کد خبر: 946772
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶
عضو هیئت انتخاب یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفت: مراکز آموزشی، نهاد‌های فرهنگی و بخش خصوصی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در هنر- صنعت انیمشین‌سازی همتراز با جایگاه واقعی انیمیشن در سپهر فرهنگی- هنری کشور حرکت نکرده‌اند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:  به گزارش ایرنا «رضا منتظری‌مقدم» درباره کیفیت آثار رسیده به دبیرخانه یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران افزود: در میان آثار هنرمندان داخلی، ارتقای کیفی و تنوع تکنیکی کاملاً به چشم می‌آمد که ظرفیت‌های بالای هنرمندان برای تولید انیمیشن با استاندارد‌های جهانی را به تصویر می‌کشد.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این به نظر می‌رسد در گذر زمان، ضرورت، اهمیت و جایگاه انیمیشن در میان جامعه فرهنگی- هنری ما تا حد زیادی تثبیت شده است، اما مراکز آموزشی، نهاد‌های فرهنگی و بخش خصوصی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این هنر- صنعت همگام با رشد این گونه هنری و همتراز با جایگاه واقعی انیمیشن در سپهر فرهنگی- هنری کشور حرکت نکرده‌اند.
مشاور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره راهکار‌های از بین بردن چالش‌های مطرح شده، عنوان کرد: توجه به مضامین بومی و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی داخلی برای بیان هنرمندانه دغدغه‌ها، باعث غنی شدن آثار ما خواهد شد ولی به نظر می‌رسد در این حوزه هنوز نتوانسته‌ایم به جایگاه مطلوب برسیم. منتظری‌مقدم، آموزش را مولفه مهمی در کیفیت‌بخشی آثار این حوزه دانست و گفت: با مرور آثار دانشجویان خارجی شاهد آن هستیم که علاوه بر تولید آثار کوتاه با تکنیک‌های مختلف و متنوع، زمینه خلاقانه‌ای برای ایده‌پردازی و ذوق‌آزمایی محتوایی فراهم آمده که چنین امری حاصل رویکردی است که در آن توجه به آموزش و رویکرد آکادمیک در این هنر- صنعت اهمیت مضاعفی دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار