کد خبر: 947199
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی برای حفظ سلامت مردم و مصون نگه داشتن آنان از بیماری ضروری است.

جواد رحمتی  در نشست مدیریت پسماندهای کلانشهر تبریز، زباله های بیمارستانی را از معضلات نگران کننده و مهم شهروندان اعلام کرد و افزود: امحاء اصولی زباله های بیمارستانی ضامن سلامت مردم و شهروندان است.
وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه برنامه ریزان و مدیران شهری برای امحای اصولی زباله های بیمارستانی، اظهار داشت: همه دستگاه های اجرایی باید با همکاری هم محیطی سالم و بدون آلودگی برای شهروندان فراهم کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به خطرات زیست محیطی پسماندهای بیمارستانی و تاکید بر امحای صحیح این پسماندها گفت: با وجود فعالیت بیمارستان های متعدد در آذربایجان شرقی تنها 22 بیمارستان به سامانه بی خطرسازی پسماند مجهز است.
حمید قاسمی افزود: هم اکنون در تبریز 7 هزار واحد درمانی با تولید انواع پسماندهای پزشکی فعالیت می کند و پسماند حدود 700 واحد کلینیکی، آزمایشگاهی، مطب، تزریقاتی، دندانپزشکی و طب سنتی توسط سه شرکت خصوصی ساماندهی و مدیریت می شود.
در این نشست مدیریت پسماندهای کلانشهر تبریز، مسئولان کلینیک حکیمان نور و بیمارستان های نور نجات و شفا ملزم شدند تا 3 ماه آینده نسبت به راه اندازی دستگاه های بی خطرسازی پسماند های خود اقدام کنند.
همچنین مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی تبریز با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان مطب های دارای پسماند پزشکی را شناسایی و با اولویت بندی نسبت به مدیریت و بی خطرسازی پسماند آن ها اقدام کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر