کد خبر: 946786
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
لایحه کرایه تاکسی، نرخ بلیت مترو و اتوبوس به شورای شهر تهران ارائه نشده است. در این لوایح شهرداری نرخ مشخصی برای سال ۹۸ پیشنهاد نشده و مبنا افزایش قیمت‌ها نرخ تورم اعلامی تا پایان سال ۹۷ است.
سرویس جامعه جوان آنلاین:  در لایحه نرخ بلیت مترو، شهرداری پیشنهاد کرده است: «افزایش نرخ بلیت مترو شهر تهران در سال ۹۸ حداکثر به میزان نرخ تورم اعلامی از سوی مراجع قانونی در پایان سال ۹۷ نسبت به نرخ‌های مندرج در جدول ذیل ماده واحده «مصوبه تعیین قیمت بلیت متروی تهران در سال ۱۳۹۷» مصوب ۱۳ /۱۲/ ۹۶ شورای اسلامی شهر تهران باشد و زمان اعمال نرخ‌های جدید را هم از ابتدای اردیبهشت سال آینده پیشنهاد کرده است.»
همچنین در تبصره یک این لایحه آمده است: «در هنگام ثبت ورود توسط مسافرین دارای کارت بلیت مبلغ‌دار کمترین بهای کارت بلیت مبلغ‌دار از اعتبار کارت کسر می‌شود و در هنگام ثبت خروج و با توجه به مسافت طی‌شده مابه‌التفاوت مبلغ سفر از اعتبار کارت کسر خواهد شد. در صورتی که دارندگان کارت بلیت مبلغ‌دار در هنگام خروج، بلیت خود را در دستگاه‌های کنترل قرار ندهند، مابه‌التفاوت بالاترین بهای کارت بلیت مبلغ‌دار، از اعتبار کارت ایشان کسر خواهد شد.»
همچنین هزینه چاپ، صدور و پشتیبانی کارت بلیت الکترونیک بی‌نام، مبلغ ۵۰ هزار ریال و غیرقابل استرداد تعیین می‌شود. همچنین این هزینه برای کارت بلیت الکترونیک با نام با درج مشخصات شخصی متقاضیان، مبلغ ۸۰ هزارریال و غیرقابل استرداد است. همچنین در لایحه «تعیین نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی شهر تهران در سال ۱۳۹۸» هم پیشنهاد شهرداری افزایش به میزان نرخ تورم اعلامی تا پایان سال ۹۷ است. در لایحه نرخ کرایه‌های تاکسی نیز شهرداری در لایحه نرخ کرایه‌های تاکسی باز هم شهرداری پیشنهاد خود را تکرار کرده و تنها زمان اجرای نرخ‌های جدید را از تاریخ پانزدهم فروردین ۱۳۹۸ اعلام کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار