کد خبر: 946720
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: بانک مرکزی و نیروی انتظامی باید برای حفاظت از بازار ارز و جلوگیری از ورود ارز تقلبی به بازار تلاش کنند.
جوان آنلاین: علی اکبر کریمی با اشاره به نوسانات قیمت ارز در روز‌های اخیر، گفت: زمانی که بازار ارز متلاطم و ناپایدار شده و از سوی دیگر افراد سودجو و منفعت طلب در بازار فعال باشند، امکان هرگونه منفعت طلبی، سودجویی و کلاهبرداری وجود دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از سودجویی‌ها در بازار ارز، عرضه دلار‌های جعلی به متقاضیان است، افزود: دولت و بانک مرکزی باید روال مشخصی برای تامین ارز متقاضیان خود همانند ارز مسافرتی دانشجویی مشخصی تعیین کرده‌اند، لذا بهترین و اطمینان بخش‌ترین روش این بوده که مردم از مجرایی که توسط دولت و بانک مرکزی تعیین شده ارز خریداری کنند.

مردم باید ارز موردنیاز خود را از طریق صرافی‌ها تهیه کنند

وی با اشاره به اینکه مردم باید ارز موردنیاز خود را از طریق صرافی‌ها تهیه کنند تا این اطمینان و اعتماد حاصل شود که ارز تقلبی دریافت نمی‌کنند، ادامه داد: علاوه بر هوشیاری مردم مسئولان امر همانند بانک مرکزی و نیروی انتظامی باید برای حفاظت از بازار ارز و جلوگیری از ورود ارز تقلبی به بازار تلاش کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کنترل بازار و دقت و هوشیاری مردم می‌تواند سودجویان ارائه ارز تقلبی را ناکام بگذارد، اظهار داشت: اگر سیاست‌های مدبرانه‌ای در بازار ارز اتخاذ و سیاست‌هایی که ناقض سیاست‌های بانک مرکزی بوده توسط دولت و سایر مراجع اتخاذ نشود، سیاست‌های بانک مرکزی می‌تواند در بازار اثر گذاشته و به کنترل و پایداری بازار کمک کند.

صدور مجوز برای واردات کالا از طریق بازارچه‌های مرزی فشاری به تقاضا در بازار ارز وارد کرد

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های خوبی توسط بانک مرکزی طی ماه‌های گذشته اتخاذ و منجر به کنترل قیمت ارز و افزایش سطح پایداری در بازارشده است، افزود: متاسفانه تصمیماتی از جمله تصمیمی که دولت در خصوص آزادسازی و صدور مجوز برای واردات کالا‌ها از طریق بازارچه‌های مرزی و مرزنشینان اتخاذ کرده فشاری به تقاضا در بازار ارز وارد و سبب افزایش قیمت شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تصمیمات دولت در حوزه اقتصادی باید کاملا حساب شده باشد و دقت لازم در شرایط فعلی اعمال شود، تصریح کرد: افزایش سطح دقت و تامل بیشتر در تصمیماتی که به خود ارز و بازار ارز مربوط می‌شود می‌تواند در کنترل بازار بسیار موثر باشد.
 
منبع: خانه ملت
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
0
دینارعراق
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار