کد خبر: 946820
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: فرصت ورود دانش آموختگان جوان حوزه کشاورزی به عرصه تولید باید از سوی مسئولان و کشاورزان فراهم شود.

محمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی با وی به مناسبت روز مهندسی افزود: سالانه 20 هزار دانش آموخته این حوزه وارد جامعه می شود و برای افزایش بهره وری در حوزه کشاورزی باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود.
وی با بیان اینکه برای تامین امنیت غذایی مردم، متخصصان کشاورزی باید به علوم جدید مجهز شوند، اظهار داشت: با توجه به گسترش علوم در حوزه های مختلف به ویژه حوزه کشاورزی دانش آموختگان و مهندسان بخش کشاوزی باید با گذراندن دوره های تخصصی نظرات کارشناسی قوی و متقن در این حوزه ارائه کنند.
امام جمعه تبریز با تاکید بر حضور مهندسان کشاورزی در عرصه های بین المللی برای کسب علوم و تجارب جدید گفت: مجهز شدن به علوم و فنون جدید و آشنایی با آخرین یافته های علمی، نظارت بر تولید محصول سالم در واحدهای تولیدی کشاورزی را برای مهندسان این حوزه آسان تر کرده و سوء مدیریت ها و عدم کارایی ها با نظرات کارشناسی از بین می رود.
حجت الاسلام آل هاشم، با بیان اینکه ریشه یابی مشکلات در تامین مواد غذایی دارای اهمیت زیادی است، ادامه داد: تامین رفاه مردم از مرزعه تا سفره رسالتی عظیم بر عهده مهندسان کشاورزی است که با وجدان و اعتقاد به آموخته های خود در خدمت جامعه هستند.
وی با تاکید بر اینکه مراقبت از خاک، آب، جنگل و دیگر موهبات الهی وظیفه همه است، یادآوری کرد: شناسایی موانع و مشکلات و تبیین راه های عبور از مشکلات، در بهینه ‌سازی عملکرد متخصصان و مهندسان فعال در سازمان های وابسته جهاد کشاورزی بسیار اثرگذار است.
حجت الاسلام آل هاشم استفاده از ماشین آلات و بالابردن ضریب مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی برای تولید محصول سالم را ضروری دانست و ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی در این حوزه می تواند کمک زیادی به وزارت جهاد کشاوزی کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان ‌شرقی در این دیدار با گرامیداشت روز مهندسی گفت: قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی در سال 1380 در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و پس از آن این سازمان عملا وارد مرحله اجرایی شده است.
شفیعی افزود: هدف از تشکیل این سازمان افزایش ضریب نفوذ پذیری دانش به مزارع در راستای افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی با حفظ و پایداری محیط زیست و منابع تجدید شونده و حمایت از حقوق صنفی مهندسی است.
وی یادآوری کرد: هم اکنون اعضای حقیقی این سازمان به 13 هزار و 700 نفر و اعضای حقوقی آن به 506 نفر رسیده که حداقل مدرک آن ها برای عضویت در این سازمان کارشناسی در یکی از گرایش های رشته مهندسی کشاورزی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان ‌شرقی نظارت بر حسن انجام خدمات مهندسی در چارچوب مقرارت اصل 44 قانون اساسی را مهمترین وظیفه این سازمان اعلام کرد.
شفیعی اظهار داشت: افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، اجرای قانون نظام جامع دامپروی، گلخانه و قوانین مشابه و صدور مجوزهای کشاورزی، نظارت فنی بر احداث و امکان سنجی طرح ها از وظایف این سازمان است.
وی برگزاری دوره های آموزشی تخصصی عملی در راستای ارائه آموزش های بروز به اعضای سازمان نظام مهندسی را از برنامه های این سازمان اعلام کرد و گفت: ایجاد و راه اندازی مراکز خدمات خصوصی غیر دولتی و صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور و فرستادن نیروهای متخصص از دیگر وظایف این سازمان است.
شفیعی ادامه داد: این سازمان وظیفه کشت فراسرزمینی در کشورهای همسایه، ایجاد کشت و صنعت های کوچک با مشارکت های اعضاء، اجرایی کردن برون سپاری های فعالیت های تصدی گری حوزه محیط زیست، توجه به ایده های برتر و اجرایی کردن فعالیت های دانش بنیان و برند سازی محصولات کشاورزی را بر عهده دارد.
پنجم اسفند سالروز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان روز مهندسی نام گذاری شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر