کد خبر: 946378
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴
عضو هیئت انتخاب یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران‌:
عضو هیئت انتخاب یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از تکرار برخی عناصر مانند مترسک، پروانه و روبات در انیمیشن‌های ایرانی انتقاد کرد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین:  به گزارش «جوان» به نقل از روابط عمومی کانون، بابک نکویی عضو هیئت انتخاب یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران ارزیابی خود را از آثار رسیده به بخش ملی این دوره از جشنواره این‌گونه بیان کرد: در بخش ملی بعضی سال‌ها اتفاق‌های خاص و قابل توجهی را شاهد هستیم، اما در برخی سال‌ها کار‌ها معمولی‌ترند و به اصطلاح چگالی پایین‌تری دارند، اما در این دوره وضعیت کلی را خوب ارزیابی می‌کنم. همچنین تصور می‌کنم در بخش دانشجویی آثار پخته‌تری حضور دارند، با این حال در بخش فیلم کوتاه پسرفت یا پیشرفتی دیده نشده است.
وی به افت کیفی آثار تلویزیونی اشاره داشت و گفت: در بخش تلویزیونی با افت کیفیت در دو سال گذشته روبه‌رو بوده‌ایم و اثر هیجان‌انگیز و تاثیرگذاری نداشته‌ایم.
مدیر و موسس استودیو گنبد کبود چرایی مسئله را اینگونه تحلیل کرد: این امر دلایل متعددی دارد ولی در یک نگاه کلی می‌توان گفت: رویکرد ما در تولید انیمیشن کیفی نیست، بلکه نگاهی ارزان و پرحجم است.
نویسنده و دبیر بخش انیمیشن فصلنامه تخصصی خط‌خطی تصریح کرد: در این میان باید به درآمدزایی انیمیشن هم فکر کرد. در تمام دنیا درآمدزایی انیمیشن از پخش و فروش آن آغاز می‌شود، این درحالی است که در ایران بخشی از درآمد تهیه‌کننده از سرمایه‌گذاری در ساخت فیلم تأمین می‌شود و در همین بخش پایان می‌گیرد، به همین دلیل است که دچار چالش کیفی در آثار می‌شویم و تا هنگامی‌که یک اثر نتواند وارد بحث درآمدزایی شود، نمی‌شود به آن به صورت جدی پرداخت.
نکویی نگاه جشنواره‌ای برخی فیلمسازان را مورد نقد قرار داد و در بررسی آثار ارسالی به یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران عنوان کرد: ما امسال آثار شاخص زیادی را مورد بررسی قرار دادیم، با این حال احساس می‌کنم هدف برخی فیلمسازان حضور در جشنواره و نه روایتگری است.
این کارگردان به کاربرد عناصر کلیشه‌ای همچون پروانه، مترسک و قلب در برخی آثار اشاره و بیان کرد: آثار زیادی با موضوع‌ها و شخصیت‌های مشترک داشتیم. جز مواردی مثل مترسک، پروانه و... استفاده از شخصیت تکراری روبات در برخی آثار دیده می‌شد که این تکرار‌ها نشان می‌دهد ما نیاز داریم وارد نوع جدیدی از روایت شویم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار