کد خبر: 946337
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی:
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب از سد کانی‌سیب به دریاچه ارومیه ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: این پروژه با هدف انتقال آب از حوضه کانی‌سیب به دریاچه ارومیه اجرا شده است.

فرهاد سرخوش امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه طرح تعادل بخشی از سال ۹۳ برای احیای دریاچه ارومیه در حال اجرا است، اظهار کرد: در این زمینه شرکت آب منطقه‌ای استان در راستای سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه توانسته تعداد ۲۱۴ دستگاه حفاری را توقیف و از حفر 537 حلقه چاه غیر مجاز جلوگیری کند.

وی افزود: علاوه بر آن انسداد سه هزار و ۷۴۹ حلقه چاه غیر مجاز، بر چیدن تعداد یک هزار و ۱۳ دستگاه موتور پمپ، جلوگیری از اضافه برداشت ۳۵۲ حلقه مجاز، برق‌رسانی به تعداد ۱۰۱ حلقه چاه کشاورزی در محدوده شهرستان ارومیه، خریداری تعداد چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه کنتور هوشمند و نصب تعداد سه هزار و ۷۱۴ دستگاه بر روی چاه‌های کشاورزی و بهینه کردن پروانه بهره‌برداری تعداد ۱۵ هزار و ۴۶۴ حلقه چاه کشاورزی که منتج به صرفه‌جویی ۱۴۸.۲۴ میلیون متر مکعب آب شده و نصب ۱۶۰ دستگاه کنتور هوشمند حجمی بر روی چاه‌های مجاز در سال ۹۷ از دیگر اقدامات پروژه‌های طرح احیای دریاچه ارومیه است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، عنوان کرد: این پروژه با هدف انتقال آب از حوضه کانی سیب به دریاچه ارومیه اجرا شده و انتظار می‌رود پس از بهره‌برداری از آن سالانه ۶۴۰ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه انتقال یابد.

وی با بیان اینکه از دیگر اقدامات پروژه‌های اجرایی طرح احیای دریاچه ارومیه لایروبی و مسیرگشایی رودخانه‌های منتهی به دریاچه ارومیه است، تصریح کرد: هدف ستاد احیا از این طرح جلوگیری از پخش آب در مصب رودخانه، تسهیل در انتقال آب به پیکره اصلی دریاچه، افزایش سرعت جریان آب ورودی به دریاچه و کاهش اتلاف و سطح تبخیر آب است.

سرخوش با اشاره به اینکه پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان تاکنون با اعتبار دریافتی به مبلغ یک هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال در حال اجرا است، گفت: هدف از اجرای پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب، تصفیه و انتقال پساب فاضلاب جمع‌آوری شهرستان‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه جهت کمک به احیای دریاچه ارومیه است.

سرخوش بیان کرد: تاکنون با اعتبار دریافتی به مبلغ یک هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال نسبت به احداث تصفیه خانه فاضلاب گلمان، مدول سوم تصفیه‌خانه ارومیه، حدود ۲۸۲کیلومتر شبکه اصلی و فرعی و خطوط انتقال و ۶۳ هزار و ۸۹۸ متر مکعب در شبانه روز و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه شامل بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب نقده و دو ایستگاه پمپاژ اقدام شده است.

وی تصریح کرد: با اتمام پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب، سالانه ۱۰۵ میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب حوضه آبریز به دریاچه ارومیه انتقال خواهد یافت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر