کد خبر: 946239
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: توسعه و راه‌اندازی کتابخانه‌ها در مناطق روستایی این استان برای سال ۹۸ پیگیری می‌شود.

نورعلی غلامحسین‌نیاسماکوش در آیین بهره‌برداری ساختمان اداری کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی و بازدید از کتابخانه عمومی الغدیر این شهرستان اظهار داشت: اعتبارات مطلوبی در حوزه کتاب‌خانه‌های میامی هزینه شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی و خرید تجهیزات کتابخانه‌ای در سطح کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی اظهار داشت: برای بهره‌برداری ساختمان اداری کتابخانه‌های عمومی، فراهم کردن امکانات و تجهیزات کتابخانه‌ها در بخش کودکان و حوزه روستایی، فضاسازی و شاداب سازی کتابخانه‌ها، وسایل گرمایشی و سرمایشی، کامپیوتر و وسایل نرم‌افزاری اقدامات خوبی سال گذشته صورت گرفت که خوشبختانه کمبودی پیرامون آن‌ها در این شهرستان وجود ندارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن بیان اینکه توسعه و راه‌اندازی کتابخانه‌ها در مناطق روستایی برای سال 98 پیگیری می‌شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه 80 درصد میامی حوزه روستایی است درنتیجه این مهم می‌طلبد تا کتابخانه‌های روستایی گسترش بیشتری پیدا کند.

غلامحسین‌نیاسماکوش با بیان اینکه تجهیز کتابخانه روستایی سوداغلن و جودانه میامی در دستور کار است، اظهار داشت: امیدواریم با اقدامات صورت گرفته سال آینده شاهد افتتاح این کتابخانه‌ها باشیم که علاوه بر آن ایجاد و راه‌اندازی سالن بزرگ اجتماعات برای برگزاری جلسات و فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه میامی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در کنار این موضوعات سخت‌افزاری کتابخانه‌ها می‌بایست اقداماتی نیز نظیر فرهنگ ترویج کتاب نیز انجام شود که حضور کتابداران در کتابخانه‌های روستایی و در اختیار قرار دادن منابع کتابخانه‌ای می‌تواند به تحقق این مهم کمک کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اضافه کرد: سال گذشته در طرح اهدای کتاب حوزه میامی 59 هزار جلد و امسال نیز تاکنون 20 هزار جلد جمع‌آوری ‌شده است که می‌توان ضمن غنی کردن مخازن کتابخانه‌های عمومی به دستگاه‌ها، نهادها، مساجد و کانون‌هایی که نیاز به کتاب دارند نیز کمک کرد.

غلامحسین‌نیاسماکوش تصریح کرد: حوزه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی به‌صورت زنجیره‌وار به یکدیگر مرتبط هستند؛ از قریب 64 هزار عضو فعال حدود 30 هزار نفر معادل 50 درصد مخاطبان کودک و نوجوان را تشکیل می‌دهد و با سیاست‌هایی که نهاد کتابخانه‌ها در نظر گرفته است می‌کوشیم تا بخش کودک را با اسباب‌بازی و وسایل سرگرم‌کننده تجهیز کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن بیان اینکه زنجیره کودک و کتابدار و نهادهای اجتماعی می‌تواند به ترویج کتاب کمک کند، افزود: نکته اساسی بحث اصحاب رسانه در معنای عام خود است که گسترش فضای مجازی می‌تواند در ترویج فرهنگ مطالعه اثربخش باشد و درنهایت این زنجیره به‌هم‌پیوسته باعث رشد و بالندگی جامعه خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر