کد خبر: 946781
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
اصلاح طلبان هر روز فایده جدیدی از FATF کشف می‌کنند. حسام‌الدین واعظ‌زاده استاد روابط بین‌الملل دانشگاه تهران و دبیرکل «شورای روابط بین‌الملل ایران» در گفت‌وگو با روزنامه آرمان در ادامه طرح بزک FATF به بررسی فرصت‌های حضور ایران در این کارگروه مالی پرداخته و گفته که: «در سازمان FATF همچون شورای امنیت سازمان ملل، حق وتو وجود ندارد و هر کشور یک رأی دارد بنابراین روند تصمیم گیری بسیار دموکراتیک‌تر از سازمان ملل است. ایران می‌تواند در بدنه اجرایی وارد شود و تأثیرگذاری داشته باشد... از جنبه امنیتی، گروه ویژه اقدام مالی FATF محمل مناسبی است که ایران بتواند گزارش اقدامات گروه‌های تروریستی را که احیاناً همراه با پولشویی است به اطلاع مسئولان اجرایی و سایر اعضای FATF برساند و از آن‌ها بخواهد که نسبت به کشور‌هایی که مظنون به دست داشتن در حمایت مالی از گروه‌های تروریستی و اقدامات آن‌ها در کشتار شهروندان ایرانی است تلاش کنند.»
این کارشناس اصلاح طلب در بخش دیگری بیان کرده است: «اگر ما به طور کامل عضو FATF شویم باید هم اطلاعات خود را ارائه دهیم و هم از اطلاعات آن‌ها استفاده کنیم این اطلاعات گردش پیدا می‌کند. ما از اطلاعات کشور‌های مختلف از جمله کشور‌هایی که با ما تخاصم دارند از جمله امریکا باخبر می‌شویم که فعالیت‌های مالی آن‌ها در چه وضعیتی قرار دارند.»
همین بزک کردن‌ها و فایده شمردن‌ها در مورد برجام هم انجام شد که قرار است حتی تا آب خوردن مردم ایران را درست کند، اما شد آنچه می‌بینیم. آیا ساده لوحی نیست که تصور کنیم از اطلاعات مالی آمریکا کاملا مطلع می شویم؟!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
0
0
حداقل خبر می کنید
منبع بزنید آقایون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
0
0
در متن نوشته شده متن! دقت کن!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار