کد خبر: 947092
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
حناچی:
شهردار تهران گفت: به‌طور متوسط هزینه جاری شهرداری تهران روزانه بین ۲۵ تا ۳۵ میلیارد تومان است و چنانچه ما در بخش درآمدها با اختلال روبه‌رو شویم قطعا تاثیر آن در اداره شهر خواهد بود.

جوان آنلاین: پیروز حناچی در نخستین نشست خبری خود که صبح امروز در مجموعه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: گرامی می‌داریم یاد عزیزانی که در اسفند ماه و در عملیات فاو و بدر به شهادت رسیدند همچنین یاد شهردار شهید باکری را گرامی می‌داریم.

وی افزود: در طی حضور بنده در مجموعه مدیریت شهری به عنوان شهردار تهران، با چالش‌های جدی روبه‌رو بوده‌ایم که از آن جمله می‌توان به تامین منابع در شرایط اقتصادی حاضر اشاره کرد.

شهردار تهران گفت: شهرداری تهران از جمله دستگاه‌هایی است که در آمدها و هزینه‌های خود را از طریق فعالیت‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها تامین و هزینه می‌کند ضمن اینکه بخشی از درآمد خود را از محل مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌کنیم.

حناچی ادامه داد: به طور متوسط هزینه جاری شهرداری تهران روزانه بین ۲۵ تا ۳۵ میلیارد تومان است و چنانچه ما در بخش درآمدها با اختلال روبه‌رو شویم قطعاً تاثیر آن در اداره شهر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دو معضل اساسی از سوی شهروندان در شهر تهران بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته اعلام شده است، گفت: بر اساس نظرسنجی که در شهریور ماه سال ۹۶ انجام شد، شهروندان آلودگی هوا و ترافیک را دو معضل و چالش اصلی شهر تهران معرفی کردند و در همین زمینه نیز مدیریت شهری، تلاش گسترده‌ای را برای کاهش مشکلات در این حوزه در دستور کار خود قرار داده است.

شهردار تهران ادامه داد: انشاءالله مدیریت شهری با توسعه حمل و نقل عمومی و به‌ویژه مترو، اقداماتی را در راستای کاهش آلودگی هوای شهر تهران همچنین ترافیک انجام خواهد داد که در همین راستا ما بهره‌برداری بخشی از خطوط ۶ و ۷ مترو را در دستور کاری خود قرار داده‌ایم.

حناچی درباره زمان بهره‌برداری از چند ایستگاه خط ۶ و ۷ مترو گفت: تلاش می‌کنیم در پایان سال جاری یا نهایتاً در اوایل سال ۹۸، ما بخش‌هایی از خطوط ۶ و ۷ مترو و چند ایستگاه آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی گفت: در خط ۷ از ایستگاه مهدیه تا میدان صنعت به بهره‌برداری خواهد رسید ضمن اینکه خط ۷ قبلاً به دلیل مسائل ایمنی، متوقف شده بود که با رفع آن مجدداً بخشی از این خطوط به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار تهران ادامه داد: برای بهره‌برداری از خط ۷، از طریق اوراق مشارکت، ۷۰۰ میلیارد تومان وام در اواخر دی ماه دریافت کرده‌ایم ضمن اینکه برای بهره‌برداری از چند ایستگاه خط ۶ نیز، ۲ هزار میلیارد تومان منابع بانکی را از بانک شهر دریافت کرده‌ایم.

حناچی ادامه داد: به‌زودی دو خط اشاره شده مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت ضمن اینکه در ارتباط با خط ۶ و ۷ مترو به جهت مهندسی، اقدامات موثر و قابل قبولی را به‌ویژه در خط ۶ داشته‌ایم.

وی گفت: خط ۶، این قابلیت را دارد که در آینده واگن‌های این خط بدون راننده مورد استفاده قرار گیرد ضمن اینکه به واسطه زحمات بدنه مهندسی کشور، رکورد قابل قبولی را در یک روز و سرعت کار در خط ۶ ثبت کرده‌ایم که این موارد از جهات بسیاری قابل توجه است.

شهردار تهران همچنین از خرید ۷۰ دستگاه واگن برای خطوط مترو تهران خبر داد و گفت: تا به امروز ۸۵ درصد از فرآیند ترخیص این واگن‌ها انجام شده است و مابقی نیز به خاطر مالیات بر ارزش افزوده به تعویق افتاده است که البته تلاش خواهیم کرد فرآیند ترخیص واگن‌ها را با سرعت بیشتری انجام دهیم؛ علاوه بر اینکه کارمان در مونتاژ واگن‌ها در شرکت واگن‌سازی آغاز شده در هر ۲۲ روز، یک قطار مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

حناچی در ادامه این نشست خبری به هدف مشترک شورای شهر تهران و شهرداری در حوزه حمل و نقل اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون روزانه کمتر از ۲ میلیون سفر از طریق مترو انجام می‌شود که هدف ما رساندن این آمار به حدود ۷ میلیون سفر در روز است که در این زمینه نیز تمهیداتی پیش‌بینی شده است و ماموریت‌هایی برای شهرداری تهران تعریف شده است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به نقطه مطلوب، نیاز به ۲ هزار واگن داریم که امیدواریم در این زمینه بتوانیم اقدامات موثری را برای تامین این واگن‌ها انجام دهیم علاوه بر این، برای خط ۷ مترو نیازمند به ۳۷۶ دستگاه واگن داریم که بخشی از این واگن‌ها از طریق فاینانس تامین مالی شده است.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی مجموعه مدیریت شهری در ارتباط با نوسازی اتوبوس و تاکسی در شهر تهران نیز گفت: برای این زمینه تلاشی را برای تامین یک هزار دستگاه اتوبوس و ۵۰ دستگاه اتوبوس دیزل در دستور کار خود قرار داده‌ایم و قطعاً با توسعه حمل و نقل عمومی می‌توانیم آلودگی هوا و ترافیک را در سطح شهر تهران کاهش دهیم.

حناچی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل و ترافیک به توفیقات خوبی در این دوره از مدیریت شهری دست پیدا کرده‌ایم و با اجرای فاز دوم طرح کاهش آلودگی هوا، وضعیت هوای تهران نسبت به گذشته شرایط مطلوبی را دارد و سهم ما از ۳ روز هوای پاک به ۱۳ روز هوای پاک، روزهای سالم از ۶۰ به ۹۲ روز و همچنین آمار روزهای ناسالم از ۶۶ روز به ۲۹ روز کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: البته در بحث کاهش آلودگی هوای تهران، شرایط جوی تاثیر داشته است اما نمی‌توان اقدامات انجام شده از سوی مدیریت شهری را در حوزه حمل و نقل نادیده گرفت و در واقع توانستیم با توسعه ایستگاه‌های معاینه فنی، اجرای طرح ترافیک جدید و سایر اقدامات، میزان آلودگی هوا در شهر تهران را کاهش دهیم.

شهردار تهران گفت: در سال ۹۷، ۳ مرکز معاینه فنی خودرو سبک از سوی شهرداری تهران راه‌اندازی شد ضمن اینکه تمهیداتی نیز برای توسعه خطوط مترو ۶ و ۷ در سال آینده در نظر گرفته شده است.

حناچی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری، کاهش سرفاصله‌های قطارهاست که در این زمینه نیز تمهیداتی پیش‌بینی کرده‌ایم که البته برای رسیدن به آمار مطلوب نیازمند تامین واگن‌های جدید داریم و این در حالیست که ما در برخی از خطوط مترو، پارکینگ قطار نداریم و همین امر ما را در سرویس‌دهی و نظافت واگن‌های مترو با مشکل روبه‌رو کرده که در حال رفع این مشکلات هستیم.

وی افزود: توسعه فعالیت مجتمع‌های ایستگاهی مترو و توسعه آن با هماهنگی حوزه شهرسازی از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.

شهردار تهران همچنین به نوسازی ۱۰ هزار تاکسی فرسوده در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: علاوه بر این برنامه، اقداماتی را در نوسازی و جایگزین ۲ هزار اتوبوس جدید از طریق تسهیلات مالی در دستور کار خود قرار داده‌ایم که این برنامه‌ها طبق زمانبندی صورت گرفته انجام شود.

حناچی ادامه داد: در حوزه شهرسازی و معماری، شهرداری تهران اقدامات خوبی در حوزه مدیریت شهری انجام داده که از آن جمله می‌توان به تکمیل و بازنگری طرح فرحزاد و کن، تهیه و تصویب کلیات طرح تفصیلی منطقه ۲۲، تهیه لایحه عوارض ارزش افزوده در طرح‌های توسعه شهری، تهیه و ابلاغ بخشنامه‌های استفاده از مصالح استاندارد در ساختمان‌ها، برگزاری همایش‌ها با هدف بهبود نماهای ساختمانی و … اشاره کرد.

وی ادامه داد: مناسب‌سازی فضاهای شهری از مواردی است که مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفته است و در همین زمینه هم‌اکنون ۸۸ پروژه در دستور کار قرار دارد ضمن اینکه یکی دیگر از برنامه‌هایی که در این دوره پیگیری و اجرا شد ارتقاء و هوشمندسازی صدور پروانه بوده است.

وی افزود: در حوزه عمرانی نیز اقدامات موثری صورت گرفته که از سرفصل‌های آن می‌توان به جمع‌آوری کارگاه‌های ساختمانی، آماده‌سازی ۵ پروژه تا پایان سال ۹۷، راه‌اندازی سامانه جامع موضوع نگهداشت آسفالت معابر، اتمام ۳۲ پروژه نیمه تمام در سال ۹۸ و همچنین پیگیری ۳۹ پروژه در حوزه معاونت فنی و عمرانی اشاره کرد.

شهردار تهران همچنین به احیاء هفت روددره تهران اشاره کرد و گفت: البته این موضوع جدیدی نیست و در دهه ۴۰ نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفته است که ما نیز تلاش می‌کنیم این اتفاق مهم عملیاتی شود.

حناچی به ارزیابی و اولویت‌بندی پروژه‌ها، راه‌اندازی سامانه منابع انسانی، ارزیابی عملکرد شهرداران ۲۲ منطقه تهران، سازمان‌ها و شرکت‌ها همچنین اصلاح ساختار شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: این از دیگر مواردی است که در دو حوزه معاونت برنامه‌ریزی و همچنین منابع انسانی شهرداری تهران در دست بررسی قرار دارد.

وی گفت: همچنین تلاش می‌کنیم برای اجرای ماموریت‌های شهری ارتباط خوبی را با استارت‌آپ‌ها و استفاده از ظرفیت آنها در شهر تهران داشته باشیم.

شهردار تهران افزود: در حوزه سلامت که ارتباط مستقیمی را نیز با حوزه حمل و نقل عمومی دارد، اتفاقات خوبی در این دوره از مدیریت شهری صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم با توسعه حمل و نقل عمومی، توسعه پیاده‌روها، توسعه استفاده از دوچرخه اقدامات موثری را در کاهش برخی از بیماری‌های شهروندان از جمله دیابت، چاقی، قند خون و… داشته باشیم.

حناچی همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: بعد از حادثه پلاسکو مشخص شد که توان اطفاء حریق و کنترل آتش را در ساختمان‌های بلندمرتبه و نامتعارف نداریم و پس از آن نیز اقداماتی برای تامین تجهیزات آتش‌نشانی در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت و در نهایت توانستیم قرارداد ۱۵ دستگاه نردبان را امضا کنیم؛ از این تعداد ۶ دستگاه در آینده، ۶ دستگاه از طریق مالیات بر ارزش افزوده، در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد و مابقی را توانستیم از طریق تامین منابع مالی مورد بهره‌برداری قرار بدهیم.

وی گفت: توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی، جذب ۲۰۰ نفر از دیگر مواردی بوده است که در حوزه خدمات شهری صورت گرفته است.

شهردار تهران همچنین از اقدامات انجام شده در سازمان میادین میوه و تره‌بار خبر داد و گفت: با وجود اینکه ما وظیفه‌ای را درپی توزیع اقلام و کالا نداریم اما اقدامات خوبی در این بخش صورت گرفته است؛ هم‌اکنون اقلامی که در میادین میوه و تره‌بار در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است و تلاش می‌کنیم این روش را با سرویس‌دهی بهتر ادامه دهیم ضمن اینکه تمهیداتی برای توزیع میوه و سایر اقلام در شب عید پیش‌بینی کرده‌ایم.

حناچی به برنامه‌ریزی مدیریت شهری به توسعه سرانه فضای سبز در شهر اشاره کرد و گفت: در همین زمینه نیز طی چند روز گذشته دو باغ در مناطق ۱۴ و ۲ به سرانه فضای سبز تهران اضافه کردیم ضمن اینکه تا پایان سال نیز طرح کمربند فضای سبز با ۱۲۵۰ هکتار به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری، جلوگیری از تخریب باغات است که در این زمینه با همکاری ارگان‌ها و دستگاه‌ها تلاش خواهیم کرد که از تخریب باغات جلوگیری کنیم همچنین برنامه‌ریزی برای توسعه فضای سبز و سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار داریم.

شهردار یادآور شد: خرید باغات در سطح شهر تهران در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد که تامین این منابع از محل وجوه جرائمی است که از قطع درختان تامین شده است.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار