کد خبر: 946669
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تلاش‌های نظام سلطه و استکبار جهانی برای دو دستگی در میان اروپایی‌ها در قبال ایران و به انزوا کشیدن ما در جهان همانند کنفرانس ورشو با شکست مواجه شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار داشت: این پیروزی افتخارآفرین برای ملت ایران در مقابله با آمریکا و همپیمانانش در عرصه نظام بین‌الملل است.
وی با اشاره به سوم اسفند سالروز کودتای انگلیسی رضاخان در ایران اظهار داشت: این کودتای انگلیسی پیامدهای برای ملت ایران داشت و امروز هم انگلیس همان مسیر را ادامه می‌دهد.
خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: زمینه‌ سازی نفوذ و کودتا توسط عوامل جاسوسی و نهادهای مالی دولت انگلیس در ایران، نابودی دستاوردهای انقلاب مشروطه مانند مجلس شورای ملی، ویرانی اقتصاد کشور و افزایش فقر در آن زمان، بخشش خاک ایران و مبارزه با دین، مظاهر دینی و ترویج فرهنگ دینی از جمله پیامدهای کودتای انگلیسی رضاخان در ایران بود.
حجت الاسلام آل‌هاشم به کنفرانس امنیتی مونیخ که با حضور رئیس دولت 30 کشور دنیا، 80 وزیر امور خارجه و 80 وزیر دفاع اشاره کرد و گفت: مواضعی که وزیر امور خارجه ایران در این کنفرانس اتخاذ کرد، قابل تقدیر است.
وی ادامه داد: افزایش قدرت دفاعی ایران براساس قطعنامه‌های سازمان ملل، مستقل بودن سیستم قضایی ایران، زیرسوال بردن دفاع کشورهای غربی از حقوق بشر و بایگانی پرونده قتل جمال خاشقچی و پاسخگویی کشورهای اروپایی درباره حمایت‌های همه جانبه از رژیم بعثی عراق و صدام در زمان جنگ با ایران از جمله موارد مهمی بود که وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس مونیخ آلمان در دفاع از حقوق مردم ایران مطرح کرد.
حجت الاسلام آل‌هاشم در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته با تبیین ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: چیزی که اهمیت دارد، مخاطب اصلی این بیانیه جوانان کشور است زیرا که این قشر از جامعه با نشاط و برجسته از نظر عنصر انقلابی‌گری‌اند و مهم‌تر از آن نیروی پیشران کشور هستند.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اعتماد به جوانان و میدان دادن به آنها گفت: همه باید بدانیم تنها راه برون‌رفت از مشکلات فعلی جوانان هستند که باید به آنها اعتماد کنیم و در کنار استفاده از تجربیات پیشکسوتان، به جوانان ریسک‌پذیر مسوولیت دهیم تا برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب حرکت کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به سفر ولیعهد سعودی به کشورهای منطقه شرق آسیا گفت: سعودی‌ها به خصوص ولیعهد آنها به خاطر قتل روزنامه‌نگار میانه‌رو عربستانی از سوی حامیان خود تحت فشار قرار گرفته‌اند و می‌خواهند با این سفرها و نزدیک شدن به چین و هندوستان از شدت فشارها کم کرده و زمینه خروج از انزوا سیاسی را فراهم کنند.
امام جمعه تبریز با اشاره به اعتراض های مردمی نسبت به سفر ولیعهد سعودی به کشورهای مختلف افزود: سران عربستان بدانند نه تنها مردم کشورهای پاکستان، هندوستان، مالزی و اندونزی بلکه همه مردم جهان با توطئه‌های این رژیم آشنا هستند و دیگر در برابر حرکات آنها ساکت نخواهند نشست.
وی، به هشتم اسفند روز علوم تربیتی اشاره کرد و گفت: تعلم و تربیت اسلامی نسل جوان یک راهبرد برای مقابله با تهاجم فرهنگی است، به همین علت وظیفه خطیر امور تربیتی کشور به خصوص آموزش و پرورش در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بسیار مهم و موثر است.
3071

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر