کد خبر: 946244
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
تخلیه نخاله در اتوبان کسایی و پاسداران
این روزها حاشیه اتوبان‌ها، میزبان نخاله‌هایی هستند که نه تنها چهره طبیعت را بد جلوه می‌دهند بلکه عاملی مهم برای به خطر انداختن سلامت انسان نیز به شمار می‌روند.

درست است که دور از چشم مانده اما هر چه که هست بخشی از این کلان‌شهر محسوب می‌شود منظورم همان مکان‌های خارج از شهر یا اتوبان‌هاست که این روزها، جامه زشتی بر تن کرده  و در زیر سایه بی توجهی مسوولان، به مکانی جهت تخلیه نخاله‌ها تبدیل شده است تا به حال فکر می‌کردیم مشکل فقط پسماندهای بیمارستانی است که همواره باید در دفع و بی خطر‌سازی آنها، اقدامات کافی انجام گیرد اما آن چنان که پیداست آسمان همه جاش یه رنگه ! فقط کافی است قدری به هوش باشیم تا ببینیم اطرافمان چه می‌گذرد.

شنیده بودیم شهر ما خانه ما، اما متأسفانه چنان از یاد همگان رفته که نه تنها ریخت و پاش نخاله‌ها تبدیل به یک عادت گشته بلکه حاشیه جاده و اتوبان‌ها به مکانی امن، جهت تخلیه نخاله تبدیل شده است نخاله از معضلاتی است که به وفور می‌توان در حاشیه جاده و اتوبان‌ها مشاهده کرد و انگار دردسری است که قرار نیست دست از سر کلان‌شهر تبریز بردارد همواره باید چهره پاک طبیعت و محیط زیست را با هر چه که دم دست داریم آلوده کرده و منظره‌ای زشت را به وجود آوریم سخن از انباشت و پراکنده کردن نخاله‌هایی است که تنفس من و شما را به شمارش می‌اندازد.

 در این رابطه به سراغ سخنگو و عضو هیات رئیسه شورای کلان‌شهر تبریز رفته  تا صحت و سقم این معضل را جویا شود.

تخلیه نخاله در اتوبان کسایی و پاسداران

کریم صادق زاده، سخنگو و عضو هیات رئیسه شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز در گفت و گو با خبرنگار فارس، با اشاره بر تخلیه نخاله‌ها در اتوبان شهید کسایی و اتوبان پاسداران خاطرنشان کرد : زیبایی شهر، تلاش همه را می‌طلید و امروزه تنها با ورود شهرداری و استانداری، کاری پیش نمی‌رود که در این رابطه طی  صحبت‌های انجام گرفته با کارگروه پسماند استان، احداث بزرگ‌ترین نخاله‌گاه در ضلع جنوبی اتوبان کسایی که تمام مراحل آن به پایان رسیده ضرورت دارد تا همه مکلف به تخلیه نخاله در این نخاله‌گاه شوند.

وی ادامه داد : تخلیه نخاله در منطقه کندرود و غرب تبریز( مرکز دفن پسماند ) نیز صورت می‌گیرد که به هر حال اقداماتی انجام شده  تا از تخلیه نخاله در شهر، جاده‌ها و مکان‌هایی که به صورت غیرمجاز تخلیه می‌شوند با همکاری نیروی انتظامی در حوزه‌های استحفاظی شهرداری جلوگیری گردد.

 

 

 

ضرورت احداث نخاله‌گاه در ضلع جنوبی اتوبان پاسداران

صادق زاده با تأکید بر این مطلب که با احداث نخاله گاه در ضلع جنوبی اتوبان کسایی، بخش عمده‌ای از این معضل رفع خواهد شد افزود : در هر حال مردم نیز باید همکاری کرده و پیشنهادات خود را ارائه دهند و در صورت بروز تخلفات، به ستاد تخلفات شهرداری اطلاع رسانی کرده تا در برخی از مکان‌ها از تخلیه نخاله جلوگیری شود که در این راستا شهرداری و شورای شهر نیز همکاری همه جانبه دارند تا این معضل رفع گردد.

عضو شورای اسلامی کلان‌شهر تبریز در پایان تصریح کرد : زیبایی و پاکیزگی کلان‌شهر تبریز، جز با همکاری خود مردم میسر نمی‌شود و در این جهت، تمام افراد باید فرهنگ تخلیه زباله، پسماند و نخاله را فرا گیرند چنانچه تلاش تمام نیروها در مناطق دهگانه کلان‌شهر تبریز در آستانه سال جدید بر این است که کلان‌شهر تبریز، بیشتر از این زیبا و پاکیزه‌تر باشد.

آری شهری سبز، همتی سبز می‌طلبد همه باید دست در دست هم دهند و برای حفظ و پاکیزگی کلان‌شهر تبریز تلاش کنند چرا که سلامت شهروندان کلان‌شهر تبریز، یکی از اصلی‌ترین بحث‌هایی است که از آن سخن می‌شود نباید اجازه داد تا سلامت شهروندان زیر سایه بی توجهی مسوولان ذی‌ربط ، تهدید شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر