کد خبر: 946752
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۴
انگیزه‌های رمالان و فالگیر‌ها فقط پول نیست
بیشترین طعمه‌های این دسته از افراد، زنان و دختران جوان هستند و از راه‌های گوناگون سعی در اغفال آنان دارند. بار‌ها در این زمینه از طریق رسانه‌ها، روزنامه‌ها و نشریات، خبر‌های ناگوار شنیده شده است.
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین- بهنام صدقی: هر یک از شما حداقل یک بار در طول زندگی با فالگیر‌ها و مدعیان آن به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مواجه شده‌اید. امروزه موج بزرگ گرایش به سمت خرافه، رمالی و همچنین عرفان‌های کاذب در حال گسترش است و تقریباً هیچ منطقه یا طیف خاصی از آن در امان نیست و این طور نیست که فقط در کشور ما اتفاق افتاده باشد. در این بازار فریبنده مشتریان برخلاف تصورشان در بیشتر مواقع جنس را به خوبی نمی‌شناسند و به فروشنده اعتماد می‌کنند! البته شاید بتوان به آنان حق داد. چون این‌گونه فکر می‌کنند که کالای عرضه شده دوای زندگی آنان است. فروشندگان متقلب این عرصه نیز در ابتدا با ظاهر مقدس‌مآبانه و استفاده از الفاظ مختلف برای تهییج و حساس کردن طرف مقابل سعی در عملی کردن مقاصد خود دارند. افراد مشغول فعالیت تحت عنوان دعانویس و رمال، دارای اهداف و نیت‌های گوناگونی هستند که فقط مادی نیست.

دنبال سرکیسه کردن مردم هستند

این افراد با غرایز مادی برای سرکیسه کردن مراجعه‌کنندگان و اخذ اموال هنگفت، اقدام به چنین اعمالی می‌کنند و در این راه از هیچ حیله و فریب و ادعایی مضایقه نمی‌کنند. بیشترین موارد مربوط به رمالی و فالگیری با اهداف مالی و سرکیسه کردن مردم ساده‌دل و ناآگاه صورت می‌گیرد.

اغراض حیوانی و شهوانی دارند

بیشترین طعمه‌های این دسته از افراد، زنان و دختران جوان هستند و از راه‌های گوناگون سعی در اغفال آنان دارند و می‌کوشند تا آنان را به مکان‌های خلوت و نامعلوم بکشانند و در برخی موارد نیز به مقاصد شوم خودشان دست پیدا می‌کنند. بار‌ها در این زمینه از طریق رسانه‌ها، روزنامه‌ها و نشریات، خبر‌های ناگوار شنیده شده است که زنان ساده و زودباور فریب این دسته از افراد را خورده‌اند و در نهایت آنچه که نباید اتفاق بیفتد، رخ می‌دهد. این دسته از افراد در قالب باند‌های گوناگون فعالیت می‌کنند و با کمی دقت و تحقیق بیشتر، می‌توان خطر آنان را برطرف کرد.

توهمات و خیالات ذهنی دارند و به دیگران القا می‌کنند

در جامعه امروزی آمار افرادی که دچار استرس، کمبود‌ها و خیالات هستند، افزایش یافته است. از لحاظ روانشناسی چنین بیماری‌ها و اختلالات روانی، ریشه در کودکی افراد دارد، اما در هر صورت طبقه‌ای از افرادی که به این اعمال می‌پردازند، دچار توهمات خویش هستند و بیشتر آنچه را که در خود واقعی به آن نرسیده‌اند در اوهام و خیالات خود به دنبال آن هستند. به بیان دیگر قوه و خیال آنان کاملاً بر عقل آنان تسلط پیدا کرده است؛ بنابراین به بیان ادعا‌های عجیب می‌پردازند. عقل یکی از شئون انسان است که در کنار دل جایگاهی بلند در حیات معنوی او دارد، اما گاهی اوقات پیروی از هوا و هوس، مانع می‌شود که عقل بتواند اختیار و حکومت بر انسان را به دست بگیرد. البته برخی از آنان نیز در اثر مصرف مواد مخدر و مواد روان گردان به این بیماری مبتلا می‌شوند. بسیاری از کسانی که دست به رمالی می‌زنند درگیر توهمات هستند و متأسفانه همین توهمات را به دیگران القا می‌کنند.

ادعای ارتباط با ارواح و اجنه دارند

در میان این افراد، کسانی هستند که ادعا می‌کنند با ارواح و اجنه در ارتباط هستند و به پرستش شیاطین و اجنه نیز می‌پردازند. هنگامی که افراد ساده و ناآگاه به آنان مراجعه می‌کنند، از نام‌شان، مشکل‌شان یا نیت‌های آنان خبر می‌دهند که قبلاً به طریقی آن را کسب کرده‌اند، اما به چه قیمتی! أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَبَنىِ ءَادَمَ أَن لَّا تَعْبُدُواْ الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکمُ‏ْ عَدُوٌّ مُّبِین:‌ای فرزندان آدم آیا با شما عهد نبستم تا به پرستش و پیروی از شیطان نپردازید؟ با این اوصاف کسانی که در دام چنین افرادی می‌افتند فقط مال و جان و ناموسشان در خطر نیست بلکه اعتقادات و ایمانشان هم در خطر است و چه بسا آنچنان درگیر وسوسه‌های شیطانی شوند که دیگر راه نجاتی برایشان نماند.

قرآن را که باز کنی و بخوانی نیاز به هیچ طبیبی نخواهی داشت

اکنون مخاطب ما شما هستید، نه افرادی که با اغراض گوناگون به این اعمال دست می‌زنند. مشکل اساسی در واقع جدی گرفتن این افراد و این راه است. خداوند متعال به عنوان خالق تمام جهان هستی، از تمام نیاز‌های مادی و معنوی مخلوقی کوچک به نام انسان به خوبی آگاه است و چیزی از زندگی اش بر او پوشیده نیست. او از دنیا، انسان و آینده پیش روی او به خوبی آگاه است. دین مبین اسلام به عنوان آخرین دین الهی تا روز قیامت، چیزی از زندگی انسان مغفول نگذاشته و به بیان تمامی آن پرداخته است.
قرآن کریم به عنوان کلام الهی در میان ما، سخنان و روایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به عنوان حجت‌های خداوند متعال بر ما، منابع عظیم و ارزشمندی در میان ما مسلمانان هستند که نباید تحت هیچ عنوان و هیچ شرایطی از آنان غافل شویم. رجوع به افراد دعانویس و کسانی که بویی از اسلام و دیانت نبرده‌اند، هم ظلم به خود است و هم دهن‌کجی و بی‌احترامی به این دو حجت خداوند سبحان و دودش هم فقط در چشم خودمان می‌رود.

مشکل و حاجت هر چه باشد، کلید آن در قرآن است. کتاب خدا به عنوان طبیبی دلسوز و دانا برای تمام بیماری‌ها نسخه و دارویی در نظر گرفته است. پس چرا باید خودمان را به دردسر بیاندازیم و هنگامی‌پشیمان شویم که فایده‌ای ندارد؟ به قول معروف چرا باید گره‌ای را که با دست باز می‌شود با دندان باز کرد؟ اگر هم کسی هنوز به آنان اعتقاد دارد، خوب است پای مستند‌هایی که از رسانه‌ها در این زمینه پخش می‌شود نشسته و گوشه‌ای از عواقب رجوع به این افراد را نظاره کند.

متأسفانه معضلاتی مانند رجوع به مکاتب و عرفان‌های نوظهور و یا مراجعه به افراد رمال و دعانویس، ناشی از سطح پایین شناخت و فهم دینی و فراموشی آموزه‌های الهی است.
با رجوعی ساده به خاطرات و گفته‌های آدم‌های دور و نزدیک در دور و برمان که تجربه مراجعه به فالگیر‌ها و رمال‌ها را داشته‌اند به سادگی متوجه خطرات و آسیب‌ها و تهدید‌های آن‌ها می‌شویم. پس مراقب باشیم تا در دام فالگیر‌ها نیفتیم و وقتی با نیت رفع گرفتاری می‌رویم فال آن‌ها ما را گرفتار نکند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار