کد خبر: 946379
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۶
قسمت ۲۴ از سری جدید مجله علوم انسانی «زاویه» با موضوع «تأملی در طرح قانون افزایش سن ازدواج» امروز از شبکه۴ سیما پخش می‌شود.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:  قسمت ۲۴ از سری جدید مجله علوم انسانی «زاویه» امروز با موضوع «تأملی در طرح قانون افزایش سن ازدواج» و با حضور فرشته روح‌افزا، معاون شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و طیبه سیاوشی، نماینده مجلس شورای اسلامی، ساعت ۲۱ از شبکه۴ سیما پخش می‌شود.
کودک همسری به ازدواج دختران و پسرانی گفته می‌شود که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند. اینکه سن قانونی دقیقاً چیست و چه فاکتور‌هایی باید در آن تعیین‌کننده باشد، در ماه‌های اخیر مورد مناقشات زیادی بوده است. چندی پیش طرحی برای افزایش حداقل سن ازدواج توسط فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تدوین شد که پیشنهاد می‌کرد حداقل سن ازدواج برای دختران به ۱۶سال و برای پسران به ۱۸سال افزایش یابد و ازدواج برای دختران زیر ۱۳سال مطلقاً ممنوع باشد. هرچند نمایندگان در جلسه علنی مهرماه سال جاری با فوریت این طرح موافقت کردند، اما در نهایت کمیسیون حقوقی و قضایی این فوریت طرح را به دلیل جامع و کامل نبودن متوقف کرد. به این ترتیب مناقشات حقوقی، فقهی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مفصلی پیرامون این طرح شکل گرفت و آرای بسیاری از سوی اهالی اندیشه و سیاست صادر گردید. در برنامه این هفته «زاویه» قصد داریم به سیاق همیشه، با طرح آرای مخالف و موافق، برخی ابهامات و سؤالات پیرامون این موضوع را روشن نماییم، لذا فرشته روح‌افزا معاون شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و طیبه سیاوشی نماینده مجلس شورای اسلامی مهمانان قسمت ۲۴ مجله تصویری علوم انسانی زاویه خواهند بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار