کد خبر: 947155
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
فرمانده نیروی دریایی سپاه:
سرویس سیاسی جوان آنلاین: فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به خطراتی که حضور ناوگان کشور‌های بیگانه در خلیج فارس متوجه این منطقه می‌کند، گفت: بیگانگان به دنبال این هستند که منطقه را بدوشند و وقتی که نفت را بردند، منطقه را رها می‌کنند.

به گزارش فارس، سردار تنگسیری در گفت‌وگو با شبکه العالم با اشاره به حضور شناور‌های غربی در خلیج فارس و دریای عمان گفت: تمام شناور‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای که وارد خلیج فارس می‌شوند رصد شده‌اند و اشراف کامل اطلاعاتی با آن‌ها داریم. زمانی که ورود یک ناو بیگانه در منطقه صورت می‌گیرد، در دریای عمان نیروی ارتش این رصد را انجام می‌دهد و در خلیج فارس نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از نقطه ابتدا تا نقطه خروج شناور‌های آن‌ها را رصد می‌کند. بیگانگان در این منطقه که بسیار بسته است، ناو‌های هسته‌ای و زیردریایی‌های هسته‌ای خود را وارد آب‌های این خلیج بسته می‌کنند و این بسیار خطرناک است. امریکا، انگلیس، فرانسه و کشور‌هایی که تجهیزات رانش هسته‌ای دارند، شناور‌های خود را وارد این منطقه می‌کنند و اگر برای آن‌ها اتفاقی بیفتد چیزی حدود ۱۱ سال ماهی وجود نخواهد داشت و تمام مرجان‌های زیر سطح و موجودات آبزی از بین می‌روند و یک خطر بسیار بالقوه‌ای را با حضور بیگانگان در این منطقه داریم.
وی افزود: همه کشور‌ها هم خودفروخته نیستند، اما بخشی آنقدر خود را وابسته کرده‌اند که ناوی که وارد منطقه خلیج فارس می‌شود، روزانه چیزی حدود ۲/۵ میلیون دلار هزینه دارد و مردم باید بدانند این هزینه از جیب کشور‌های منطقه برداشته می‌شود و حضور آن‌ها هیچ امنیتی نخواهد آورد. خلیج فارس خانه ما و همسایگان‌مان است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در خصوص ادامه صادرات نفت و گاز و تهدیدات ایران در این باره ادامه داد‌: قبلاً هم عرض کرده‌ایم تا زمانی که نفت ما از تنگه هرمز خارج می‌شود و منعی برای خروج و ورود کشتی‌های ما صورت نگیرد، منطقی نیست که ما بخواهیم این کار را انجام دهیم، معنی ندارد نفت از اینجا خارج شود، اما نفت ما خارج نشود. هیچ عقل سلیم و سالمی اجازه نمی‌دهد این اتفاق بیفتد و ما که این ساحل طولانی را داریم و نگهبان این تنگه هرمز هستیم و به آن تسلط کامل داریم، نتوانیم نفت‌مان را صادر کنیم، اما یک بیگانه فرامنطقه‌ای بیاید و بتواند نفت را از اینجا ببرد و صادر کند، خب این منطقی نیست، قطعاً بدانید که جوانان غیور این مملکت اجازه این موضوع را نخواهند داد و تا زمانی که ما از تنگه هرمز استفاده و نفت‌مان را صادر می‌کنیم و منعی برای ما وجود ندارد، این تنگه باز است، اما زمانی که بخواهند جلوی نفت ما و کشتی‌های ما را بگیرند، این منطقی است و هر منطقی این را می‌گوید و خواهند دید که آیا این اتفاق می‌افتد یا نه؟

وی افزود: زیردریایی‌ها، ناو‌ها و شناور‌های موشک‌اندازی هم در مجموعه ارتش جمهوری اسلامی و هم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داریم؛ موشک‌انداز‌هایی که بیش از ۶۰ نات سرعت دارد. همچنین زیردریایی‌هایی که درون کشور ساخته شده و در حال اضافه شدن به توان دفاعی کشور است که این در ابتدا توان دفاعی است، اما این توان تا زمانی دفاعی است که ما مورد تهاجم قرار نگیریم و برای ما مشکلی ایجاد نشود و همه این‌ها یک پیام دارد و آن اینکه هم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و هم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمادگی صددرصد هستند و این افزایش توان اول به معنای امنیت این منطقه حساس است و دوم به معنای دفاع از مرز‌های جمهوری اسلامی است. معنا و مفهوم حضور بیگانگان با این توان در خلیج فارس چیست؟ آیا صدامی وجود دارد که بعد از جنگ ۲۰۰۳ باز هم در منطقه حضور پیدا کرده‌اند؟ این‌ها معنای حضورشان چیست؟

سردار تنگسیری ادامه داد: این‌ها تهدیدی هستند برای ما و ما احساس تهدید می‌کنیم و کشور‌های همسایه هم باید بدانند این حق همسایگی نیست که در منطقه برای همسایه خودشان از دشمن پشتیبانی کنند، لذا ما اولاً متکی هستیم به جوانان غیورمان، دوماً متکی هستیم بر توان رزمی خودمان. امروز ما در مرحله‌ای از توان رزم و آمادگی رزم به سر می‌بریم که بالاترین حد زمان خودش است، یعنی چه؟ یعنی اینکه ما تجهیزاتی که خودمان ساخته‌ایم و موشک‌هایی که خودمان ساخته‌ایم و مردمی که خود ما داریم، دفاع از سواحل و جزایرشان و دفاع از آب‌های کشورشان و منابع نفتی و گازی‌شان را انجام می‌دهند و این در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تجلی پیدا می‌کند؛ با این توانی که دارید می‌بینید، این توان داخلی است و روز به روز هم نو می‌شود.

وی در خصوص موضع سپاه درباره جزایر خلیج فارس ادامه داد: این جزایر ایرانی است و اگر به تاریخ برگردید تا سال ۱۳۵۵ مال ایران بوده است. مگر می‌شود که بحرین که عمقش خیلی بیشتر بوده مال ایران باشد و کسی بتواند مدعی این جزایر باشد، آن هم با ۱۶ مایل فاصله با ساحل ما؟ این جزایر ایرانی است و دشمنان ما قصد دارند در منطقه حضور داشته باشند و منطقه را بدوشند. انگلیسی‌ها زمانی که قوای ایرانی ضعیف بودند در آنجا مستقر شدند و این مسئله را ایجاد کردند، اما اگر به تاریخ این منطقه برگردیم، این جزایر ایرانی است و ایرانی می‌ماند و باید بماند. همانطور که ما دیگر مدعی اراضی بحرین نیستیم کسی هم نباید مدعی جزایر ایرانی باشد.
سردار تنگسیری درباره توانمندی تسلیحاتی ایران ادامه داد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مرحله‌ای است که الحمدلله در بخش موشکی متکی و در بخش شناورسازی به خارج از کشور نیست. جوانان ما موشک‌های متعدد، چه موشک‌های بالستیک، چه موشک‌های کروز و شناور‌های متعدد، مثلاً شناور شهید ناظری را با یک بدنه خاص و تماماً آلومینیوم با طول ۵۵ متر با دو بدنه مجزا را که بالگرد هم روی آن می‌نشیند در نیروی دریایی سپاه در کارخانه‌ها تولید کرده‌اند. ناو سهند و زیردریایی‌هایی که می‌بینید تماماً در کشور تولید می‌شوند. صنایع دریایی صنعت پیچیده‌ای است و ساده نیست. ما از بند تحریم‌ها رها شده‌ایم. هر چه ما را تحریم می‌کنند ما بیشتر پیشرفت می‌کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار