند: «در حوزه اشتغال در دهکده اقتصاد مقاومتی هم ۱۹ واحد فعال داریم که مشغول تولید هستند و علاوه بر الگوسازی سبب ایجاد ۶۵ مورد اشتغال مستقیم هم شده‌اند.» وی همچنین از اعزام یک هزار و ۲۸۱ گروه جهادی به مناطق محروم و انجام کار‌های محرومیت‌زدایی، فرهنگی، سلامت و عمرانی خبر می‌دهد و بیان می‌کند: «بالغ بر ۱۸ هزار و ۲۵۲ نفر در قالب یک هزار و ۲۸۱ گروه در این اردو‌ها حضور یافتند.»

نوروز ۹۸ بسیج کنار مردم است

در کنار اقداماتی که در راستای اشتغالزایی برای جوانان استان کرمانشاه انجام شده است، بسیج سازندگی درحوزه کشاورزی و منابع طبیعی نیز هفت پروژه آب رسانی بسیار مهم را به سرانجام رسانده است. در این خصوص مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه تأکید می‌کند: «در سرپل‌ذهاب پروژه آبیاری قطره‌ای به میزان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به اتمام رسیده همچنین فاز دوم پروژه آبیاری قطره‌ای در کنگاور با ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار تأمین شده از سوی جهاد کشاورزی تکمیل شده است.» مضاف بر این خدمات بسیج سازندگی، پنج پروژه آبخیزداری دیگر نیز در پنج شهرستان استان در دست اجرا دارد که برخی تحویل و برخی به لحاظ شرایط جوی تا پایان سال تکمیل خواهند شد که مجموعاً بیش از یک میلیارد تومان اعتبار هزینه داشته‌اند. همچنین در راستای آبرسانی روستایی نیز فاز دوم مجتمع سرعین در هفت روستا با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اقدام است که اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل آن نیز جذب شده است. قبادی بصیر با تأیید مطالب فوق اضافه می‌کند: «در حوزه بازسازی مناطق زلزله زده نیز ۱۵۱ واحد تخریب شده شامل واحد‌های مددجویان بهزیستی و کمیته امداد با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان احداث شده که از این میزان ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آورده سپاه و خیران است.» علاوه بر این واحد‌های تحویل داده شده، ۲۸۰ واحد مسکونی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان متعلق به مددجویان کمیته امداد نیز در حال تکمیل است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه آن‌ها هم مورد بهره‌برداری قرار گیرند. مسئول بسیج سازندگی استان کرمانشاه با اشاره به مدرسه‌سازی به عنوان اقدامی جهادی از سوی بسیج سازندگی اضافه می‌کند: «چهار باب مدرسه در روستا‌های مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی و جوانرود با اعتبار یک میلیارد تومان از محل کمک‌های خیران در سال آینده تحصیلی تحویل داده می‌شوند.» وی همچنین با اشاره به اینکه نوروز امسال گروه‌های جهادی همچون گذشته مردم کرمانشاه را تنها نمی‌گذارند، بیان می‌کند: «۱۰پروژه خانه عالم و نیز تعمیرات منازل نیازمندان از اقداماتی است که برای نوروز امسال پیش‌بینی شده است.» با این تفاسیر به زودی باید شاهد این باشیم که کرمانشاه نه تنها به روز‌های قبل از حادثه زلزله پاییز ۹۶ برگردد بلکه توانمندتر از قبل هم بشود. موضوعی که با همراهی و کمک‌های نیرو‌های جهادی و بسیج انجام می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار