کد خبر: 946952
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸
فرمانده نیروی هوافضای سپاه:
سرویس سیاسی جوان آنلاین: فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ما چند سال است فهمیده‌ایم که دشمن در تلاش برای خرابکاری در حوزه موشکی است ولی صدایش را درنیاورده‌ایم. آن‌ها تلاش می‌کردند در قطعات خرابکاری کنند و موشک‌ها روی هوا منفجر شود.
به گزارش تسنیم، سردار حاجی زاده در جشنواره سلمان فارسی که صبح دیروز برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: جنگ‌هایی که تاکنون رخ داده، ملت‌ها در آن آسیب‌های زیادی متحمل شده‌اند و هزینه‌های زیادی هم برای کاهش این آسیب‌ها اختصاص داده شده است.

تهدیدات غیرنظامی چند برابر تهدیدات نظامی است

وی افزود: در کشور خودمان برای اولین بار برای نگهداری مهمات از تونل‌های زیرزمینی در سال ۶۳ استفاده شد و تا به امروز هم برای نگهداری و ساخت موشک از این روش استفاده می‌شود و تا جایی که من اطلاع دارم در تمام نیرو‌های مسلح این روند طی می‌شود. فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: با گذشت زمان شرایط تغییر کرده است. باید بپذیریم که تهدیدات ادامه دارد و باید بدانیم همه تهدیدات هم نظامی نیست. شاید بتوان گفت: تهدیدات غیر نظامی امروز چند برابر تهدیدات نظامی است.

وی تصریح کرد: امروز آسیب‌هایی که کشور و ملت ما می‌بیند عمدتا در بخش غیرنظامی و عدم اجرای پدافند غیرعامل است. یکی از زمینه‌های دشمنی در حوزه اقتصاد است که در این حوزه با جلوگیری از فروش نفت و مبادلات ارزی کار خود را شروع کرده‌اند. تجربه نشان داده است دشمن در هر زمینه‌ای بتواند ما را تهدید می‌کند و بخشی از این کار توسط عوامل خارجی و بخشی هم توسط عوامل داخلی انجام می‌شود. یکی از ابزار‌های دشمن، عملیات روانی و رسانه‌ای است و این‌ها ابزار‌هایی برای دشمنی با ملت ماست.

اتفاقات سال‌های اخیر صیادان را بیکار کرد

حاجی زاده با اشاره به تهدیدات زیست محیطی گفت: وقتی روند بارش‌ها در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته را ارزیابی می‌کنیم می‌بینیم که بارش در کشور‌های پیرامونی ما افزایش و در کشور ما کاهش داشته است، لذا نباید با این موضوع ساده برخورد کرد. آیا مسئولان امر نباید با حساسیت با این موضوع برخورد کنند؟ فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: همین اتفاقی که در سال‌های اخیر در خلیج فارس و دریای عمان اتفاق افتاد، موجب شد بسیاری از صیادان ما بیکار شوند و از سوی دیگر، برخی قرارداد‌های ضدصنعتی امضا می‌کنند و اینکه کشوری مانند امارات می‌آید خوراک ماهیان را از دریا استخراج می‌کند و در بیابان می‌ریزد طبیعی نیست.

رد سعودی‌ها و اماراتی‌ها در اقتصاد ما پیداست

وی اظهار داشت: امروز عرصه جنگ گسترش پیدا کرده است. همانطور که ما موشک‌هایمان را جایی می‌بریم که آسیب نبینند، اقتصاد هم باید مقاوم باشد. اگر اصل دشمنی دشمنان را پذیرفته‌ایم، خب پس باید خیلی حواس‌مان را جمع کنیم. با این رشد فضای سایبری در کشور اگر از آن سوی مرز‌ها می‌توانند در بخش‌های زیرساختی ما عملیات سایبری انجام دهند، ما در بخش‌های غیرنظامی بسیاری از این تهدیدات را جدی نگرفته‌ایم، لذا باید در حوزه پدافند غیر عامل نگاه‌مان را متحول کنیم. وی گفت: رد سعودی‌ها و اماراتی‌ها در اقتصاد ما پیداست. عربستان در پاکستان پول می‌دهد و انسان اجیر می‌کند تا صد‌ها عملیات علیه ما انجام دهند که یکی از آن‌ها موفق می‌شود و ۲۷ پاسدار شهید شدند. سردار حاجی زاده عنوان کرد: ما یک سال است که به دعوت وزارت نیرو در حوزه آب ورود کرده‌ایم و خود آن‌ها هم فهمیده‌اند که در چند سال گذشته اتفاقاتی در حوزه آب افتاده است. الان اعلام کرده‌اند که به دنبال خرابکاری در حوزه موشکی ما هستند. ما چند سال است که این موضوع را فهمیده‌ایم ولی صدایش را درنیاورده‌ایم. آن‌ها تلاش می‌کردند تا در قطعات خرابکاری کنند و موشک‌ها روی هوا منفجر شود، اما تا الان هیچ غلطی نتوانسته‌اند بکنند، چون ما از قبل پیش‌بینی و در این بخش مقاوم‌سازی کرده‌ایم.

نفوذ به پهپاد‌های امریکایی پاسخی به پررویی آن‌ها بود

سردار حاجی‌زاده همچنین در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران، با اشاره به نفوذ به سیستم پهپاد‌های امریکایی توسط سپاه، گفت: زمانی که امریکایی‌ها به عراق آمدند گفتند این جنگ طولانی خواهد شد، اما همت سپاه پاسداران با محوریت نیروی قدس موجب شد مدت زمان این جنگ به سه سال کاهش یابد. اگر ما امروز این موضوع را بیان می‌کنیم به این دلیل است که امریکایی‌ها پررویی به خرج دادند و گفتند در صنایع موشکی ما قطعات معیوب فرستاده‌اند. سردار حاجی زاده تأکید کرد: ما این کار را کردیم تا به آن‌ها بگوییم نه تنها نتوانستید به اهداف خود برسید بلکه ما به سیستم‌های شما نفوذ هم کرده‌ایم و این جواب آن پررویی امریکایی‌ها بود. فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین گفت: بار‌ها اعلام کرده‌ایم در هر بخشی که مشکل و وابستگی وجود دارد آمادگی کمک داریم و همانگونه که موشک تماماً ایرانی تولید شده است، می‌توانیم تصمیم بگیریم پلت‌فرم ایرانی برای خودرو طراحی کنیم و به فرانسه و کشور‌های دیگر اروپایی وابستگی نداشته باشیم. اخیراً عزیزان در بخش‌هایی از ساخت پالایشگاه مشکل داشتند و به ما مراجعه کردند و بخش‌های تحقیقاتی ما فعال شدند و ما تعهد دادیم آن قطعه پیچیده را برای آن‌ها بسازیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار