کد خبر: 946253
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
معاون عمرانی استانداری آذربایجان شرقی:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با انتقاد از گسترش روزافزون ساخت و ساز غیرمجاز در تبریز و برخی از شهرستان های استان ابراز کرد: اگر بخشی از جرایم مربوط به تخلفات ساختمانی شامل مدیران شهری، برزن ها، مهندسین ناظر و تمامی عوامل موثر در این امر شود، میزان ساخت و سازهای غیرمجاز، کاهش یافته و به مرور زمان از بین می رود.
جواد رحمتی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان، با تاکید بر لزوم همت مضاعف دستگاه های اجرایی برای اجرای اهداف مدون و پیش بینی شده در جلسات ستاد بازآفرینی شهری ابراز کرد: دستگاه های اجرایی مسئول در این زمینه باید نسبت به اجرای مصوبات و موارد مطروحه در جلسات پیشین، اهتمام کافی داشته باشند وگرنه با این وضعبت، راه به جایی نخواهیم برد. 
  
 وی با انتقاد از عملکرد برخی ادارات و دستگاه های اجرایی مبنی بر عدم معرفی زمین جهت اجرای طرح های بازآفرینی شهری تصریح کرد: اجرای پروژه های بازآفرینی شهری باید در اراضی مناسب و زمین های مازاد ادارات دولتی و با مشارکت تمامی دستگاه های دخیل در این موضوع و بخش خصوصی دنبال شود. 
  
وی در ادامه عنوان کرد: 10 هکتار از اراضی سازمان همیاری برای اجرای یک هزار و 500 واحد مسکونی با هدف اجرای مصوبات ستاد بازآفرینی شهری اختصاص خواهد یافت. 
  
رحمتی با تاکید بر لزوم توجه به درجه سازی در مقوله حاشیه نشینی و بافت فرسوده به عنوان اصلی ترین موضوع در تحقق اهداف و برنامه های پیش بینی شده گفت: بخشی از اعتبارات و بودجه های این حوزه باید به امر اصلاح و تامین زیرساخت ها اختصاص یابد. 
  
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از گسترش روزافزون ساخت و ساز غیرمجاز در تبریز  و برخی از شهرستان های استان ابراز کرد: اگر بخشی از جرایم مربوط به تخلفات ساختمانی شامل مدیران شهری، برزن ها، مهندسین ناظر و تمامی عوامل موثر در این امرشود، میزان ساخت و سازهای غیرمجاز، کاهش یافته و به مرور زمان از بین می رود. 
  
وی اظهار کرد: ساخت و ساز غیرمجاز ناشی از ضعف قوانین و قصور عوامل دست اندرکار در اجرای وظایف قانونی آن ها بوده و همچنین ساختار درآمدی شهرداری ها و وابستگی آن ها به جرایم حاصل از ساخت و ساز غیرمجاز از دیگر تشدید کننده این موضوع است. 
  
لزوم تدوین و تصویب قوانین لازم و در برخی موارد، قوانین کیفری برای ساخت و ساز غیرمجاز در کلانشهرها، برخورد جدی و شدید با متخلفین در شهرداری ها و ... از دیگر تاکیدات رحمتی در این جلسه بود. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر