کد خبر: 946397
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
شهردار شاهرود:
شهردار شاهرود گفت: فرسودگی برخی بنا‌های شهری نشاط اجتماعی را از بین برده و موجب افسردگی می‌شود.

محسن احمدی در نشست خبری با رسانه ها افزود: در 15 ماه گذشته، 100 جداره خشت و گلی در سطح شهر که جزء بافت فرسوده بود از بین رفته و یا با استفاده از تکنیک های جدید زیبا سازی شده که این امر موجب ایجاد نشاط اجتماعی در بین مردم شده است.
وی افزود: توسعه فضاهای ورزشی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان، برگزاری جشن ها و آیین ها با دعوت از هنرمندان کشوری در دستور کار قرار دارد.
احمدی با بیان این که تاکنون 10 هزار سرویس نخاله ساختمانی از سطح شهر جمع آوری شده، اظهار داشت: چهار هزار پایه و پرژکتور در 15 ماهه گذشته در پارک ها ،فضاهای بدون روشنایی ومعابر برای تردد امن شهروندان جاسازی شده است.
وی ادامه داد : بر اساس بیانات مقام معظم رهبری همه دستگاه ها اجرایی کشور موظف هستند خدمات ارائه شده را به مردم اطلاع رسانی کنند تا تقویت اعتماد و باورعمومی و امید به آینده در مردم به وجود آید.
احمدی با بیان این که اعتقاد جدی به خرد جمعی در شهرداری وجود دارد، اظهارداشت: از همه اصحاب رسانه، مردم، نخبگان شهر و مدیران درخواست شده برای ارائه هر چه بهتر مدیریت شهری پیشنهادات خود را اعلام کنند.
وی تکریم ارباب رجوع را اولویت کار شهرداری شاهرود دانست و تصریح کرد: با برگزاری کلاس های آموزشی برای کارکنان شهرداری تکریم ارباب رجوع در شهرداری شاهرود نهادینه شده است.
شهردار شاهرود اصلاح اداری و روان سازی امور مراجعین را یادآورشد و گفت : اکنون همکاران شهرداری بر خلاف گذشته خود به دنبال بر طرف کردن مشکلات مراجعین بوده و بر حل مشکل اصرار دارند.
احمدی مراجعه کنندگان را کارفرمای مستقیم کارکنان شهرداری خواند و افزود: تلاش همه همکاران بر این است در حداقل زمان ممکن مشکلات را رفع کرده و زمان ارائه هر خدمت در شهرداری مشخص شده است.
وی زمان بررسی به مشکلات مردم را 48 ساعت اعلام و خاطرنشان کرد: بخش سالم سازی جریان امور اداری تکلیف بوده و مجموعه شهرداری هیچ توقعی برای انجام وظیفه از هیچ کس ندارد.
احمدی شهرداری را مجموعه ای پویا نامید و افزود: در 15 ماه گذشته هیچ جمعه و روز تعطیلی از ارائه خدمت به شهروندان کوتاهی نشده است.
شهردار شاهرود تصریح کرد، با توجه به این که شهرک های فدک و کوثر تاکنون به شهرداری تحویل داده نشده است اما شهرداری در همه زمینه ها از جمله احداث میدان خبرنگار و میدانی در شهرک فدک تاکنون به این شهرک ها خدمات داده است.
وی از خرید وسایل بازی برای نصب در فضاهای چون پارک ها برای این دو شهرک خبر داد و افزود: این وسایل خریداری شده و نصب آنها تا قبل ازعید انجام می شود.
احمدی با بیان این که برای راه اندازی تلویزیون شهری فراخوان داده شده است، تصریح کرد: بیلبرد تبلیغاتی، احداث مجتمع فرهنگی تجاری و احداث سینما در مرحله اخذ مجوز بوده که تا پایان سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
شهردار شاهرود از افزایش 55 درصدی در آمد شهرداری از بهمن ماه سال گذشته تاکنون خبر داد و اظهار داشت: درآمد شهرداری در مدت مشابه یک سال قبل ، 580رمیلیارد ریال بوده که امسال 900 میلیارد ریال رسیده است.
احمدی همراهی مردم را از عوامل افزایش درآمد شهرداری دانست و افزود: در سال 96 تعداد 568 پروانه با متراژ ریر بنای 278هزار و 366 متر صادر شده بود که امسال به 637 پروانه با متراژ 316 هزار و 526 متر افزایش پیدا کرده است.
وی آماده سازی شهر برای استقبال از نوروز را متفاوت تر از سال 97 خواند و ادامه داد: 14هزار و 560 اصله درخت و 27 هزار و 210 درختچه روز درخت کاری کاشته می شود.
شهردار شاهرود از احداث باغی به مساحت 11 هکتار خبر داد و افزود: طرح نمونه باغ انگور برای احیا و پایدار کردن نام انگور با ایجاد پارک ملی انگور به مساحت چهار هکتار و کاشت گل محمدی به مساحت چهار هکتار در دستور کار شهرداری قرار دارد.
به گفته وی تعداد 70هزار گل رز و 320 هزار گل بنفشه برای فصل بهار جهت تزیین شهر از طریق مناقصه خریداری شده است.
احمدی تصریح کرد: پیمانکاران شهرداری در شهر روزانه 270 هکتار بصورت مستمر آبیاری، نظافت و نگهداری می کنند.
وی در پاسخ به سئوال یکی ار خبرنگاران در خصوص عدم اجرای برخی از طرح ها گفت: بروکراسی اداری و مقررات دست و پا گیر حداقل 50 درصد از خدمات ما را به تاخیر انداخته ومحدودیت منابع انسانی و منابع مالی نیز از دیگر مشکلاتی بوده تا شهرداری در برخی از طرح ها توفیق آن چنانی نداشته باشد.
احمدی با اشاره به این که در بودجه پیشنهادی برای سال آینده ، 73درصد را به بودجه عمرانی و 27 درصد را برای بودجه جاری در نظر گرفته ایم، ادامه داد: امسال تعداد 300 تن از طریق پیمانکار در شهرداری مشغول به کار شدند که از این تعداد 90 تن در پارک ها و فضای سبز به کار گرفته شده اند.
شهردار شاهرود از برخی رسانه گلایه کرد و افزود: برخی اصرار دارند تا در کار شهرداری لکه ای خاکستری ایجاد کرده و سپس به سیاه کردن آن بپردازند.
وی مراحل ایجاد شهر انسان محور را ایجاد زیر ساخت، بسترسازی و اقدام خواند و خاطرنشان کرد: برای به وجود آوردن یک شهر انسان محور ابتدا باید مطالعاتی انجام شده و در این باره از مشاوران ترافیکی استفاده کرده و سپس در بین مردم فرهنگ سازی شده و زیر ساخت های آن مهیا شود.
احمدی با اشاره به این که ایجاد تقاطع غیرهمسطح هیچ منافاتی با شهر انسان محور ندارد، تصریح کرد: پنج نقطه از شهر برای ایجاد تقاطع غیر همسطح به مشاوران پیشنهاد شده که مطالعات آن بزودی پایان می یابد.
شاهرود 150 هزار نفر جمعیت و سه هزارو500 هکتار مساحت دارد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا روستاازاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
0
0
من تازه از مسافران اخر تابستان برگشته هستم از شهرداری شاهرود واقعا تشکر میکنم دم همشون گرم شهر یعنی شاهرود کرج و تهران مقابل شاهرود صفر هم نیستند دمتون گرم کارتون بیست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر