کد خبر: 946234
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
نخستین نمایشگاه صنعت سینما در اصفهان؛
اصفهان پیوند هنر و صنعت را از گذشته‌های دور با خود به همراه داشته و به عنوان شهر خلاق و پایتخت صنایع دستی کشور شناخته شده است که می‌تواند در این زمینه درآمدزایی داشته باشد

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،رضا روحانی در نشست خبری نخستین نمایشگاه صنعت سینما در اصفهان اظهار داشت: نخستین نمایشگاه صنعت سینما در راستای اهداف کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر برای رسیدن به سند توسعه صنعت سینما و تکان دادن سینماهای اصفهان برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در این طرح قرار بر این است که به هنرسینما به عنوان یک منبع اقتصادی نگاه شود و این هنر به عنوان یک صنعت جایگاه خود را در استان اصفهان پیدا کند.
عضو شورای سیاست گذاری نخستین نمایشگاه صنعت سینما تاکید کرد: اصفهان پیوند هنر و صنعت را از گذشته‌های دور با خود به همراه داشته و به عنوان شهر خلاق و پایتخت صنایع دستی کشور شناخته شده است که می‌تواند در این زمینه درآمدزایی داشته باشد.
روحانی ادامه داد: در شورای سیاست گذاری نمایشگاه صنعت سینما سازمانهای دولتی و شرکت های خصوصی دست در دست هم داده‌اند تا نخستین نمایشگاه صنعت  سینما به بهترین نحو برگزار شود و در این نمایشگاه  از تمامی هنرمندان و آموزشگاه های هنری که به هنر هفتم مرتبط می شوند دعوت شده حضور فعال داشته باشند.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه ها و نشستهای تخصصی حوزه سینما در حاشیه نمایشگاه گفت: چهاردسته برنامه جنبی برای این نمایشگاه در نظرگرفته شده است که اولین سری از برنامه های جنبی، «فراخوان پیچینگ» بود که در این  برنامه علاقه مندان ایده‌های سینمایی خود را ارائه دادند و قرار است بهترین این ایده ها توسط سرمایه گذاران به فیلم تبدیل شود.
عضو شورای سیاست گذاری نخستین نمایشگاه صنعت سینما با بیان اینکه باید با برگزاری این نمایشگاه به دنبال جذب سرمایه گذار باشیم، تصریح کرد: ساخت فیلم در شهرستان ها بسیار کم هزینه‌تر از ساخت فیلم در شهرهای بزرگ مانند تهران است اما این دیدگاه که شهرستان ها ظرفیت لازم را برای فیلم سازی ندارند همیشه وجود داشته و ما با برگزاری نمایشگاه صنعت سینما ظرفیت های استان اصفهان در زمینه فیلم سازی را نشان داده و دیدگاه‌های غلط را از بین خواهیم  برد. 
وی ادامه داد: انتظار نداریم که بعد این نمایشگاه چندین فیلم در اصفهان ساخته شود و در این مورد عجله ای نخواهیم داشت بلکه امیدواریم بذری که کاشته می شود به آرامی جوانه دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار