کد خبر: 946975
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: سند آموزشی مدیرت بحران استان بر اساس وظایف ذاتی دستگاه‌ها تدوین شده و هر دستگاهی بامحوریت وظایفی که در خصوص بحران دارد باید آموزش‌هایی برگزار کند.  

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: سند آموزشی مدیرت بحران استان بر اساس وظایف ذاتی دستگاه‌ها تدوین شده و هر دستگاهی بامحوریت وظایفی که در خصوص بحران دارد باید آموزش‌هایی برگزار کند. ‌

حمیدغیاثی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی اظهار کرد: اداراه کل مدیریت بحران استانداری مسئول هماهنگی میان دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران و نظارت بر عملکرد آنها در مراحل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی است .

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مراحل مدیریت بحران پیشگیری است که در این خصوص یکی از مهم‌ترین اقدامات، آموزش است و برای اینکه بتوانیم آموزش را اصولی انجام دهیم در این رابطه سند آموزشی بر اساس وظایف ذاتی دستگاه‌ها تدوین شده و هر دستگاهی براساس وظایفی که در خصوص بحران دارد باید آموزش‌هایی برگزار کند که این مهم از سال گذشته تدوین شده است .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه برای این سند چشم‌انداز 4 ساله دیده شده در نظر داریم تا سال 1400 حدود 35 هزار نفر آموزش ببینند .

غیاثی در خصوص صنعت بیمه بیان کرد: دنیا به سمت استفاده درست و مفید از صنعت بیمه در حرکت است، بیمه بازوی کمک کننده به دولت هاست و از آنجاکه بروز خسارت های ناشی از بحران ها برای دولت ها سنگین تمام می شود، در این راستا به دنبال رواج فرهنگ استفاده از بیمه در شهر و روستا هستیم که البته در حال حاضر رقم خوبی از بیمه وجود ندارد .

وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران یک مجموعه فعال و پویاست، اضافه کرد: مدیریت بحران به صورت 24 ساعته بویژه در روزهای تعطیل در حالت آماده باش قرار دارد، در حال حاضر مدیریت بحران 14 کارگروه تخصصی دارد  که مسئول آن دستگاه‌های اجرایی هستند .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: در مجموع تمام دستگاه‌های اجرایی بویژه دستگاه‌های خدمات‌رسان  به صورت 100 درصد با تمام توان برای مقابله با بحران های احتمالی آماده هستند و دائم با آنها در تماس هستیم و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهیم البته به سبب مشکلات مالی و اوضاع فعلی کشور نواقصی در برخی دستگاه‌ها وجود دارد، اما تمام دستگاه‌ها آمادگی لازم را برای انجام وظیفه در مواقع بحران دارند . 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر