کد خبر: 946256
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
دبیر حزب جامعه جوانان متحد اسلامی در استان کردستان:
دبیر حزب جامعه جوانان متحد اسلامی در استان کردستان گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه «گام دوم انقلاب» اگرچه همه ملت ایران را مخاطب قرار می‌دهد، اما در اصل بار را روی دوش جوانان که اصلی‌ترین ثروت و دارایی ایران هستند می‌گذارند، چرا که رویش‌های عظیم انقلاب را در تربیت نسل جدید می‌دانند.

محمدمهدی ترابیان دبیر حزب جامعه جوانان متحد اسلامی در استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج در تشریح بیانیه «گام دوم» رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: حضرت آقا این پیام را در زمانی نوشتند که دنیای غرب و سران استکبار فکر نمی‌کردند که انقلاب ایران چهل سالگی خود را ببیند، اما انتشار این پیام نشان داد که ایشان با دلی سرشار از اطمینان از شرایط فعلی و آینده انقلاب درحال تدوین برنامه‌ای بلندمدت برای انقلاب هستند.

وی افزود: هرچند همه مردم و ملت ایران مخاطب این پیام هستند، ولی به نوعی خاص و ویژه رهبری جوانان را خطاب قرار داده‌اند چرا که ایشان معتقد هستند که جوانان، اصلی‌ترین ثروت و دارایی کشور هستند که هیچ اندوخته‌ی مادّی با آن مقایسه نمی‌شود.

وی گفت: البته همانطور که می‌دانیم این اولین بار نیست که رهبر معظم انقلاب جوانان را خطاب قرار می‌دهند بلکه در چند سال اخیر در اکثر بیانیه‌ها، سخنرانی‌ها و پیام‌ها آن چیزی که بیشتر از همه ملموس بوده این است که بار اصلی انقلاب را بر دوش جوانان گذاشته و امید و آینده انقلاب و کشور را در دست جوانان می‌دانند.

ترابیان ادامه داد: مقام معظم رهبری در این بیانیه ‌در بیشتر بحث‌ها بر جوانان انقلابی تاکید کرده‌اند و معتقد هستند هر جایی پیشرفتی حاصل شده است محصول و نتیجه انقلابی عمل کردن جوانان و پایبندی آنها به اصول و آرمان‌های انقلاب بوده است.

وی گفت: گام اول انقلاب توسط جوانان دهه سی و چهل رقم خورد و تا امروز هم همین نسل کشور را مدیریت کرده‌اند اما از امروز نظام مدیریتی کشور به یک پوست‌اندازی نیاز دارد و لازم است جوانان دهه شصت و هفتاد امور کشور را در دست بگیرند و در گام دوم انقلاب، راهی را برای رساندن انقلاب به دست صاحب اصلیش ترسیم کنند.

دبیر حزب جامعه جوانان متحد اسلامی در استان کردستان تصریح کرد: یکی از موارد مهم در این بیانیه بحث امید و نگاه خوشبینانه رهبر به آینده است که می‌فرماید رویش‌های انقلاب بسی فراتر از ریزش‌ها است و دست و دل‌های امین و خدمتگزار، به مراتب بیشتر از مفسدان و خائنان و کیسه‌دوختگان است پس قدر خود را بدانید و با قوّت خدا، به سوی ‌آینده خیز بردارید و حماسه بیافرینید.

وی اذعان داشت: در واقع این پیام بسیار امیدوارانه نوشته شده در حالی که دشمن همه سعی خود را کرده است تا انقلاب اسلامی را بی‌آینده نشان بدهد، اتفاقاً آنچه در این پیام تحقیر شده، همین تلاش دشمن برای ناامید کردن مردم از انقلابی است که رهبری آن در حال برنامه‌ریزی برای یک گام بلند دیگر است و قصد دارد ده‌ها جشن پیروزی انقلاب دیگر هم برگزار کند.

وی یکی از کلیدی‌ترین مباحث این بیانیه را صادقانه بودن عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه ضعف‌ها را صادقانه بیان کرده‌اند، راه‌های برون رفت را مشخص کرده اند، اهداف و چشم‌انداز را تبیین کرده‌اند و در نهایت قله را نشان داده‌اند، یعنی ایشان در این بیانیه صادقانه راهی را که تا امروز رفته‌ایم بیان می‌کنند و اعلام می‌کنند هرچند ممکن است در این راه کارهایی انجام شده باشد، اما کم‌و کاستی‌ها و ضعف‌هایی نیز وجود دارد که باعث شده تا قله فاصله داشته باشیم.

ترابیان افزود: در این بیانیه رهبر معظم انقلاب ایران را به عنوان کشور و تمدنی که مرکزیت فرهنگی جهان در آینده به دست آن است بیان می‌کنند یعنی در مورد آینده وعده نمی‌دهند، بلکه پیش‌بینی می‌کنند که تصمیم‌گیری‌های آینده جهان به دست همین ملت است.

وی یادآور شد: از دیگر مباحث مطرح شده در این بیانیه، اعلام صریح و مقتدرانه مقام معظم رهبری از حمایت جمهوری اسلامی از مبارزات مجاهدان فلسطینی در قلب سرزمین‌های اشغالی و دفاع از پرچم برافراشته‌ی حزب‌الله و مقاومت در سراسر این منطقه است.

دبیر حزب جامعه جوانان متحد اسلامی در استان کردستان ادامه داد: حضرت آقا در این بیانیه یکی از ماموریت‌های اصلی جوانان را توجه به حوزه علم و پژوهش عنوان کرده و می‌فرمایند ما هنوز از قلّه‌های دانش جهان بسیار عقبیم؛ باید به قلّه‌ها دست یابیم و از مرزهای کنونی دانش در مهم‌ترین رشته‌ها عبور کنیم،  بپاخیزید و دشمن بدخواه و کینه‌توز را که از جهاد علمی شما بشدّت بیمناک است ناکام سازید.

وی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی رهبر معظم انقلاب بحث خطای نابخشودنی را مطرح و تاکید می‌کنند اینکه کسی گمان کند که «مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علّت تحریم هم مقاومت ضدّ استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ پس راه‌حل، زانو زدن در برابر دشمن و بوسه‌زدن بر پنجه‌گرگ است» خطایی نابخشودنی است، و راه برون رفت از مشکلات را  واگذاری کار به جوانان متعهد و دانا عنوان ‌می‌کنند.

ترابیان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بند آخر این بیانیه می‌فرمایند تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه می‌طلبد که باز چشم امید در آن به شما جوانان است، در واقع مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر با عناوین مختلفی چون ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی، آتش به اختیار و ... این مهم را متذکر شده‌اند، چرا که دستگاه‌های فرهنگی ما خوب عمل نکردند و امروز سبک زندگی غربی در زندگی مردم رواج پیدا کرده است و سبک زندگی اسلامی با گسترش شبکه‌ای اجتماعی و ماهواره و ... مخدوش شده است.

دبیر حزب جامعه جوانان متحد اسلامی در استان کردستان گفت: مطمئنا کار فرهنگی یک روزه جواب نمی‌دهد همانطور که ضعف فرهنگی هم به کم‌کاری امسال و سال گذشته برنمی‌‌گردد، متاسفانه در مقابل حمله فرهنگی دشمن کار خاصی انجام نداده‌ایم و جا دارد امروز خارج از فقط حرف زدن و پشت منبر رفتن، کار اساسی در این حوزه انجام شود چرا که اگر نقش خانواده و مادر در کشور ضربه بخورد قطعا از این خانواده جوان انقلابی با نشاط بیرون نمی‌آید و صدمات جبران ناپذیری بر پیکره خانواده وارد می‌شود.

ترابیان تاکید کرد: یکی از موارد مهمی که رهبری با آگاهی تمام از آن چشم‌پوشی کرده‌اند همین نقش بی‌بدیل خود ایشان در عبور از گام اول و رسیدن با عزت به گام دوم انقلاب است.

وی گفت: اگر گام اول انقلاب را با افتخار برداشتیم و برای گام دوم برنامه‌ریزی می‌کنیم به سبب وجود رهبری آگاه، حکیم، باتقوا، مدیر و مدبر، مقتدر و مظلوم، باهوش و یگانه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر