کد خبر: 946236
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷
مدیرکل دفتر برنامه ریزی استانداری:
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان، با بیان این که جمعیت استان کمتر از یک درصد جمعیت کشور است، گفت: جمعیت دانشجویی در سمنان از میانگین کشوری سه برابر بیشتر است.

حسن سعدالدین در جشن دانش آموختگان دانشگاه علمی و کاربردی استان سمنان در سالن اجتماعات هلال احمر سمنان با حضور رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور، افزود: بیش از 2 درصد جمعیت دانشجویی کشور در استان سمنان مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد: استان سمنان در کشور از لحاظ تعداد دانشجو از استان های برتر محسوب می شود و این نشان از توجه به علم و پژوهش و تقویت، تجهیز و توسعه علم و زیرساخت های علمی در این استان به برکت پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی با بیان این که در استان سمنان 64 دانشگاه و موسسه آموزش عالی مانند مراکز علمی کاربردی، دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد، ادامه داد: به برکت انقلاب شرایط برای ادامه تحصیل در هر مقطعی برای متقاضی وجود دارد.
سعدالدین ابراز داشت: کاربردی و علمی کردن آموزش ها در دانشگاه ها راهکار مهارت آموزی، افزایش اشتغال و رفع مشکل بیکاری است و در این زمینه نیز استان سمنان از استان های پیشتاز کشور است.
وی با بیان این که بر اساس آخرین آمار نرخ بیکاری در استان سمنان 6.11 است، تصریح کرد: برآیندها حاکی از موفق بودن سمنان در مقایسه با دیگر استان ها در کاهش آمار بیکاری به واسطه مهارت آموزی است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان گفت: این استان از باسوادترین استان های کشور است و این دستاورد به برکت 40 سال تلاش انقلاب اسلامی محقق شده است
محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور برای شرکت در اولین دوره جشن دانش آموختگان دانشگاه علمی و کاربردی استان به سمنان سفر کرد.
استان سمنان در حدود 100 هزار دانشجو دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر