کد خبر: 946392
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: اعطای مجوز دفن زباله عفونی و بیمارستانی در منطقه‌های بیابانی شهرستان سرخه از سوی این سازمان به هیچ عنوان صحت ندارد.

عباسعلی دامنگیر افزود: بر اساس دستور سازمان حفاظت محیط زیست برای دفن اصولی پسماندهای صنعتی در تمامی استان های کشور می باید مکانی در نظر گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: راه اندازی سامانه و جایگاه دفن زباله صنعتی در سمنان همانند دیگر نقاط کشور در دستور کار است و براساس برنامه ریزی های انجام شده مکانی در 35 کیلومتری مرکز شهرستان آرادان پیشنهاد شده بود.
در روزهای گذشته مطالب قابل توجهی در شبکه های اجتماعی سمنان و سرخه مبنی بر اعطای مجوز ساخت سامانه انباشت زباله عفونی و بیمارستانی استان در اطراف روستاهای شهرستان سرخه به صورت گسترده منتشر شده بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سمنان تصریح کرد: به هیچ عنوان این سامانه برای دفن زباله های بیمارستانی و عفونی نیست و مردم در شبکه های اجتماعی به شایعه ها توجه نکنند.
دامنگیر ادامه داد: اجرای طرح های سازمان حفاظت محیط زیست براساس رویکردهای کارشناسی است و 11 دستگاه به طور مستقیم در تعیین محل دفن زباله در یک مکان مشخص اظهار نظر می کنند.
وی اضافه کرد: اجرای این طرح باید مراحل اداری خود را طی کند و برای ساخت سامانه دفن زباله در ابتدا باید طرح در کمیته امور زیربنایی، کمیسیون ماده 32 برای واگذاری زمین و شورای برنامه ریزی استان تصویب شود در حالی که تاکنون هیچ یک از این برنامه ها برای اجرای طرح انجام نشده است.
دامنگیر افزود: دیدگاه های کارشناسی برای دفن اصولی زباله در استان سمنان انجام می شود و زباله عفونی و بیمارستانی بعد از اجرای عملیات خنثی سازی در بیمارستان ها به سایت های در نظر گرفته شده در نقاط مختلف استان انتقال می یابد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: اکنون زباله های صنعتی شهر سمنان در جنوب این شهر در اطراف روستای دلازیان انباشت می شود که راه اندازی یک سامانه بهتر از آن است که زباله های از این دست به صورت لکه ای انباشت شود.
روزانه بیش از 800 تن زباله از 19 منطقه شهری استان سمنان جمع آوری می شود و متوسط تولید روزانه زباله به ازای هر شخص در جهان 300 گرم، در ایران و استان سمنان 700 گرم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر