کد خبر: 946457
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
سرویس سبک‌زندگی جوان‌آنلاین- محمدصادق دهنادی: ما سال‌های سال است در کارزار رسانه‌ای دشمنان انقلاب اسلامی هستیم. کارزار روانی- رسانه‌ای که در واقع هدف اصلی‌اش از بین بردن رؤیا‌های جوانان و نوجوانان این کشور است. دشمن با استفاده از پروپاگاندای رسانه‌ای خود سعی در تزریق یک ایدئولوژی مسموم در فضای اجتماعی کشور ما دارد، با این تفکر که جوانان ایران نمی‌توانند پیشرفت کنند.

مجموعه مبارزات چندین و چند ساله مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این کارزار از سال ۴۲ به واسطه امام انقلابی‌مان تاکنون با این هدف بوده که به دشمن بگوییم در دنیای جنگ و خشونت و تحریم و ترور ما توانستیم با اتکا به نیروی جوان انقلابی‌مان پیشرفت کنیم و جوانان نخبه پرورش دهیم.

ما امروز در تربیت جوانان برتر در حوزه‌های مختلف در سطح جهان موفق بوده‌ایم و پرورش و تربیت این خیل عظیم جوانان مؤمن انقلابی نخبه یا همان رویش‌های انقلاب در عرصه‌های مختلف یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی بوده است. بی‌تردید مطرح ساختن این جوانان برگزیده و آینده‌ساز کشور در برنامه‌هایی همچون همایش رویش‌های انقلاب امری ضروری است. از مهم‌ترین اهداف این همایش مطرح کردن نخبگان نسل جدید انقلاب در برابر چشمان دشمنان این مرز و بوم بود و از اهداف دیگر این همایش می‌توان به الگوگیری هم‌نسل‌های این نخبگان جوان، ایجاد بستر‌های لازم جهت پیشرفت هر چه بیشتر، رشد بیشتر از منظر اعتقادی و فرهنگی، فراهم کردن فضایی صمیمی و دوستانه بین رویش‌ها و مسئولان انقلابی اشاره کرد.

به هر حال انقلاب اسلامی دستاورد‌های فیزیکی بسیار زیادی دارد، اما مهم‌ترین آن‌ها و چیزی که به عنوان هدف اصلی انقلاب مطرح بوده، جدا از مباحث سیاسی و فناوری و... بحث فرهنگی انقلاب است. در واقع هدف اصلی انقلاب اسلامی، ساختن انسان بوده است و این دستاورد‌های فرهنگی در ساختن بنا‌ها و یادمان‌ها و... خلاصه نمی‌شود. وقتی صحبت از انقلاب می‌شود باید از خود بپرسیم این انقلاب اسلامی تا به حال چه کسانی را تربیت کرده است؟ کسانی که بتوانند بحث تمدن‌سازی انقلاب را محقق کنند.

قطعاً جامعه‌ای که در حوزه جوانان و آیندگان هدفمندی و برنامه‌ریزی نداشته باشد، آینده‌ای هم نخواهد داشت. این نخبگان روییده از دل انقلاب، جوانانی در تراز انقلاب هستند. ما علاوه بر اهتمام به برگزاری چنین همایش‌هایی باید دستاورد‌های جوانان انقلاب را تبدیل به پویش رسانه‌ای کنیم، چراکه جامعه‌ای که در فضای رسانه‌ای برای اثبات خودش به جای کار رسانه‌ای مؤثر و معرفی الگو‌ها مشغول انتقال عفونت‌ها و سیاهی‌ها از سمتی به سمت دیگر باشد، قطعاً به سمت زمین دشمنان انقلاب خواهد رفت.

به نظرم پس از تجلیل از این افراد، تازه کار ما شروع می‌شود و لزوم معرفی این افراد در فضای رسانه‌ای بیش از پیش احساس می‌شود، چراکه جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر احتیاج به برندینگ دارد و این برندینگ همین جوانانی هستند که جامعه باید به آنان اتکا کند. در واقع برند‌های واقعی ۴۰ سال انقلاب همین جوانان نخبه هستند که در این سال‌ها از دل انقلاب روییده‌اند.

* دکترای مدیریت رسانه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار