کد خبر: 946525
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
در حالی که تأمین بودجه عمومی با محدودیت‌هایی همراه است و دیگر نمی‌توان به حساب و کتاب و صرفاً بنا به اظهار نیاز دستگاه‌ها به آن‌ها بودجه تخصیص داد، مدیرکل نظارت بر ذیحسابی‌های کشور گفت: ذیحساب به عنوان یکی از مدیران مجموعه‌ای که در آن خدمت می‌کند، حق تشخیص نیاز یا نبود نیاز دستگاه‌ها به هزینه‌های مختلف را ندارد و در این زمینه مرجع نیستند. از این رو انتظار می‌رود دولت و به‌طور مشخص سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصادو خزانه‌داری کل کشور در این رابطه ورود داشته باشند.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: به گزارش «جوان»، بسیاری از هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر بودجه‌ای عمومی که ماحصل اظهارات دستگاه‌های مختلف است به واقع اجتناب‌ناپذیر است و باید دید چرا دستگاه‌ها این همه در حوزه غیر نیروی انسانی همچون ساختمان، خودرو، تأسیسات و تعمیرات و فناوری و اطلاعات و... هزینه دارند حال باید دید مرجع تشخیص هزینه‌های مازاد دستگاه‌های بودجه بگیر از بودجه عمومی و همچنین در شرکت‌های دولتی کیست و تا کی قرار است شاهد هزینه‌های مازاد در دستگاه‌ها، بدهی‌های بانکی، مالیاتی، بیمه‌ای و... در کشور باشیم و چرا اصلاً دولت برای تأمین هزینه‌های هنگفت دستگاه‌ها باید هر چهار هفته یکبار درگیر تأمین هزینه‌های مازاد دستگاه‌ها باشد و فشار این دست هزینه‌ها را امروز در قیمت کالاو خدمات و رشد بهای ارز رؤیت کنیم.
احمدرضا پاکباز در این رابطه می‌گوید: دستگاه‌ها نمی‌توانند به جای ذی‌حساب در تطبیق هزینه‌ها تصمیم‌گیری کنند.
وی ادامه داد: ذیحسابان همچنین حق نگاه صرفه‌جویی در هزینه‌ها ندارند و این مسائل پیش از آن، در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان مورد نظر قرار گرفته است. مدیرکل نظارت بر ذی‌حسابی‌های کشور بیان کرد: بودجه‌ای که به نهاد‌های مختلف تعلق می‌گیرد باید در راستای اهداف آن مجموعه مصرف شود و ذیحساب نمی‌تواند از منظر صرفه‌جویی به آن نگاه کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار