کد خبر: 946624
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
سردار آسودی در همایش ایثارگران روحانی و طلبه استان مرکزی
سردار محمدعلی آسودی مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه در همایش ایثارگران روحانی و طلبه استان مرکزی گفت: یکی از توفیقات بنده این است که خادمی شهدای روحانیت را انجام می‌دهیم و دستاوردهای مهمی که شهدای روحانی در زمان جنگ برای انقلاب تولید کرده‌اند را نشر می‌دهیم که باید همه کمک کنند تا این امر به شکل مستند و دقیقی انجام شود.

سردار محمدعلی آسودی مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه در همایش ایثارگران روحانی و طلبه استان مرکزی گفت: یکی از توفیقات بنده این است که خادمی شهدای روحانیت را انجام می‌دهیم و دستاوردهای مهمی که شهدای روحانی در زمان جنگ برای انقلاب تولید کرده‌اند را نشر می‌دهیم که باید همه کمک کنند تا این امر به شکل مستند و دقیقی انجام شود.
وی افزود: تجلیل و تمجید از شهدای خوب است ولی مهم‌تر از آن پیام شهداونقش روحانیون در دفاع مقدس به جوان امروز است که باید منتقل شود، متأسفانه هجمه‌هایی که علیه روحانیت طی این سال‌ها انجام‌شده است خیلی گسترده و عظیم بوده و دشمنان به شکل ناجوانمردانه به علما و روحانیون ما حمله می‌کنند که وظیفه ما در این جنگ نابرابر دفاع است، دفاع ما باید مستند، جذاب و قابل‌لمس باشد.
مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: ما درمجموع ۳۹۸۳ هزار شهید در کنگره شهدا به ثبت رسیده است که این رقم تنها شهدای روحانی کشور ایران است که شهدای روحانی افغانستان،عراق،لبنان و سوریه در دسترس نیست.
وی افزود: آن چیزی که ما در استناد دفاع مقدس نگاه می‌کنیم شامل زندگینامه، وصیت‌نامه، دست‌نوشته، خاطرات موجود است که این‌ها برای قشر خاکستری زیاد جذابیت ندارند و در عرصه دانشگاه، علم و بین نخبگان زیاد خریدار ندارد و چیزی باید در این جمعیت‌ها ارائه شود که ندارند.
سردار آسودی تأکید کرد: کاری که مدت‌ها ذهن ما را مشغول به خودکرده است و به آن رسیده‌ایم این است که نقش و کارکرد مراجع، علما و روحانیون در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس چه بوده است؟ و این نقش چه اهمیتی داشته است؟
وی افزود: نقش روحانیون در انقلاب اسلامی بسیار گسترده بوده و تنها به انجام اعمال واجب و شرعیات ختم نمی‌شود و این نقش را می‌توان با گفتن خاطرات جذابی از شخصیت‌هایی چون امام(ره)، رهبر معظم انقلاب، شهید محلاتی و دیگر بزرگواران تا حدودی بیان کرد.
این یادگار دفاع مقدس با اشاره به مهم‌ترین نقش و کارکرد روحانیون در حوزه فرماندهی و مدیریت در سطوح مختلف مدیریتی دفاع مقدس گفت: مهم‌ترین نقش آن‌ها در این بخش می‌توان به رده‌های چون فرمانده دسته، فرمانده گروهان، فرمانده گردان، فرمانده تیپ و لشگر، فرمانده قرارگاه و فرمانده سپاه اشاره کرد.

وی افزود: همچنین می‌توان به نقش روحانیون در مسئولیت آن‌ها در سطوح مختلف عقیدتی و تبلیغات و در حوزه‌های تخصصی دیگری چون آرپی‌جی زن، تیربارچی، تک‌تیرانداز، امدادگر، لودرچی، دیده‌بانی و رانندگی نیز اشاره کرد.

روحانیون نقش بزرگی در طول عملیات دوران دفاع مقدس داشتند
مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: روحانیون نقش‌های بزرگی در طول عملیات والفجر مقدماتی در سطوح مختلف جنگ بر عهده داشتند،سؤال اینجاست که مگر آن‌ها بلد بودند؟ بله آن‌ها توانایی بسیار زیادی داشتند که البته فرماندهی کل قوا آن زمان دست روحانی برجسته یعنی خود حضرت امام(ره) بود و امروز هم شاهد هستیم که فرماندهی کل قوا رهبر انقلاب هستند و این نشانه نقش پررنگ روحانیون در عرصه‌های انقلاب است.
وی افزود: فرماندهی علما در هشت سال دفاع مقدس از بی‌نظیرترین فرماندهی در دوران تاریخ است،یکی از اشتباهاتی که تکرار می‌شود این است که می‌گویند جنگ تحمیلی جنگ بین ایران و عراق بود که این غلط است بلکه جنگ تحمیلی بین‌المللی بوده که استکبار جهانی با تمام قدرت علیه انقلاب اسلامی که ۴۷ کشور علیه ایران به‌وسیله صدام متحد شده بودند و در این جنگ مشارکت داشتند.

مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: باید مصادیق شهدای روحانی را برای دانشجویان و اساتید بازگو کنیم تا فرماندهی و مدیریت آن‌ها را بدانند،ما فرماندهی موفق علما و روحانیونمان را باید نشان دهیم و ضمن اینکه کار فرهنگی و تبلیغاتی می‌کردند دوش‌به‌دوش رزمندگان درصحنه‌های مبارزه حضور داشتند.
وی افزود: در حقیقت گردانی که طلبه رزمنده فعال داشت مطمئن بودیم که خط‌شکن است و تک‌تیراندازها و آرپی‌جی زن‌های زبردستی در روحانیون رزمنده داریم،بنابراین نقش و کارکرد علما و طلاب در حوزه فرماندهی را باید برای آن کار مطالعاتی کرد و مستند تولید کنیم.
سردار آسودی ادامه داد: یکی دیگر از مسئولیت‌های علما و روحانیون هدایت،راهبری و پشتیبانی در مجموعه‌های امنیتی و تبلیغات بود که وظایف مهمی انجام می‌دادند،شهید میثمی(ره) از یاران همیشه همراه فرماندهان بود و در عملیاتی چون بدر که بسیار حساس بود به‌عنوان جان پناهی برای فرماندهانی چون آقا رحیم صفوی،آقا عزیز جعفری،شهیدصیادشیرازی، احساس وظیفه می کنند و عبای خود را به عنوان جان پناه فرماندهان قرار می دهند.
وی افزود: چه اسرار مهمی در این حرکت شهید میثمی وجود دارد که با مستقر شدن فرماندهان آنچنان آرامشی به آنها دست پیدا می کند که تصمیم گیری در لحظات حساسی را انجام می دهند و اگر این آرامش نبود ممکن بود تصمیماتی بگیرند که تلفات بیشتری را بدهد و همراهی شهید میثمی(ره) اینگونه بود.
مشاور فرهنگی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: خود حضرت آقا در زمان جنگ تحمیلی دو وظیفه مهم را ایفا می کردند،اولین وظیفه مهم ایشان مدیریت فرهنگی و اعتقادی در برابر لیبرال هایی چون بنی صدر بود و دوم فرماندهی کل قوا از جانب امام را عهده دار بودند.
وی خاطر نشان کرد: بنابراین نقشی که علما در ایجاد،حفظ و ارتقاء معنویت به عنوان یکی از مهمترین مولفه های مقاومت و پیروزی داشتند را باید برای مردم تبیین کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: این دومین همایشی است که در قالب روحانیون رزمنده و ایثارگر در استان مرکزی برگزار می‌شود،یاد و خاطر شهدای عزیز روحانیت که امروز سالگرد شهید محلاتی هست را گرامی می‌داریم که شهید محلاتی که اهل استان مرکزی هم هست از ابتدای انقلاب همراه و همگام امام بود.
وی افزود: سپاه پاسداران یک کارنامه درخشان در دفاع و پاسداری از انقلاب دارد و خار چشم دشمنان ایران اسلامی است که در همین رابطه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر فرمودند درود بر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان امنیت کشور که این نشانه از اهمیت وظیفه پاسداران را می‌رساند.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار داشت: سپاه پاسداران جزء نیروهای مسلحی است که جدای از اینکه اسلحه به دست در میدان نبرد قرارگرفته و در کنار اعتقادات و باورهای محکم پاسداران به دفاع از ارزش‌ها می‌پردازد.
وی افزود: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به توانمندی‌های گسترده‌ای دست پیداکرده است و همین عامل باعث زمین‌گیر کردن دشمن و شکست نقشه‌های آن‌ها در منطقه و حتی جهان شده است.

 

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
0
0
شهیدی که من واقعا برای مظلومیتش گریه کردم و باعث تحول در من شد شهید بزرگوار مصطفی قاسمی طلبه 46 ساله همدانی بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر