کد خبر: 946662
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
با پرداخت 5440 میلیارد تسهیلات صورت گرفت؛
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در قالب تسهیلات رونق تولید امسال حدود پنج هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است .

بهروز اسودی در یکصد و سی و سومین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: تاکنون در قالب تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ و به‌منظور رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار، ۲۴۲ واحد تولیدی استان موفق به دریافت تسهیلات به ارزش حدود ۵۴۴۰ میلیارد ریال از بانکها شده اند .

وی افزود: از مجموع این تعداد واحد تولیدی که تسهیلات رونق تولید دریافت کرده اند ، ۷۶ واحد به ارزش چهار هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال سهم صنعت و ۱۶۶ واحد به ارزش ۴۸۰ میلیارد ریال سهم کشاورزی است .

این مدیر مسئول با اشاره به مصوبات آخرین نشست این کارگروه که صبح امروز برگزار شد اظهار کرد: در این نشست نیز با تصمیم اعضای کارگروه ۱۲۴ واحد تولیدی استان جهت دریافت تسهیلات به ارزش ۲۴۱۰ میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده اند که با پرداخت این مبلغ تسهیلات زمینه اشتغال ۳۳۵ نفر فراهم خواهد شد .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: تاکنون بیش از یک‌هزار و ۷۴۰ واحد تولیدی استان متقاضی تسهیلات رونق تولید شده‌اند که با همکاری و همراهی بانک‌های عامل، ۶۰۵ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۱۴هزار میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شدند.

وی با اشاره به دیگر دستور کار این کارگروه استانی عنوان کرد: در این جلسه گزارش عملکرد بانک‌های عامل در خصوص عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات بررسی و آخرین ابلاغیه‌ها و آئین نامه‌های دریافتی ارائه شد .

اسودی با اشاره به مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی استان خاطرنشان کرد: در این نشست مشکلات بانکی و مالیات، زیربنایی و تامین اجتماعی 6 واحد تولیدی اتومبیل سازی فردا ، آسیا لنت، نمک سینا ، پارسیان پلاستیک پژوهان، سیمان بیارجمند و کشت و صنعت نانا بررسی و درجهت رفع موانع پیش رو تصمیم‌گیری شد .

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اضافه کرد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه تا کنون مشکلات ۶۹۹ واحد تولیدی استان بررسی و در جهت رفع موانع ۱۶۰۷ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است که ۷۲ درصد مصوبات اجرایی و مابقی در دست اجرا است.

اسودی با اشاره به تحلیل فراوانی مصوبات کارگروه یادآوری کرد: ۴۴ درصد مصوبات مربوط به امور بانکی و تسهیلات ، ۱۸درصد مربوط به امور زیربنایی، ۱۶درصد مربوط به امور مالیاتی، ۱۱درصد مربوط به تامین اجتماعی و ...است.

این عضو کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه امسال یک‌هزار و ۷۴۱ واحد تولیدی استان از طریق سامانه بهین‌یاب متقاضی تسهیلات رونق تولید شدند گفت: تاکنون۲۴۲ واحد تولیدی استان تسهیلات خود را دریافت کردند. ضمن اینکه از ابتدای فعالیت این کارگروه در سال‌جاری مشکلات ۶۹۹ واحد تولیدی استان بررسی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر