کد خبر: 946801
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱
شکست تیم ملی استرالیا در تهران صعود بی‌دغدغه‌ای را برای تیم ملی بسکتبال ایران به جام جهانی رقم می‌زند. رقابت‌های انتخابی جام جهانی بسکتبال چین در قاره آسیا امشب به پایان می‌رسد و بسکتبالیست‌های کشورمان عصر امروز (۱۸:۰۰) در آخرین بازی خود در این رقابت‌ها میزبان کانگورو‌های صعود کرده هستند. با توجه به باخت ایران به ژاپن و پیچیده شدن شرایط‌مان در جدول رده‌بندی، شاگردان مهران شاهین‌طبع در صورتی که موفق به شکست تیم قدرتمند استرالیا شوند، می‌توانند صعود بی‌حرف و حدیث‌شان را با هواداران جشن بگیرند.
شیوا نوروزی
جوان آنلاین:  رویارویی با استرالیا دومین دیدارمان در پنجره ششم است. در حالی که انتظار می‌رفت با گذشتن از سد ژاپن در بازی اول بلیت ایران به مقصد چین اوکی شود، اما باخت با ۸ امتیاز اختلاف به این تیم برنامه‌ها را به هم ریخت. از آنجا که گذشتن از استرالیا بسیار دشوار است، این احتمال وجود دارد کار صعودمان به نتایج سایر تیم‌ها گره بخورد.

سومین صعود؟
تیم ملی بسکتبال ایران امیدوار است در آخرین گام بتواند برای سومین بار حضور در جام جهانی را تجربه کند. عملکرد دفاعی تیم کشورمان در بازی برگشت برابر ژاپن رضایت‌بخش نبود، ضمن اینکه بازیکن امریکایی نیز کمک زیادی به برد ژاپنی‌ها در تهران کرد. علاوه بر این خداحافظی آرن داوودی، غیبت صمد نیکخواه‌بهرامی و حامد حدادی خلأ‌هایی است که کادر فنی برای پر کردنشان تلاش می‌کند. ضمن اینکه در بازی رفت ملی‌پوشان در استرالیا ۷۶ بر ۴۷ نتیجه را به کانگورو‌ها واگذار کردند، اما بازی در تالار بسکتبال آزادی و حضور تماشاگران کمک بزرگی برای تیم کشورمان محسوب می‌شود.

همه احتمالات
آسمانخراش‌ها که از ۱۱ بازی قبلی خود هفت برد و چهار شکست به دست آورده‌اند، با ۱۸ امتیاز در رده سوم گروه F. قرار دارند. این در حالی است که استرالیای ۲۱ امتیازی و ژاپن ۱۸ امتیازی در رتبه‌های اول و دوم ایستاده‌اند. کانگورو‌ها صعودشان را قطعی کرده‌اند و ژاپن نیز که امشب با قطر مصاف می‌دهد به احتمال زیاد به عنوان تیم دوم گروه سهمیه جام جهانی را می‌گیرد. سه تیم اول هر یک از دو گروه (به جز چین) و بهترین تیم چهارم سهمیه جام جهانی را به دست می‌آورند.
در حال حاضر در گروه ما، فیلیپین ۱۷ امتیازی با قزاقستان بازی می‌کند و رقیب ایران برای تصاحب جایگاه سوم جدول است. با اینکه پیروزی بر استرالیا حکم صعودمان را امضا می‌کند، اما در صورت شکست باید تمام احتمالات را در نظر گرفت. پیروزی ژاپن برابر قطر به سود ما تمام می‌شود.
در این شرایط حتی اگر فیلیپین هم پیروز و ۱۹ امتیازی شود از آنجا که ایران در بازی رودررو فیلیپین را شکست داده، امتیاز صعود به تیم ملی کشورمان تعلق می‌گیرد. شکست فیلیپین به قزاقستان نیز با صعود تیم کشورمان همراه می‌شود، اما چند احتمال هم برای سقوط تیم کشورمان به رده چهارم جدول وجود دارد؛ شکست ایران به استرالیا و ژاپن به قطر و همچنین پیروزی فیلیپین مقابل قزاقستان. در این صورت به خاطر باخت در دو بازی رودررو به ژاپن این تیم ایران است که به رده چهارم سقوط می‌کند. در این شرایط وضعیت تیم ما با تیم چهارم گروه E. مقایسه می‌شود؛ اردن، چین و لبنان سه تیم ۱۷ امتیازی گروه E. هستند که چین به دلیل میزبانی نیازی به کسب سهمیه ندارد و یکی از دو تیم اردن و لبنان برای گرفتن سهمیه بهترین تیم چهارم دو گروه با ایران رقابت می‌کنند. اردن با نیوزلند بازی می‌کند و لبنان هم با کره‌جنوبی. در صورت شکست هر یک از این دو تیم سهمیه بهترین تیم چهارم به ما می‌رسد و در صورتی که اردن و لبنان حریفان‌شان را شکست دهند، تفاضل گل بین دو تیم ایران و لبنان سرنوشت آخرین تیم صعود‌کننده از قاره کهن را روشن می‌کند.

مصمم برای پیروزی
سرمربی تیم ملی بسکتبال امیدوار است بازیکنانش مصمم‌تر از همیشه کار صعود را یکسره کنند.
مهران شاهین‌طبع در گفت‌وگو با «جوان» به قدرت بالای استرالیا اشاره کرد: «اوضاع تیم خوب است و امیدواریم ملی‌پوشان باانگیزه زیاد به میدان بروند. استرالیا تیم بسیار خوبی است، اما بچه‌های ما نیز مصمم هستند تا یک بازی خوب را ارائه دهند. باید این بازی را ببریم. همه نتایج برای ما مهم است، ولی اگر برنده شویم، صعودمان قطعی می‌شود. نتایج بازی ژاپن، اردن، لبنان و فیلیپین تأثیرگذار است. نمی‌توانم نتیجه را پیش‌بینی کنم، فقط امیدوارم به جام جهانی صعود کنیم. استرالیا همیشه تیم خوبی است؛ برای این بازی آن‌ها چند بازیکن شاغل در خارج از کشورشان را در اختیار دارند. اصولاً بازیکنان استرالیا به غیر از چند بازیکنی که در NBA بازی می‌کنند، در یک سطح هستند.» سرمربی تیم ملی یک‌بار دیگر از عملکرد بازیکنانش در بازی با ژاپن دفاع کرد: «دفاع ما ضعیف نبود و این ژاپنی‌ها بودند که خوب کار کردند و خوب شوت زدند. بچه‌های ایران زحمت‌شان را کشیدند. قطعاً بازی با استرالیا سخت‌تر است و همانطور که قبلاً هم گفتم، مطمئنم بازی بهتری ارائه می‌دهیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار