کد خبر: 947211
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس:
معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد ارس از انعقاد قرارداد مطالعات امکان سنجی فنی و اقتصادی احداث خط آهن جلفا – چشمه ثریا در ترکیه توسط منطقه آزاد ارس خبر داد.

ایرج حاتمی گفت: قرارداد امکان سنجی فنی و اقتصادی احداث خط آهن جلفا – چشمه ثریا برای اتصال راه آهن ایران به اروپا، منعقد شد.

وی تصریح کرد: این طرح مطالعاتی با هزینه شش میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی سازمان منطقه آزاد ارس و در ۱۸ ماه انجام می شود.

حاتمی در زمینه مزایای احداث این خط آهن، تاکید کرد: با احداث این خط آهن، منطقه آزاد ارس به یک مگاپورت و هاب بزرگ لجستیکی در منطقه تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی برای راه اندازی دو خط ترانزیت ریلی انجام می شود، افزود: در مرحله نخست یک خط با توان ترانزیت ۶ تا ۱۰ میلیون تن بار را داشته و با این کار خط آهن ارس به طور مستقیم به ترکیه و اروپا متصل می شود.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به اینکه دولت نیز از این طرح حمایت می کند و این مسیر جزو گزینه های مورد حمایت وزارت راه و شهرسازی است، خاطرنشان کرد: ترکیه نیز خط آهن خود تا چشمه ثریا گسترش می دهد و به محض اتمام احداث ۱۴۷ کیلومتری این مسیر، اتصال راه آهن ایران به اروپا از این مسیر، محقق خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: جذب سرمایه گذار برای احداث این خط آهن به محض اتمام مطالعات امکان سنجی فنی و اقتصادی، آغاز خواهد شد تا ایران بدون نیاز به گذر از نخجوان به طور مستقیم از طریق ترکیه به اروپا متصل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر