کد خبر: 946396
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
استان اصفهان پیشرودر رقابت‌های قرانی
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در ۲۵ شهرستان استان اصفهان همزمان با سراسر کشور ۱۲ هزار و ۸۱۶ نفر در آزمون کتبی و ۵۶۷۴ نفر در آزمون شفاهی حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،بهنقل ازروابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، یحیی قاسمی اظهار داشت: براساس آمار ثبت شده در سایت آزمون قرآن کریم در استان اصفهان که دومین استان کشور از نظر تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون حفظ و مفاهیم قران کریم در کشور است امسال در 25 شهرستان استان اصفهان همزمان با سراسر کشور 12 هزار و 816 نفر در آزمون کتبی و 5674 نفر در آزمون شفاهی حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت می کنند.
وی در ادامه افزود: آزمون کتبی این آزمون به صورت سراسری و روز پنجشنبه 9 اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در دو نوبت برگزار می شود که در نوبت اول آزمون رشته های حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، حفظ 3 جزء اول قرآن، حفظ جزء اول قرآن، حفظ جزء 30 قرآن در سه سطح یک، دو و سه و حفظ سوره های منتخب ملک و واقعه برگزار می شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: نوبت دوم این آزمون نیز در رشته های مفاهیم صحیفه سجادیه، معارف و حفظ احادیث نهج البلاغه، تفسیر قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، مفاهیم نهج البلاغه و مفاهیم و حفظ موضوعی قرآن کریم و تدبر در قرآن کریم برگزار می شود.
یحیی قاسمی در ادامه اضافه کرد: امسال آزمون رشته های سبک زندگی و سیره معصومین، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و روخوانی قران کریم نیز به صورت الکترونیکی برگزار می شود که در استان اصفهان نیز در این رشته ها 764 نفر ثبت نام کرده اند.
وی در ادامه به امکان شرکت زندانیان و مددجویان کانون های اصلاح و تربیت در سراسر استان در این آزمون اشاره کرد و گفت: با همکاری اداره کل زندان های استان امسال 1071 نفر در رشته های حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، حفظ 3 جزء اول قرآن، حفظ جزء اول قرآن، حفظ جزء 30 قرآن در سه سطح یک، دو و سه و حفظ سوره های منتخب ملک و واقعه ثبت نام کرده اند که آزمون آنان نیز با همکاری و مشارکت مربیان مجرب قرآنی استان و به صورت شفاهی برگزار می شود.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان شد: شرکت کنندگان در آزمون کتبی از روز دوشنبه 29 بهمن لغایت 7 اسفند و شرکت کنندگان در آزمون شفاهی نیز از روز 5 اسفند لغایت 10 اسفند فرصت دارند تا برای اخذ کارت ورود به جلسه به نشانی اینترنتی www.quranedu.ir  مراجعه نمایند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار